Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 979
Er litt fortvilt her nå. Fikk deler i dag, skulle oppgradere maskinen min fra 4gb til 8gb ram, samt installere en SSD til systemdisk. Samtidig skulle jeg bygge en enkel PC til min mor, med integrert skjermkort.

Etter å ha installert delene i min maskin, kommer det kun en lang pipelyd dersom jeg skrur på maskinen. Vifter osv. skrur seg også på, men får ikke bilde. Feilmeldingen jeg fant for hovedkortet mitt (Gigabyte GA-UD3? husker ikke helt i hodet..) for dette var at "skjermkortet ikke sitter helt i". Problemet er bare at det gjør det. Er et Geforce 9800GT. Noen som har tips, forslag til hva som kan være feil? Har testet å starte uten RAM, med kun ny, kun gammel osv... Samme feil uansett.

Så går vi over til den nye maskinen. Her ble alt montert forsiktig, og når jeg starter den opp starter CPU-viften og maskinen sviver fint, men får heller ikke her noe bilde. Vet ikke om det er noen feilmelding her, da det ikke står noe om slikt i manualen til kortet (er et enkelt kort, også fra Gigabyte) samt at det ikke fulgte med "høytaler" til kortet... Hva kan jeg sjekke her? Kjenner jeg griner litt her jeg sitter... Setter pris på alle forslag og tips!!
Du har kobla strøm til cpuen aka 4 pin ATX / 8 pin EPShttp://www.playtool.com/pages/psuconnectors/12v4pinindex.jpg
Trådstarter
Ja, begge strømkabler til hovedkortet er montert...
Trådstarter
Vet ikke.. Kan prøve å bytte RAM mellom maskinene i morgen å se om dette hjelper.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Jeg foreslår at du sover på det. Ta kvelden og få litt avstand fra hele saken så blir alt klarere

Jeg skulle oppgradere pcen til bruttern her for ikke lenge sia og skjermkortet funka ikke.. ikke no bilde, ingenting. så tok jeg kvelden og dagen etter så jeg at det var 2 strømkabler som skulle kobles til ikke bare 1...

Ta kvelden
Sist endret av Skauman; 19. mars 2012 kl. 23:19.
Gigabyte GA-UD3 har Award BIOS,da gjelder disse "Beep Codes".
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm#
kommer det kun en lang pipelyd dersom jeg skrur på maskinen.
Vis hele sitatet...
Som da er minne.

Test med kun 1 og 1 brikke.
Husk resett bios(clr_cmos) mellom hver test.
Mange nyere hovedkort har nå en "Clear CMOS Button",les manualen.
På eldere hovedkort har det alltid hvert og flytte jumper 1-2 til 2-3 tilbake 1-2,eller ut med batteri.
Sist endret av snippsat; 19. mars 2012 kl. 23:37.
Trådstarter
Skal prøve å resette biosen når jeg kommer hjem. Har et annet skjermkort for hånden også, skal teste dette i samme slengen (mitt er så stort, så får ikke ut batteriet når det står der uansett..:P ).

Har nå resatt CMOS (tok ut batteriet, lot det være ute mens jeg drev på...), testet en og en ram-brikke samt byttet til et annet skjermkort. Fortsatt samme pipelyd uansett... Det fulle modellnavnet på hovedkortet er forresten GA-870A-UD3... Noen flere tips? Kjenner jeg begynner å bli litt desperat her nå..
Trådstarter
Flyttet over høytaleren til den andre maskinen med Gigabyte A55M-S2HP... Der later det til å være to lange og et kort pip(?).. Er tre pip i det minste. Hva er dette for?
Sitat av lroedal Vis innlegg
Flyttet over høytaleren til den andre maskinen med Gigabyte A55M-S2HP... Der later det til å være to lange og et kort pip(?).. Er tre pip i det minste. Hva er dette for?
Vis hele sitatet...
Søk opp [hovedkort] beep signals på google, så kanskje du finner noe.
Trådstarter
Gjorde det', kom ikke opp noe. Står ingenting i den medfølgende manualen heller.....
Lest litt rundt på denne fortsettende 3x beepen, leste et sted at det var CPU pins som var bøyd og det som var problemet, vet ikke om det hjelper deg noe.
Trådstarter
Demonterte og sjekket CPUen, alle pins så fine ut. Og den smatt rett tilbake når jeg skrudde sammen igjen... Så virker ikke som om det er det. Da må den i så fall heller være død, tror jeg..