Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2269
Noen som vet om en god IP tracer ?

Jeg prøvde noen IP-adresser på noen tracere som jeg fant på internett, men disse viser at IP-adressen kommer fra Sandefjord eller Tønsberg-området. Noe som jeg vet er helt feil.
http://www.whatsmyip.org/ip-geo-location/ har som regel hatt rett på dei eg har spora opp.
Alle trackere som du ønsker (som du kan se hvor IP'en befinner seg) peker alltid til ISP'en, så den vil aldri kunne gi nøyaktig posisjon til der IP'en befinner seg. min vises i Oslo, men dette er også feil.
Å trace IP-adresser vil skjelden gi noe annet enn ett område der personen du sjekker opp muligens kan befinne seg. Med andre ord er det ikke noe særlig effektivt.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Å trace IP-adresser vil skjelden gi noe annet enn ett område der personen du sjekker opp muligens kan befinne seg. Med andre ord er det ikke noe særlig effektivt.
Vis hele sitatet...
ah, sei ikkje det, har kunne funnet ganske mykje info frå å vite ip location og brukernamn!
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ah, sei ikkje det, har kunne funnet ganske mykje info frå å vite ip location og brukernamn!
Vis hele sitatet...
stemmer det, man får et omtrentlig bilde på hvor personen befinner seg, men man kan ikke bruke dette for å fx: finne huset til personen
Sitat av miniene1 Vis innlegg
stemmer det, man får et omtrentlig bilde på hvor personen befinner seg, men man kan ikke bruke dette for å fx: finne huset til personen
Vis hele sitatet...
haha, jo, sjølvsagt kan du det, gjennom ip og brukarnamn finner du fullstendig namn, og ved hjelp av fine tjenester som 1881 finner du nummer og adresse, dersom personen ikkje har registrert nummer, bruker du facebook til å finne foreldrer
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
haha, jo, sjølvsagt kan du det, gjennom ip og brukarnamn finner du fullstendig namn, og ved hjelp av fine tjenester som 1881 finner du nummer og adresse, dersom personen ikkje har registrert nummer, bruker du facebook til å finne foreldrer
Vis hele sitatet...
ok, morsom utfordring, finn meg!
kommer ikke til å være veldig vanskelig tho, har ikke gjort stort for å skjule info på dette nic'et

OP, sorry off topic
Sist endret av miniene1; 29. april 2013 kl. 11:21.
Sitat av miniene1 Vis innlegg
ok, morsom utfordring, finn meg!

OP, sorry off topic
Vis hele sitatet...
sende evt. info på pm så andre ikkje ser det?
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ah, sei ikkje det, har kunne funnet ganske mykje info frå å vite ip location og brukernamn!
Vis hele sitatet...
Nå er vi spente på fremgangsmåten din, for den IP-traceren som du linket til oppga en adresse som ligger 9 mil fra den virkelige adressen min. Skal du ta utgangspunkt i at den gir en feilmargin på opptil 9 mil, så er det jo mange titallstusen til hundretusener av mennesker som bor innenfor det området.

Sitat av R0flcopter Vis innlegg
http://www.whatsmyip.org/ip-geo-location/ har som regel hatt rett på dei eg har spora opp.
Vis hele sitatet...
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
sende evt. info på pm så andre ikkje ser det?
Vis hele sitatet...
hehe, er ikke en dom idee det :P
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ah, sei ikkje det, har kunne funnet ganske mykje info frå å vite ip location og brukernamn!
Vis hele sitatet...
Forklar gjerne hva du mener du klarer å finne utover standard whois info..

gjennom ip og brukarnamn finner du fullstendig namn
Vis hele sitatet...
Magic much?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av bleh Vis innlegg
Forklar gjerne hva du mener du klarer å finne utover standard whois info..



Magic much?
Vis hele sitatet...
Med en del google-magic, omtrendt sted, nickname er det utrolig hva man kan finne.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Nå er vi spente på fremgangsmåten din, for den IP-traceren som du linket til oppga en adresse som ligger 9 mil fra den virkelige adressen min. Skal du ta utgangspunkt i at den gir en feilmargin på opptil 9 mil, så er det jo mange titallstusen til hundretusener av mennesker som bor innenfor det området.
Vis hele sitatet...
saken er at du har ein peikepinne på kor personen er i frå, og gjennom det kan du bekreft at den nett-profilen du ser på er den rette.

miniene1 har sjult seg godt, og det brukernamnet er ikkje linka opp til nokre nettprofiler med ekte namn.

Sitat av bleh Vis innlegg
Magic much?
Vis hele sitatet...
gjennom litt vetig bruk av google finner du det meste.
Magic much?
Vis hele sitatet...
nei, ikke egentlig, jeg har klart å spore opp flere selv ved hjelp av enkle ting som Google, facebook og andre simple tjenester.
utrolig hva du kan finne ut om en om du bare søker litt xD
usertitle import
bleh's Avatar
Så det dere egentlig mener er at dere har nok kunnskap til å kunne google etter lignende brukernavn på andre steder på nett. Hurra - dere er eksperter i å finne folk som ikke tenker en døyt på om de blir funnet.

Social engineering 101.

EDIT:
miniene1: selvsagt, men har du lett etter noen som har et ønske om å være anonym?
Sist endret av bleh; 29. april 2013 kl. 11:35.
Sitat av bleh Vis innlegg
miniene1: selvsagt, men har du lett etter noen som har et ønske om å være anonym?
Vis hele sitatet...
Jeg har det, men da har jeg sjelden kommet lenger en en hel haug med bruker profiler på mange forskjellige nettsteder, mange med misvisende info.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ah, sei ikkje det, har kunne funnet ganske mykje info frå å vite ip location og brukernamn!
Vis hele sitatet...
Poenget mitt i denne tråden er egentlig at social engineering for å finne noen utifra et nick ikke har noe med ip å gjøre.

Altså, jeg vet ikke "R0flcopter" sin IP, men å ha "A programmer is a person who fixed a problem that you dont know you have, in a way you don't understand" som cover på fb var søtt det, altså. Trengte ikke IP for å finne ut den på et par minutt.
Sist endret av bleh; 29. april 2013 kl. 11:42.
Sitat av bleh Vis innlegg
Så det dere egentlig mener er at dere har nok kunnskap til å kunne google etter lignende brukernavn på andre steder på nett. Hurra - dere er eksperter i å finne folk som ikke tenker en døyt på om de blir funnet.

Social engineering 101.

EDIT:
miniene1: selvsagt, men har du lett etter noen som har et ønske om å være anonym?
Vis hele sitatet...
har aldri snakka om å søke opp folk som er anonyme, har prøvd det, uten hell. Det krever ein del meir enn dei verktøya du har for hånd "out of the box".
Sitat av miniene1 Vis innlegg
hehe, er ikke en dom idee det :P
Vis hele sitatet...
Du for oppdatere oss om han klarer det eller ikkje.

Sitat av bleh Vis innlegg
Magic much?
Vis hele sitatet...
Med litt LSD så er det vel kanskje mulig, men om den stemmer i den virkelige verden er en annen sak.

Vi har jo hatt mange her på forumet som har påstått lignende ting, at dem klarer det ene å det andre, men som i teorien er mulig, men i praksis totalt umulig. Sånn som han brukeren som påsto i fjord høst at han hadde funnet IP-adressen til en forum bruker, ved å sniffe den med wireshark, men det viste seg nylig at han ikkje verken hadde forståelse for TCP/IP nettverk, eller data generelt.

Et annet eksempel er jo han som påsto at det var mulig å plante en RAT i batch filer. Men han holdt fast ved påstanden selv etter at han hadde innsett at det var umulig, men han forlot tydelivis freakforum etter den diskusjonen.

Så jeg vil anbefale R0flcopter å værtfall ha noe fast å kunne bevise påstanden sin med.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
saken er at du har ein peikepinne på kor personen er i frå, og gjennom det kan du bekreft at den nett-profilen du ser på er den rette.

gjennom litt vetig bruk av google finner du det meste.
Vis hele sitatet...
Dette er sant. Problemet er at OP ikke ber om en how-to guide på hvordan man doxer folk men en tracer som gir en konkret lokasjon for personen han ønsker å søke opp.

Sitat av miniene1 Vis innlegg
Jeg har det, men da har jeg sjelden kommet lenger en en hel haug med bruker profiler på mange forskjellige nettsteder, mange med misvisende info.
Vis hele sitatet...
Dig deeper.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Du for oppdatere oss om han klarer det eller ikkje.



Med litt LSD så er det vel kanskje mulig, men om den stemmer i den virkelige verden er en annen sak.

Vi har jo hatt mange her på forumet som har påstått lignende ting, at dem klarer det ene å det andre, men som i teorien er mulig, men i praksis totalt umulig. Sånn som han brukeren som påsto i fjord høst at han hadde funnet IP-adressen til en forum bruker, ved å sniffe den med wireshark, men det viste seg nylig at han ikkje verken hadde forståelse for TCP/IP nettverk, eller data generelt.

Et annet eksempel er jo han som påsto at det var mulig å plante en RAT i batch filer. Men han holdt fast ved påstanden selv etter at han hadde innsett at det var umulig, men han forlot tydelivis freakforum etter den diskusjonen.

Så jeg vil anbefale R0flcopter å værtfall ha noe fast å kunne bevise påstanden sin med.
Vis hele sitatet...
Altså, finne helt anonyme folk går ikke, men de fleste har flere brukere med samme brukernavn rundt på nettet og med litt hell og god tid skal du klare å finne frem til en bruker som inneholder spor til orntli navn og derfra til gulesider eller facebook.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Du for oppdatere oss om han klarer det eller ikkje.
Vis hele sitatet...
Han bomma ganske mye først, men forsøk nr 2 traff han spikeren på hodet!
men han har fortsatt ikke IRL navn, adresse eller noe veldig privat.
Sitat av 8bit Vis innlegg
Altså, finne helt anonyme folk går ikke, men de fleste har flere brukere med samme brukernavn rundt på nettet og med litt hell og god tid skal du klare å finne frem til en bruker som inneholder spor til orntli navn og derfra til gulesider eller facebook.
Vis hele sitatet...
Det er jeg fult klar over, men R0flcopter påsto jo at man kunne finne virkelige navnet utfra nick og Ip-adressen

Sitat av R0flcopter
gjennom ip og brukarnamn finner du fullstendig namn
Vis hele sitatet...
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Det er jeg fult klar over, men R0flcopter påsto jo at man kunne finne virkelige navnet utfra nick og Ip-adressen
Vis hele sitatet...
ja, ikke direkte gjennom det, men du kan bruke ip'en til å besteme circa lokalasjon hvis du finner flere personer med samme nick/navn.
usertitle import
bleh's Avatar
gjennom ip og brukarnamn finner du fullstendig namn
Vis hele sitatet...
Stryk IP i den setningen.

Altså, uten noen som helst form for informasjon utenom brukernavn finner man blant annet roflcopter sitt fulle navn osv med 1 minutt på google. Trenger ikke IP for det.
Sist endret av bleh; 29. april 2013 kl. 11:54.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Dette er sant. Problemet er at OP ikke ber om en how-to guide på hvordan man doxer folk men en tracer som gir en konkret lokasjon for personen han ønsker å søke opp.
Vis hele sitatet...

Vell, det som vi kanskje kan konkludere med, er at det som regel er enklere å finne lokasjonen til en person ved å søke opp et nic OG IP location samtidig.
Men med IP location, så har du et mindre søkeområde, og med brukernavnet, så klarer du å finne resten via facebook, deviantart, youtube og andre accounter personen har.