Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3384
Hey, jeg tenkte å lage en tråd om hypnose.

Hypnose er å putte noen i transe.

Det finnes mange forskjellige transer. et par eksempler: Å få folk til å slutte å røyke, få folk til å sovne, få folk til å gjøre ting man ikke bestemmer selv, få folk til å glemme ting etc.

Blir du lett hypnotisert?


Hvis du har lyst til å prøve, her er en ganske morsom illusjon/hypnose som får deg til å glemme navnet ditt: http://www.youtube.com/watch?v=kcdZ12KNbDM

Instruksjoner: ha bare en fane oppe, altså den linken jeg sendte dere rett ovenfor.
2: Fjern alt som får deg til å se ditt ekte navn, skype, facebook etc.
3: Sett på videoen i full skjerm og følg instruksjonene på videoen.
4: Når du er ferdig å se videoen så skal du ha glemt navnet ditt hvis ikke, funker det ikke på deg.
5: Post f.eks: Jeg husker ikke navnet mitt og så kan hvem som helst si et helt random navn og så tror personen den heter det intill han finner ut sitt ekte navn igjen.

Hypnose funker ikke på meg, av en eller annen grunn, men kanskje det funker på dere!

Hvis du har lyst til å prøve lykke til!
Sist endret av annern55; 20. juli 2012 kl. 18:00.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Slik bullshit funker kun fordi folk faktisk trur de er blitt hypnotisert, og det er derfor en placebo efekt.

så om folk blir hypnotisert eller ikke er rett og slett et spørsmål om hvor lettlurt/godtroende personen er.
Hvordan skal jeg kunne lese teksten og samtidig lukke øya og drømme meg bort???
Skjønner ikke hvorfor jeg gadd å sløse bort 7 min av livet mitt på det :S
Og klarte så vidt å lese teksten... ble ikke hypnotisert btw..
Trådstarter
Haha, lol du skulle ikke si en dritt når du skulle "drømme deg bort".
Men ja som sagt, det funker ikke på alle, det funker ikke når du sitter å tenker på navnet ditt hele tiden i videoen "Jeg heter ********
Sitat av annern55 Vis innlegg
Hey, jeg tenkte å lage en tråd om hypnose.

Hypnose er å putte noen i transe.

Det finnes mange forskjellige transer. et par eksempler: Å få folk til å slutte å røyke, få folk til å sovne, få folk til å gjøre ting man ikke bestemmer selv, få folk til å glemme ting etc.

Blir du lett hypnotisert?


Hvis du har lyst til å prøve, her er en ganske morsom illusjon/hypnose som får deg til å glemme navnet ditt: http://www.youtube.com/watch?v=kcdZ12KNbDM

Instruksjoner: ha bare en fane oppe, altså den linken jeg sendte dere rett ovenfor.
2: Fjern alt som får deg til å se ditt ekte navn, skype, facebook etc.
3: Sett på videoen i full skjerm og følg instruksjonene på videoen.
4: Når du er ferdig å se videoen så skal du ha glemt navnet ditt hvis ikke, funker det ikke på deg.
5: Post f.eks: Jeg husker ikke navnet mitt og så kan hvem som helst si et helt random navn og så tror personen den heter det intill han finner ut sitt ekte navn igjen.

Hypnose funker ikke på meg, av en eller annen grunn, men kanskje det funker på dere!

Hvis du har lyst til å prøve lykke til!
Vis hele sitatet...
Det er da faktisk en å samme transe, uansett hva du gjør i det, bare forskjellige rutiner. Å bli hypnotisert ligger innprentet i hjernen vår og er like naturlig som å ha to armer. Det som utgjør hvor lett mann faller i hypnose er hvor skarp vår kritiske sans er, men alle faller inn og ut av hypnose daglig
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Jeg husker ikke hva jeg heter... Noen som kan fortelle meg navnet mitt?
∮ F dr = 0
Delvis OT: Jeg blir lett hypnotisert av flammer.. Å sitte og stirre på en peis eller bål er hypnotiserende hos mange menn har jeg inntrykk av.
Sist endret av Adrian; 20. juli 2012 kl. 19:20.
Trådstarter
Quadraxis, er du dum eller noe? Du heter per gunnar :L
Sist endret av annern55; 20. juli 2012 kl. 19:25.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Sitat av annern55 Vis innlegg
Quadraxis, er du dum eller noe? Du heter per gunnar :L
Vis hele sitatet...
Er ikke dum, bare mindre begavet.

Per Gunnar vil jeg ikke hete noe mer, så skal sende inn en søknad om å få endret navnet mitt.
Trådstarter
Gjør det du
Vel dette funket ikke for meg. Min pappa og hans kollegaer ble hypnotisert til å slutte og røyke. Dette funket ikke for min far, og såvidt som jeg forsto bet ikke de andre på heller.

Husker det gikk et slikt hypnoseprogram før, hvor kan man se det? Tror faktisk det var norsk også.
Trådstarter
Jaja, 10 kompiser av meg har prøvd dette, det funket bare på 2 av dem.
Det er det hvis man er bevisst på det så prøver man å kjempe i mot, men derimot hvis man er ubevisst, så skal det funke på de fleste.
Eneste plassen jeg har sett hypnose funke er på idiotiske game shows hvor man ikke har peil på om det er hoax eller ikke, og på høner. (Ikke dumme kvinnfolk, men faktiske høner)
http://www.youtube.com/watch?v=ozUjZ...eature=related
Jeg har blitt både hypnotisert, og vært hypnotisør. Tror folk "overvurderer" litt det å være hypnotisert. Du går ikke rundt som en hjernedød zombie og gjør hva enn mestern din sier
Jeg glemte ikke navnet, men tror jeg får sove godt i kveld. Kom absolutt i en form for "koma" hvor jeg ikke kunne tale rett for meg eller noe lignende, total avslappet.
Trådstarter
Der har du ett poeng, jeg har sett en video på youtube av Derren Brown.
Den heter "The assasin" jeg vet ikke om det er bare for underholdning eller om det faktisk er ekte. Han kom forbi en avansert løgndetektor, men det kan jo hende at det bare er opsett.
Og at det bare er dumme folk som kan bli hypnotisert er bare tull! Det er faktisk motsatt!
Er hypnose egentlig ekte? eller er hypnose bare noe bullshit som barn tror på som julenissen?
Sitat av dtphu0411 Vis innlegg
Er hypnose egentlig ekte? eller er hypnose bare noe bullshit som barn tror på som julenissen?
Vis hele sitatet...
Hypnose er definitivt ekte og grundig bevist, bare les f.eks wikipediaartikkelen. Har selv sett hypnose på veldig nært hold på TG hvor to gode venner ble hypnotisert.
Sitat av mikkello Vis innlegg
Hypnose er definitivt ekte og grundig bevist, bare les f.eks wikipediaartikkelen. Har selv sett hypnose på veldig nært hold på TG hvor to gode venner ble hypnotisert.
Vis hele sitatet...
De ble hypnotisert av samme typen jeg er blitt hypnotisert av, og har tatt kurs hos. Artig
Sitat av annern55 Vis innlegg
Jaja, 10 kompiser av meg har prøvd dette, det funket bare på 2 av dem.
Vis hele sitatet...
Denne videoen? Det gir isåfall mening, mener å ha lest at ca 1 av 5 blir veldig lett hypnotisert, 1 av 5 kan overhodet ikke hypnotiseres, og 3 av 5 er midt i mellom.

Jeg har alltid vært fascinert av hypnose. Blir bare så frustrert når folk sier "Herregdu, d er bullshit daaah!!1" fordi de har sett det helt feil fremstilt i en Hollywood-film el.l.
Jeg ville heller spurt om folk blir lett oppslukt av en god bok, en film, dagdrømmer og lignende. Dette er en naturlig, spontan transetilstand. Oppfatningen av de ytre sanseinntrykkene blir da innsnevret og konsentrasjonen av bevisstheten er rettet mot akkurat den saken. Altså boka, filme og så videre. Ved å måle evnen til å ta imot suggesjoner kan man få et innblikk i om vedkommende er hypnotiserbar. Det sies at rundt 10% av befolkningen ikke lar seg hypnotisere.

I Norge er det fortsatt forbudt ved straffeloven § 364, å praktisere hypnose for de som ikke er leger og psykologer.
på heltid
iSkurk's Avatar
Ikke noe hypnose, bortsett fra at jeg fikk et navn, haze?
og alt rundt meg ser hazy ut og fikk rar følelse imagen.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Ikke noe hypnose, bortsett fra at jeg fikk et navn, haze?
og alt rundt meg ser hazy ut og fikk rar følelse imagen.
Vis hele sitatet...
Øynene dine prøver å nøytralisere bevegelsen i videoen.
Derfor ser ting litt hazy ut og følelsen i magen er nok fordi du er lettere svimmel..

Det går fort over.
Sist endret av Bombasa; 25. juli 2012 kl. 00:02.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Slik bullshit funker kun fordi folk faktisk trur de er blitt hypnotisert, og det er derfor en placebo efekt.

så om folk blir hypnotisert eller ikke er rett og slett et spørsmål om hvor lettlurt/godtroende personen er.
Vis hele sitatet...
Vil heller si at det er motsatt. Om man overbeviser seg selv at man ikke kan bli hypnotisert vil man gjøre såpass stor motstand for å bevise sin påstand at man ikke vil tillate seg selv å bli påvirket av hypnotisøren, enten det er noen andre som hypnotiserer deg eller deg selv. Jeg oppfatter hypnose som ganske likt meditasjon hvor man hopper over den normale kognitive tankegang for å gå direkte til en transe hvor man sanser og organiserer impulsene ved hjelp av bilder og følelser. Det er meditasjonsteknikker hvor man også går inn i en tom og euforisk transe, men hypnose dreier seg som regel om det som er nevnt over. Jeg har blitt hypnotisert, drevet med selv-hypnose og meditasjon i mange år og jeg vil si at det er helt fantastisk! Vil også påstå at det er ingen rusmidler som kan nærme seg hva man kan oppnå av herlighet enn det man kan ved hjelp av disse teknikkene. Så til dere som bastant sier at dette er tøv, vil jeg si til dere: Dere går glipp av noe! Til slutt vil jeg dele den absolutt beste selv-hypnose session jeg har vært borti. Den er gitt ut av den anerkjente hypnotisøren Paul Mckennna og kan ikke beskrives som noe annet enn deilig! Enjoy: http://www.youtube.com/watch?v=GNeyjIFG8aw