Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2482
Hei. Jeg sitter nå på bussen min broren min sitt Samsung headset. Headsette er aldri brukt. Jeg oppdaget når jeg skulle se på film i VLC at kun bakgrunnsmusikken kom og stemmen var utrolig lav. Prøvd å starte andre filmer og endre på instillingene, men ikke noe hel. Merker også at sangene blir temmelig fucka.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse det? Takker for alle svar
Kan ikke komme med ett endelig svar, men her er noen alternativer du kan teste:

- teste med andre avspillingsprogrammer. Oppstår feilen da, eller er det VLC som er feilen?
- Reinnstaller/oppdater VLC
- Se over lydinnstillingene
- Prøv å spill av musikk via spotify eller andre kilder du er sikker på at skal ha bra lydkvalitet. Da finner du ut om det er feil på MACen eller om det er kun VLC som bugger
Sikker på at det er Macen? Det du beskriver er vel sånn typiske slitasjeskader på jack'en. Kan jo hende at det har skjedd et eller annet feil på fabrikk Ellers så kan det være noe feil med kodeksene i VLC.
Samsung Headset aka et som brukes på en Samsung Android ?

Så da har vi med å gjøre et Samsung Headset med innebygget Mic og kanskje et par volumknapper ?
Headset med mic, + noe in-line propitiære greier som kun funker på Samsung mobiler ?

Eller funker dette headsettet helt feilfritt på andre enheter ? iPhone, ipod, etc. ++
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg har også opplevd en del problemer med Macbook Pro´en min når det gjelder lyd. Det som skjer er at lyden blir helt borte når jeg tar ut headsettet fra jacken. Dette skjer bare en gang i blant, men maskina må restartes for at lyden skal komme tilbake.
∮ F dr = 0
Har opplevd noe av det samme med filmer når codekene for filmen ikke er installert. Kanskje det er noe ala det samme for gitt musikkformat du hører på?
slet med samme feilene når vi skulle se film på skolen idag, løsningen var å bytte til ett annet avspillingsprogram som klarte å lese alle lydsporene fra filmen.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jeg har også opplevd en del problemer med Macbook Pro´en min når det gjelder lyd. Det som skjer er at lyden blir helt borte når jeg tar ut headsettet fra jacken. Dette skjer bare en gang i blant, men maskina må restartes for at lyden skal komme tilbake.
Vis hele sitatet...
Dette skyldes at pinsa inne i jacken ikke spretter ut igjen, og dermed registrerer ikke maskinen dette. Tannpirker inn i hullet pleier som regel å funke når det skjer. Letteste er å sende på service å få det byttet med engang.