Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 21526
linken er tatt vekk...
noen som vet et annet sted hvor den videon er?
Hmm.... Vel, nå er jo denne tråden over 1 år gammel, så vet ikke hvor bra svar du får på dette ...(?)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, nå har dere frista meg til å bestile en bump key, veninne av meg jobber på jernia. men viss jeg har en trioving som passer til en dør langt borte, er det dad mulig å lage en bump key av denne? at jeg får veninna mi til å 'skjære' den ned til nivå 9.. og hvor mmnage tagger trenger jeg? det skjønnte ikke jeg helt...

Mvh
Ole M
▼ ... noen uker senere ... ▼
Viss noen bestiller en drit-dyr trioving bump-key ferdig lagd på internett kan de jo få bump-keyen kopiert opp på jernia og selge videre for å tjene inn pengene igjen...
Handler bare om en investering Jeg har desverre ikke penger nok til dette selv, men kjøper gjerne kopi av noen som har bestilt en
Okei siden tråden er tatt opp igjen-., så alle taggene ned til nivå 9, men hvor mange tagger osv.? Noen som har litt mer detaljer rundt dette?
Sjekk denna dudes: http://www.youtube.com/watch?v=kUJWc...eature=related

Er visst en måte å unngå dette.
Sitat av eier
Okei siden tråden er tatt opp igjen-., så alle taggene ned til nivå 9, men hvor mange tagger osv.? Noen som har litt mer detaljer rundt dette?
Vis hele sitatet...
Er vel ikke no svar på hvor mange tagger det skal være på alle bump-keys. det varierer på hvilken låser du skal åpne.. en lås med 7 pins kan ikke åpnes av en bump-key med 5 tagger... skjønner?
Det skal være like mange tagger på en bump-key som det var på orginal-nøkkelen.
Vil bare si en ting - Jeg prøvde å file meg en bump-key for ikke så lenge siden. Dette viste seg å være mye vanskeligere enn jeg trodde XD Så anbefaler at dere får gjort det profosjonelt.
hey hey... er ny her BTW...

http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=7

dette er en video jeg så for en stund siden, og den passer bra inn her...
Ok, jeg lurer på no angående dette!
For at det skal fungere i et hele tatt må nøkkelen passe i selve låsen right?
Men om man sliper sidene på nøkkelen da? Så den blir skikkelig tynn å går inn i en hvilken som helst lås så man slipper tusen nøkkler,.Kan det fungere?
Sitat av eier
Ok, jeg lurer på no angående dette!
For at det skal fungere i et hele tatt må nøkkelen passe i selve låsen right?
Men om man sliper sidene på nøkkelen da? Så den blir skikkelig tynn å går inn i en hvilken som helst lås så man slipper tusen nøkkler,.Kan det fungere?
Vis hele sitatet...
Nei det fungerer ikke..
Kommer ann på produsent å låstype hvordan den er på sidene.
Å bruke en nøkkel for 4 pins på en dør med 7 går ikke..
Blir som å prøve og åpne ytterdøra med hengelåsnøkkel.
Sitat av eier
Ok, jeg lurer på no angående dette!
For at det skal fungere i et hele tatt må nøkkelen passe i selve låsen right?
Men om man sliper sidene på nøkkelen da? Så den blir skikkelig tynn å går inn i en hvilken som helst lås så man slipper tusen nøkkler,.Kan det fungere?
Vis hele sitatet...
bare se her: http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=7
der har du alt du trenger å vite
Jeg sitter og vurderer og bestille fra siden Tomiz linket til
Men noen som kan hjelpe meg med akkurat hvilken nøkkel jeg burde velge?
Må være så billig som overhode mulig
Bar pass på å bestille noen forskjellige Trioving nøkler xP
Sitat av torsken
Jeg sitter og vurderer og bestille fra siden Tomiz linket til
Men noen som kan hjelpe meg med akkurat hvilken nøkkel jeg burde velge?
Må være så billig som overhode mulig
Vis hele sitatet...
det er tydeligvis ingen her som gidder å se den filmen jeg ga link til...
der sier de at det er 7 typer av nøkler som er mest vanlige, og du kan bare spør etter de i en butikk der de filer nøkler... med andre ord, hvis du har disse 7 nøklene så vil mest sannsynlig 1 av dem passe til den låsen du skal ha opp...
leste noen som sa noe om lengden til nøkkelen... så å si alle hus dører har 4 eller 6 "pins" jeg menner ikka at noe har 4 og noen har 6 alle så å si alle har samme antall, men jeg husker ikke om det er 4 eller 6, jeg tror det er 6 men bare tell piggene på din egen nøkkel så finner du det ut.
så altså: kjøp disse 7 nøkklene, be om å få den i 999 eller 111 husker ikke hvilket tall det er, disse tallene forteller hvor dype grovene i nøkkelen er. du vil ha de så dype som mulig. så kan du bumpe opp de fleste dører. dere bør se den filmen jeg har linket til tidligere, de forklarer alt der. den er 1 og en halv time lang, men har du planer om å bli pro bumper så er det verdt å se den.

grunnen til at jeg er usikker på de tallene jeg har nevnet tidligere, er fordi det er ca 1 år eller noe siden jeg selv har sett den filmen... det er noen hollendere som snakker om det der, (de snakker engelsk, ta det med ro) det var en der som aldri hadde bumpet før, og han klarte å få opp en dør på 3. slag eller noe, så det virker ganske lett, egentlig, selv har jeg ikke prøvd dette. jeg har prøvd meg litt på å dirke låser. får til "no brand" hengelåser, men ikke merke låser eller dører, men jeg øver meg :P driver å dirker opp skapene på skolen av og til, og legger inn en liten lapp, arti arti
har du lyst til å lære å dirke, så gå på youtube og sør på lock picking 101 det er en pro fyr der, som har fra lock picking 101 til 126 eller noe, så du lærer alt du trenger å vite der.
BTW kanskje litt off topic, noen som vet hvor jeg kan få tak i håndjern, av samme type som politiet har? skal øve på å dirke de. det virker ganske lett. det er en fyr på youtube som lærer deg det også.. han dirker opp begge låsene med en hårnål, på 1 sekund eller noe... greit å kunne hvis onkel politi bestemmer seg for å legge deg i jern...

peace
Jeg og en kamerat spurte en hos låsesmeden om de kunne gjøre dette her, du kan jo gjette svaret :P

Funka ikke for en femmer, og vi fikk heller ikke kjøpt pinsa en sånn trioving lås, fordi det var ulovlig å øve på lockpicking tydeligvis :O

Hadde lyst til å moke te'n. ^^
Sist endret av Kejerith; 10. januar 2008 kl. 10:45.
lol du kan kanskje prøve å få en kopi av din egen nøkkel, og bare slipe den ned selv?
Har prøvd dette selv.... Trengs en erfaren hånd for å få det til. men du kan jo selvfølgelig ha litt flaks :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg får snart inn en Trioving bump key, når den endelig kommer skal jeg se om jeg får kopiert den.
Er det noen her som er int. i og kjøpe da?

Jeg selger den til ca 700kr
Sist endret av torsken; 21. januar 2008 kl. 15:16.
Så netopp filmen Imperious Viking linket til.
Den svarta på alt jeg lurte og ikke lurte på, ble 10x klokere
Mindfreak:
Du må aktivere PM eller noe for jeg får ikke sendt svart på PMen din!

Selvsagt, jeg prøver jeg for og se om den funker først.
Det er som er bra\dumt med norge ifrohold til de fleste andre land er jo at alle husdører har trioving lås nesten, så med èn sånn nøkkel kommer du inn de fleste steder

Jeg får den desverre ikke før om 1.5 uker ca den
Jeg tror dette har lite å si for personsikkerheten.
Det er alltid måter å komme seg inn i hus,
enten det er igjennom døra eller vindu eller uansett.
Tror ikke vi får flere innbruddstyver,
men kansje færre knuste vinduer når tyven har vært på besøk.
Noen som har oversikt over di mest brukte låsene i norge?
Trioving er brukt på sånn 95% av alle husdører i Norge.
Jeg er uenig, jeg synes dette har mye for personsikkerheten og gjøre. Hva er penget med nøkler hvis hvem som helst kan låse seg inn uansett?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av torsken
Trioving er brukt på sånn 95% av alle husdører i Norge.
Jeg er uenig, jeg synes dette har mye for personsikkerheten og gjøre. Hva er penget med nøkler hvis hvem som helst kan låse seg inn uansett?
Vis hele sitatet...
Gi et lite hint om at dei ikkje skal gå inn der. Stortsett er ikkje innbrudd så fordømt vanskelig uavhengig av om du har nøkkel eller ikkje, så greier ikkje sjå at dette eigentleg endrer noko vesentleg på det området...
Sitat av torsken
Mindfreak:
Du må aktivere PM eller noe for jeg får ikke sendt svart på PMen din!

Selvsagt, jeg prøver jeg for og se om den funker først.
Det er som er bra\dumt med norge ifrohold til de fleste andre land er jo at alle husdører har trioving lås nesten, så med èn sånn nøkkel kommer du inn de fleste steder

Jeg får den desverre ikke før om 1.5 uker ca den
Vis hele sitatet...
OT: Vet ikke hva som er feil Torsken. Har PM aktivert og har aldri hatt problemer med det før. Var nettopp inne å sjekket kontrollpanel og alt er som det skal der.

On topic igjen. Det vil selvfølgelig være flere som tyr til kriminalitet når det kan gjøres enklere og med mindre risiko for å bli tatt.
Hva i hælvette:

* This video has been removed due to terms of use violation. *

Sitat av vidarlo
Gi et lite hint om at dei ikkje skal gå inn der. Stortsett er ikkje innbrudd så fordømt vanskelig uavhengig av om du har nøkkel eller ikkje, så greier ikkje sjå at dette eigentleg endrer noko vesentleg på det området...
Vis hele sitatet...

Slå inn ei rute feks..
Har du fått nøkkelen din torsken?
Er nysgjerrig på de greiene der.
Sitat av vidarlo
Gi et lite hint om at dei ikkje skal gå inn der. Stortsett er ikkje innbrudd så fordømt vanskelig uavhengig av om du har nøkkel eller ikkje, så greier ikkje sjå at dette eigentleg endrer noko vesentleg på det området...
Vis hele sitatet...
Vell, med en bump key så kan vedkommene til og med låse seg inn på midten av natten mens du sover med minimalt av lyd, stjele bilen din, stereoanlegget ditt osv.
Det hadde ikke funket hvis man måtte knuse ruter.

Og, ja, jeg har fått bump keyen min! Men jeg har ikke fått testet den enda. Vi har ikke Trioving lås på huset..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av torsken
Jeg får snart inn en Trioving bump key, når den endelig kommer skal jeg se om jeg får kopiert den.
Er det noen her som er int. i og kjøpe da?

Jeg selger den til ca 700kr
Vis hele sitatet...
700 kr? You gotta be kiddin. Da er det mye enklere og bedre å prøve seg frem ved å lage et par selv. I Trondheim får du kjøpt en vanlig TrioVing-nøkkel til 11 kr. Om man er litt forsiktig kan man file den til. (Denne videoen advarer mot at filingen må være utført bra, ellers risikerer man å stå der med en lås man ikke får brukt fordi nøkkelen står fast inni den. Alternativt kan man bruke en nøkkel man ikke bruker lengre.

700 kroner vil jeg si er skammelig, og en pris man kan sammenligne med spyshop o.a.
Som mange andre på forumet sier så er det IKKE veldig lett og file dem ned selv, du risikerer også og ødelegge låsen du prøver den på hvis den setter seg fast.
Du kan alltids spørre låsesemden om og gjøre det, men det har de ikke lov til. Og hvis de mot formodning først filer nøkkellen til 999, så må du faktisk file den litt ned selv uansett.
I tilegg til det må du modifisere nøkkellen bak og foran for at den skal gå langt nok inn i sylinderen og på riktig måte.

Jeg betalte 700 kr for min TrioVing nøkkel og en tommahawk.

All den tiden du bruker på og løpe rundt i byen og finne en låsesmed som vill bryte reglene for en drittunge, for så og file den ned selv, og modfisere den, og så kanskje ende opp med feil resultat kan du bruke på og klippe hekken til naboen og kjøpe en fiks ferdig uten problemer.
Noen liker det også, bl.a meg.
Haha. latterlig morsomt torsken. Men 700 er en stiv pris når man kan kjøpe den billigere på internett da.. Hadde du solgt den til under halv pris ville flere være interessert og du ville få solgt flere.
Jeg er åpen for diskusjon ang prisen, derfor jeg la den ut for og få forslag. 700 er kanskje litt stivt, selv om det var det jeg betalte inkl tommahawken + frakt og den fordømte tollen som forsinket den.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
noen som hadde giddi å file ned en til 4/500 kr ell?=P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
det er iteresse for trioving bump key. har du fått den enda?
noen her inne som faktisk kan konstantere at dette fungerer? Hvis det gjør så blir det drøssevis av inbrudd og sydenturer for meg,haha,neida
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg jobber på Jernia. Jeg kan lage nesten alle nøkler med spor så dype jeg vil(bruker maskin som jeg skriver inn tall). Send meg en pm om du vil bestille en

Jeg tar 200 kr nøkkelen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
har sendt pm, men får jeg svar? neida :P jaja... får lage selv da... om jeg ikke får svar...
Sjefen min tok meg da jeg skulle lage en bump-key
Han ble ganske sur, så jeg gjør det ikke.
hahahaha, makan, det er ikke bra gitt.. jeg som hadde håba at du fikk ornings på detta!

Jeg skal selv prøve å fikse.. jeg har litt utstyr.. om jeg får det til så skal jeg si ifra og om noen er interessert kan jeg selge for en VELDIG overkommelig pris Bare HVIS jeg får det til ordentlig :S :P
▼ ... over et år senere ... ▼
Nokon som har NYAKTIGE mål?

Bruker ikkje maskin så trenger dei i mm, hadde vert flott å kunne printa ut i rett størrelse på eit ark
Anyone?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Helt utrolig, vil gjerne høre om noen prøver det hvordan det gikk.
Vis hele sitatet...
Var en gang foreldrene mine hadde låst meg ute fra huset, og tatt med seg nøkkelen. Hadde lest om Bump Keying i FHM, og tenkte jeg skulle prøve dette. Dro til byen og kjøpte to standard TrioVing-nøkkler og et file-sett fra Clas Ohlson. Kom hjem og startet å file. Lagde nøkkelen helt lik den jeg så i FHM. Prøvde på døre, og failet...

Leste at bump keying fungerer best på dyrere låser, og at på gamle låser av dårligere kvalitet, så vil det ikke funke i mange tilfeller (tenker dette er fordi alt går litt "smudere" i en ny lås).
[COLOR="Red"]Bare for å gjøre det helt klart, kjøp og salg er fortsatt en fyting her på forumet. [/COLOR]