Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 673
Morn. Jeg har litt lagg problemer i battlefield. Min pc er: 2.4 pentium,120 gb,512 ram,Geforce 4 ti4800 se 128 mb ram. Men forsatt så lagger det . Har prøvd og ordne på oppløsninga og sånt,men hjelper ike så mye. Noen som har et par tips om hva jeg skal gjøre?
Kamerat av meg har/hadde samma problemet. Han skjønte ikke bære, men så gjorde han et eller anna så funka det. veit ikke åssen det er nå, men...

Han hadde en dårligere pc enn deg. Dette hjelper vel ikke deg så veldig mye.
har du de nyeste patchene til det? tror de skal hjelp litt ivertfall hos meg
Har du driverne til lydkortet ditt installert? (drivere fra produsent, ikke windows-drivere)
Prøv sette på "disable all sounds" i sounds-menyen i battlefield, og prøv om det lagger da.
Installert Directx 9.0? Skjermkort-driver? Chipsett-driver?
Gjør det ikke det, har du funnet problemet. Lagger det fortsatt, aner ikke jeg.

Trådstarter
59 0
ja gjort allt sånn ting der...men har ikke testa det med lyden da,men kan jo være litt irriterenes og ikke ha lyd når du spiller
Opprinnelig postet av Erawind
ja gjort allt sånn ting der...men har ikke testa det med lyden da,men kan jo være litt irriterenes og ikke ha lyd når du spiller
Vis hele sitatet...
Finner jo feilen hvis det ikke lag'er uten lyd..
Sliter med det samme, og jeg gjetter på at lagginga oppstår når du er der det skjer mye action

Prøv å endre størrelsen på swapfilen til windows (la det være ca 1.5 ganger den ram du har), det hjalp litt hos meg.
Trådstarter
59 0
hmmm,swapfila? Hvor finner jeg den? aldri surra med den fila før jeg
Opprinnelig postet av Erawind
Morn. Jeg har litt lagg problemer i battlefield. Min pc er: 2.4 pentium,120 gb,512 ram,Geforce 4 ti4800 se 128 mb ram. Men forsatt så lagger det . Har prøvd og ordne på oppløsninga og sånt,men hjelper ike så mye. Noen som har et par tips om hva jeg skal gjøre?
Vis hele sitatet...
Slå av Antialising og Antiostropic i driveren til skjermkortet. BF støtter ikke dette noe særlig bra. Kjør høy oppløsning.
Erawind:
Først litt offtopic: lær deg forskjellen på lagg og hakking. Lagg vil si at spillet henger etter pga. for lav nettverkskapasitet, og har ingenting med hardwaren i PC'n å gjøre, mens hakking er forårsaket av for dårlig hardware/dårlig programmering.

Tilbake til topic:
Battlefield v1.0 var så dårlig programmert at det hakka selv på pcer med ++4gHz prosessorer og syke grafikkort. Last ned nyeste patch til spillet, oppdater alle drivere på maskina (produsent-drivere, ikke windows-drivere), og legg inn nyeste versjon av DirectX.
eller fikle litt med harware acceleration på lydinstillinger. er nesten 100% sikker på at det er det som gjør det.
Hvis du har et sugent lydkort så er sjansene store for at det er problemet til "hakkingen". Battlefield krever mange lydkanaler på lydkortet (tenk deg om når 5 personer peprer løs med skudd, helikopter som angriper fra luften, og en tanks som durer forbi, det blir utrolig mange forskjellige lyder på engang). Lydkortene kommer stortsett med enten 16, 32 eller 64 lydkanaler, hvis jeg ikke tar helt feil og 16 er alt for lite!
Nyeste drivere er viktig, pluss kanskje den nyeste patchen, ellers kan du sjekke www.battlefield1942.com og help der..! De har løsningen på det meste egentlig..
Opprinnelig postet av e-foo
Hvis du har et sugent lydkort så er sjansene store for at det er problemet til "hakkingen". Battlefield krever mange lydkanaler på lydkortet (tenk deg om når 5 personer peprer løs med skudd, helikopter som angriper fra luften, og en tanks som durer forbi, det blir utrolig mange forskjellige lyder på engang). Lydkortene kommer stortsett med enten 16, 32 eller 64 lydkanaler, hvis jeg ikke tar helt feil og 16 er alt for lite!
Vis hele sitatet...
off topic:
helikpoter?

on topic:
jeg hadde litt hakking jeg å.
hadde 256MB ram, bytta til 768 og nå funker det fint. ingen patcher tror jeg.
Hadde akurat samme drittn selv men jeg hvar bare litt h3X0r i skallen og rullet litt rund på gulvet så funket d fint til meg
På skjermkortinstillingene dine, sett:

Anti-aliasing på "Max", og Anisotropisk filtrering på "Av"

Da jeg hadde begge på "Max", ble det delay på musa når jeg spilte, hvis begge var på "Av", ble grafikken sugen, men ingen delay. Setter du det som jeg har skrevet over, kan det kanskje hjelpe på problemet ditt
Opprinnelig postet av orodreth
off topic:
helikpoter?
Vis hele sitatet...
Testet Desert Combat? Moderne krig i Battlefield, veldig populær mod med blant annet Apache Longbow-helikoptere, Hind og Huey
Anti-aliasing på "Max", og Anisotropisk filtrering på "Av"
Vis hele sitatet...
Anti-asliasing på max er ingen god idé hvis du ikke har et ganske nytt kort. Med eldre geforce-kort gir det stort ytelsestap.