Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4103
Firefox på begge mine to pc'er er altfor treige. På den ene har jeg beta versjonen, og den andre den nyeste versjonen. Når jeg skal åpne Firefox, tar det mellom 10 og 30 sek den første gangen etter oppstart. Når jeg skal laste inn nettsider, som for eksempel fronter på skolen, så tar det opp til et minutt, og kanskje den aldri kommer. Men om jeg prøver på Internet Explorer er alt annerledes. Den åpnes på få sekunder, og laster inn siden momentant. Hvorfor skjer dette?

Jeg vurderer nå å skifte til Chrome, men er ikke sikker på det ennå. Kan noen overbevise meg om å enten bli med Firefox eller gå over til Chrome?
gå til chroe. når du har vert inne på f.eks. youtube er det bare å skrive yo å trykke enter så kommer du inn der lynrask og trygt
Jeg var sikker på at Firefox var best før, men så prøvde jeg Chrome en dag og nå går det kun i chrome.
Sitat av xavi0n Vis innlegg
gå til chroe. når du har vert inne på f.eks. youtube er det bare å skrive yo å trykke enter så kommer du inn der lynrask og trygt
Vis hele sitatet...
da kan det godt hende du også havner på en kjent voksenside
Gode med Chorme er at du ikke trenger og åpne Google for og søke. Du skriver det bare rett i addresse feltet.
Og veldig rask oppstart
Chrome er definitivt et godt valg. Den er rask og minimalistisk. Det kombinerte søke/adresse-feltet er også praktisk.
Det er også verdt å nevne at hver fane kjører individuelt. Så hvis en fane krasjer er det bare å krysse den ut så du slipper å krysse hele nettleseren.

Gå for Chrome. Ihvertfall i en liten stund så du kan forelske deg du også. :P
Homemade Retard
zeicko's Avatar
jeg har brukt firefox siden jeg kunne bruke en pc. men har skiftet til chrome pga den nye beta versjonen er elendig ! jeg savner Firefox 2.0.0.20 men det eneste chrome mangler er alle addons som er på firefox. men de er på godt tur til chrome også.. jeg sier chrome.

Sitat av xavi0n Vis innlegg
det har skjedd med meg en gang jeg sku vise fadern noe..-.-
Vis hele sitatet...
embarrasing moment
Sist endret av zeicko; 3. februar 2011 kl. 23:05.
Jeg har brukt firefox så lenge jeg kan huske, men har ikke chrome, så kan ikke si hva som er best. Men jeg stemmer på Firefox.

Bruker nå v. 3.6, ikke 4beta
Har ennå ikke funnet en nettleser som har like god ad-block som FF med så enkel setup. Ergo forblir det FF! Fatter ikke at folk kan surfe internett uten...
Ehrm, jeg bruker Opera hvertfall, kun fordi jeg vil støtte Norge dog Chrome er vel best ja
Sitat av Cikey Vis innlegg
Har ennå ikke funnet en nettleser som har like god ad-block som FF med så enkel setup. Ergo forblir det FF! Fatter ikke at folk kan surfe internett uten...
Vis hele sitatet...
Det er akkurat like enkelt i chrome også.

Min mening:

Jeg bruker selv Opera, men Chrome er en meget god browser, og er etter min mening, i allefall bedre enn firefox.
Sitat av Spierdalai Vis innlegg
da kan det godt hende du også havner på en kjent voksenside
Vis hele sitatet...
Da er det bare skjebnen som sier: ta deg en trall! Chrome her også!
Har selv brukt både Opera, Chrome og Firefox over lengre perioder. (Noen måneder mellom hver: Firefox>Opera>Chrome>Opera>Chrome>Firefox) Og jeg må virkelig si jeg synes FireFox er best. Liker designet best, synes det er den raskeste, og alle addonsene er jo bare fantastisk. (Chrome har jo også dette, men vil påstå at Firefox har fler plugins)

Just can't abandon that cute litte [COLOR="Red"]fox[/COLOR].
Chrome, by far. Den er kjapp og du har alt du trenger i den. Pluss så tar kantene og adresse linja liten plass, så du får så og si hele skjermen i det domenet du er i.
Av egne erfaringer syns jeg Firefox er tregt, tregt, tregt og dårlig design(som jeg syns). Brukte firefox før og sa det var såå mye bedre enn Chrome (hadde ikke engang prøvd Chrome) Nå elsker jeg Chrome.
Chrome, definitivt
@Xernox
http://i.imgur.com/ML2dK.png


Den er da bare ett par milimeter mindre, og det skyldes Firefox sin instillinger knapp i venstre hjørnet
liker chrome best, syntes den er rask og liker metoden man åpner nettsider på, f.eks istedenfor å begynne å skrive navnet på en nettside trykker man bare "fa" for facebook, det er slik ettersom hva man bruker mest. jeg bruker facebook mye og trykker bare "fa" og enter istedenfor å begynne å skrive for så å klikke på det man skal, har ikke brukt firefox på en tid men er nok som det var før?

har bare forelska meg i chrome er nå glad i firefox og da

bare det ikke er internet explorer så er jeg storfornøyd
Bruker firefox og syns den er bra, alla addonsene er jo bare geniale!
Også har jeg 5 faste linker som facebook og youtube under der hvor man skriver inn adressen til siden, er supert da jeg har alle de mest besøkte sidene samlet et sted.
Sitat av VikingOnABoat Vis innlegg
@Xernox
http://i.imgur.com/ML2dK.png


Den er da bare ett par milimeter mindre, og det skyldes Firefox sin instillinger knapp i venstre hjørnet
Vis hele sitatet...
Min har ikke noe over fanen, så enda et par millimeter der
Alt jeg har er faner og adresselinje.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Min har ikke noe over fanen, så enda et par millimeter der
Alt jeg har er faner og adresselinje.
Vis hele sitatet...
Firefox og, men Chrome har instillinger som egen knapp på adresselinja. Firefox går for style og har en rød bar. Men dette er sort of off topic.
Har prøvd begge, Firefox er mitt valg, jeg likte ikke designet på chrome, selv om det ser ut som mange velger det pga nettopp dette..
Chrome har også mye bedre høyreklikks index
Bruker selv Chrome, men jeg har ingen problemer med å bruke FF. ulempen med FF er some nevt i tråden at det er en del treigere, ikke så minimalistisk som Chrome, fordelene er jo selvsagt addons, men jeg vil påstå at hvis Chrome hadde hatt like lang fartstid som FF, så ville utvalget i Chrome vert mye større.

gå for chrome i et par uker, om du ikke liker det bare fjerner du det.

btw, kunne godt ha forslått opera, men jeg har hatt problemer med at den ikke viser noen av sidene jeg vil inn på (bungie.net...). ellers er den grei.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Bruker selv Chrome, men jeg har ingen problemer med å bruke FF. ulempen med FF er some nevt i tråden at det er en del treigere, ikke så minimalistisk som Chrome, fordelene er jo selvsagt addons, men jeg vil påstå at hvis Chrome hadde hatt like lang fartstid som FF, så ville utvalget i Chrome vert mye større.

gå for chrome i et par uker, om du ikke liker det bare fjerner du det.

btw, kunne godt ha forslått opera, men jeg har hatt problemer med at den ikke viser noen av sidene jeg vil inn på (bungie.net...). ellers er den grei.
Vis hele sitatet...
Chrome har også de fleste addons?! Chrome ftw!
Sitat av Spierdalai Vis innlegg
da kan det godt hende du også havner på en kjent voksenside
Vis hele sitatet...
Incognito, anyone...?

Chrome har egentlig alt man trenger, pakket inn i et slickt, minimalistisk design. Rask nettleser og muligheten for addons/extensions.
Sist endret av TeumessianFox; 4. februar 2011 kl. 03:47.
Konstakt bruk av firefox
men bruke explorer til chatroulette å google chrome til e-mail, men Firefox til nFF, Fb osv..
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
...det er slik ettersom hva man bruker mest.
Vis hele sitatet...
Det jeg bruker mest, bokmerker jeg bare rett under adressefeltet:


http://bildr.no/thumb/816297.jpeg
Sitat av vfen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Chrome 11??? Er det Chromium?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av melkeglass Vis innlegg
Chrome har også mye bedre høyreklikks index
Vis hele sitatet...
Sitat av melkeglass Vis innlegg
Chrome 11??? Er det Chromium?
Vis hele sitatet...
Ja det er Chromium.
Takk for tips folkens, jeg har nå gått over til Chrome. Så langt, så elsker jeg det, men jeg har en liten klage. Nede i venstre hjørnet er det en liten boks som kommer opp når du har musen over en link. Da viser den adressen til linken. Når jeg sitter på facebook er dette veldig irriterende. Derfor spør jeg dere, er det mulig å fjerne den?

http://i51.tinypic.com/vo4l8y.png
Sitat av Dopapir Vis innlegg
-snip-
Vis hele sitatet...
Når musa nermer seg den linja du mener så bytter den side. ellers så er det vel bare å google etter en plugin om dette.
Sist endret av F4celess; 7. februar 2011 kl. 10:48.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nå ser jeg ikke helt poenget med denne tråden, da det er kostnadsfritt å teste og bruke Chrome, men jeg har likevel noe jeg må rette opp: Firefox tillater også søk fra adresselinje, og (i motsetning til Chrome etter min erfaring) om søkebegrepet ditt (la oss si t.d. "learn shell" (prøv selv)) overveiende leder folk til en bestemt side, så blir du tatt rett til siden, uten omvei om Google.

Hvorfor dette ikke er integrert i Chrome vet jeg ikke (dog er det mulig man kan gjøre dette i innstillinger eller at den ikke er like løssluppen som Firefox sin.)
prøv rockmelt " www.rockmelt.com " det er google chrome med facebook innlagt.