Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3963
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hei!

Er på et hotell i København. Deres gratis internetttjeneste tillater bare en tilkoblet enhet på en gang. Jeg har med meg Mac, iPad og iPhone samt min kjæreste har med sin PC. Vi vil gjerne være på nett samtidig. Finnes det noen god måte å dele en wifi-tilkobling uten å ha nettverkskabel?

Det første jeg tenkte på var å dele iPhone/iPad tilkoblingen med macen og sette opp hotspot der, men så kom jeg på at iOS bare støtter å dele mobilnettet på denne måten.

Finnes det noen måte å dele forbindelsen med det jeg har tilgjengelig?

Plan B vil være å kjøpe en krysset nettverkskabel, ta imot forbindelsen på PC, sende tilkoblingen til macen via kabelen og sette opp nettverk der. Men finnes det en løsning som ikke krever enten det eller jailbreak av iPhone/iPad?
∮ F dr = 0
Bruk Macen. Instillinger --> Deling --> Nettdeling.
Macen kan settes opp som hotspot. Har ikke prøvd det, men har lest at det fint år ann.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Trådstarter
Takk for svar, men dette fungerer desverre ikke. Man kan dele internettforbindelsen fra Wifi til Ethernet eller fra Ethernet til Wifi, men ikke fra Wifi til Wifi(og likt via de andre protokollene som bluetooth, firewire og iPhonte-USB). Det er her kjernen i problemet mitt ligger.

Kan man dele internett via bluetooth til PC og sette den opp som hotspot? Eller kanskje motsatt? Det optimale ville jo være muligheten for å dele min iPhone/iPad-wifi-forbindelse med Mac via USB og sette opp Wifi fra macen. Men så vidt jeg er kjent med iOS er ikke dette mulig. Med mindre det finnes en app?

Er det noen som har løst en lignende oppgave før?
Sist endret av TurboAciid; 4. mai 2012 kl. 16:36. Grunn: La til de to siste avsnittene.
∮ F dr = 0
Hva med å dele nettet fra Macen til bluetooth? På mobilen henter du opp netverket via bluetooth, og deretter setter opp hotspot?
Kanskje det fungerer?

Edit: er det ikke mulig å høre med hotellbetjeningen om det er mulig å få flere adgangskoder fordi du har flere enheter?
Sist endret av Adrian; 4. mai 2012 kl. 16:45.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Trådstarter
Ah! Av en eller annen grunn så antok jeg at dette ikke ville fungere, men jeg testet det nå. Har aldri gjort det før. Så da har jeg nett på iPhone, mac og Ipad som er en god start. Det eneste nå er PCen til min kjæreste som ikke har bluetooth, men hun skal jo alltids klare seg på iPaden min.

Grunnen til at bare en enhet har internetttilkobling om gangen er fordi de vil at du skal oppgradere og betale 50 kr dagen for 3 enheter.

Edit: Takk Føler meg dum som ikke testet det selv før jeg prøvde her.
Sist endret av TurboAciid; 4. mai 2012 kl. 16:50.