Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3643
Flytt denne tråden hvis den er postet feil*
Noen som har lest denne artikkelen på ung.no? http://www.ung.no/innlegg/2737_Fra_e...t_helvete.html

Hvis denne historien i det hele tatt er sann, mener du at hun selv er skyld i sin egen "pinelse. Blir jo helt tragisk å kaste sånn propaganda ut når hun selv er skyld i det. Den jenta visste jo ikke hva hun i det hele tatt tok første gang.

Er det noen andre her som også mener at hvis vedkommende bare tar stoff uten å vite hva det er eller ikke å vite noenting om stoffets effekt så er det som oftest de som ender som som tyngre narkomane?

finner informasjon om stoffet først og er klar over hva de setter seg selv ut på er de som klarer å ha et godt forhold til det stoffet de bruker?

Bare lurer på din mening :P
Hun virker bare som ei nysjerrig jente ut i fra det jeg leser

"Det eneste jeg hadde prøvd før var snus, sigaretter, og jeg hadde sniffet hårspray."

"jeg måtte bare prøve speed, GHB, PMMA, kokain og på toppen av det hele heroin. OG JEG ANGRER så jævlig på at jeg var så dum."

Jeg var jo nesten på samme måte når jeg var på hennes alder, kanskje litt eldre. Prøvde masse forskjellig, men dro det absolutt ikke så langt som henne, det er lov å ha grenser.

Jeg mener det er snusen som fikk henne til å prøve alt det andre!
Sist endret av Spelevinken; 30. mai 2011 kl. 23:41.
Det der er jo bare en historie om en jente på 15 som kjører på med rusmidler hun ikke vet noe om, fordi andre gjør det.
Selvsagt har hun jo selv skyld i dette. Hun sier også selv at hun "bare hadde snust, røyket og sniffet hårspray, det der er et tegn på at noe er galt.

Men, barn og ungdommer er nysgjerrige. Det er ikke så mye å gjøre med. Hun hadde dårlig dømmekraft.

Selv brukte jeg vell to år på å undersøke cannabis før jeg følte meg klar til valget om å prøve.

Det kan godt hende foreldrene burde ha sagt andre ting til henne. Men det er ikke alltid lett å prate vett i en jente på 15
Sist endret av Membranplan; 30. mai 2011 kl. 23:45.
Syns det er rart at hun har vært så "jævlig" og samtidig vil ut med historien. Jeg var rimelig ille på mitt værste og jeg var ikke stolt av det for å si det sånn. Jeg gjorde all mulig faenskap, innbrudd, tyveri og alt mulig, men jeg gjorde det for morro skyld og fordi jeg trengte penger til dop.
SirAugustus's Avatar
Trådstarter
Begynte å lese litt på ung.no nå. Og jeg ser klart hvor mye bullshit som står her. Det er en vill diskusjon mellom 13 åringer som tror: røyk hasj i dag, og du er narkoman i neste uke og de som faktisk kommer med fakta og kildehenvisninger.

Begynner å lure på hva skattepengene mine egentlig går til nå....

"Hasj er narkotika, det har faen meg ødelagt 1000 vis av liv. det er plante som blir tilsottet masse giftige stoffer i for å få folk avhengige.
hasj narkomaner er de kjedeligeste og vemmligeste personene som fins. narkomane er tapere, som tror dem er tøffe. røyk heller sigg og drikk mye alkohol. "

Jeg ler meg i hjel akkurat nå xD
Reagerte selv ganske mye på denne teksten da jeg leste den for en stund siden.

Personlig syntes jeg den virker temmelig konstruert, laget for å moralisere. Alikevel ser jeg at den rommer en god del sannheter.
Kanskje ikke det mest realistiske, men altså med noen sannheter. Syntes ikke teskten er spesielt god.
skremselspropaganda? i mine øyne definitivt laget for å skremme, men noen drypp av sannheten her og der.
Never fallin'
Godzillaa's Avatar
Er en stund siden jeg leste den, det jeg reagerer mest på er denne:
"Det eneste jeg hadde prøvd før var snus, sigaretter, og jeg hadde sniffet hårspray."
Altså vil det si at sniffing av hårspray er greit men hasj er farlig ?
Dummeste jeg har lest på lenge.

Tror hårsprayen har fucket hodet hennes jeg.
Haha, det ironiske er at alle kommentarene som er MOT hasj, er skrevet med sykt dårlig grammatikk, mens kommentarene som sier at det er et helt ok stoff, og kommer med fakta om det, er godt skrevet

Teksten virker litt småfunky, ja.
Hvordan broren kan miste 11g svarting uten å merke noe er for meg et mysterium..
Sitat av ErikH Vis innlegg
Hvordan broren kan miste 11g svarting uten å merke noe er for meg et mysterium..
Vis hele sitatet...
Ja, og det var ikke det jeg reagerte mest på ved denne teksten..
Sniffing av hårspray kan jo i værste fall ha skadet hun så mye at hun føler et selvkonstruert press i enhver "konfrontasjon", og bare bukker under og føler seg tvunget til å takke ja til hva enn hun blir tilbudt..
Vi blir vell nødt til å kriminalisere hårspray også ser det ut som..
Sitat av ErikH Vis innlegg
Hvordan broren kan miste 11g svarting uten å merke noe er for meg et mysterium..
Vis hele sitatet...
Var vel fordi ingen viste at han røykte det. Kunne jo ikke gått til søstra eller moren å si: "hvem som har tatt de 11g svarting av meg"?
"Er det noen andre her som også mener at hvis vedkommende bare tar stoff uten å vite hva det er eller ikke å vite noenting om stoffets effekt så er det som oftest de som ender som som tyngre narkomane?"

Støtter tesen; jo mer du vet om hva drogene gjør med deg, jo mer skeptisk er du til farligere droger. F.eks om du forstår at hjernen blir depressiv pga E'en du tok i helga fordi du utløste bl.a serotinin kunstig. Derav dårlig humør dagen etter.

Know youre drugs, then do your drugs.
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
som tror dem er tøffe.
Vis hele sitatet...
Jeg ER jo kjempetøff!
Noe sier meg at disse personene er fabrikerte / eller at de ble presset til og skrive noe "anti-cannabis" kun for og unngå straff.
Nå er det faktisk folk som ikke greier og sette grenser, dette er mitt syn på at Cannabis skal forbli ulovelig i Norge. Sammen med div. Tobakk. Da har vi jo Tobakk som er det svakeste og Cannabis etter det, noen vil faktisk ha sterke og få en mye bedre følelse etter og ha Prøv Cannabis!

Noen kan ikke sette grenser og starter lett og slutter tungt.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Nå er det faktisk folk som ikke greier og sette grenser, dette er mitt syn på at Cannabis skal forbli ulovelig i Norge. Sammen med div. Tobakk. Da har vi jo Tobakk som er det svakeste og Cannabis etter det, noen vil faktisk ha sterke og få en mye bedre følelse etter og ha Prøv Cannabis!

Noen kan ikke sette grenser og starter lett og slutter tungt.
Vis hele sitatet...
Bare fordi noen ikke klarer å sette grenser så skal vi begynne å forby? Er det et samfunn du virkelig vil leve i?
Sitat av Makaber Vis innlegg
Bare fordi noen ikke klarer å sette grenser så skal vi begynne å forby? Er det et samfunn du virkelig vil leve i?
Vis hele sitatet...
Det heter styret i Norge.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Nå er det faktisk folk som ikke greier og sette grenser, dette er mitt syn på at Cannabis skal forbli ulovelig i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg er så enig.
mp3 spillere har drept folk, la oss forby de.
Sist endret av MichaelB; 2. juni 2011 kl. 15:36.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Nå er det faktisk folk som ikke greier og sette grenser, dette er mitt syn på at Cannabis skal forbli ulovelig i Norge. Sammen med div. Tobakk. Da har vi jo Tobakk som er det svakeste og Cannabis etter det, noen vil faktisk ha sterke og få en mye bedre følelse etter og ha Prøv Cannabis!

Noen kan ikke sette grenser og starter lett og slutter tungt.
Vis hele sitatet...
Det burde absolutt vært opp til hver enkelt. Vi kan ikke barnesikre alt. Og for å si min mening så er miljø en mye større faktor for rusmidler enn hva den initielle rusen er. Og for de av dere som tror på trappetrinnshypotesen så er faenmeg melk det første middelet man inntar. Morsmelk - saft - brus - kaffe - øl - sprit - tobakk - cannabis - sopp - ex - caine - osv... Det er miljø- og personlig avhengig hvor langt man går før man ikke takler det.
Sist endret av Doc. Lester; 2. juni 2011 kl. 15:43.
Er det mulig å bli "avhengig" av hasj på et år? Jesus, jeg hadde ikke sett på meg selv som narkoman om jeg hadde drevet med stoff i et år, jeg hadde sett på meg selv som en nyskjerrig rus(mis)bruker. Jeg har vel "drevet" med ting i mange år (ikke sånn hver dag akkurat) og er ikke avhengig og ser ikke ned på meg selv, og tenker ikke på meg selv som en narkoman, eller at jeg har et rusproblem. Men nå er ikke jeg 15 år, og jeg har heller aldri prøvd noe uten å lese om det og vite hva jeg skal forvente.

Virker ikke som hun røyket hver dag heller, og virker ikke som hun prøvde noe annet enn knips noen flere ganger. 2000 i måneden på dop er jo ikke _så_ mye, er det det? 14 g brunt er vel ca 2000 kr. Ok, kanskje hun røyka nesten hver dag da, eller anna hver dag om hun røykte 1 gr daglig. Om det var andre ting hun kjøpte er jo det mye dyrere igjen og kan ikke ha vært store kvantum. Om det var speed, ja da har du kanskje 4 gr for dem 2000 kr. Ok, nå er kanskje 2000 kr mye for en på 15-16 år.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Er det mulig å bli "avhengig" av hasj på et år? Jesus, jeg hadde ikke sett på meg selv som narkoman om jeg hadde drevet med stoff i et år, jeg hadde sett på meg selv som en nyskjerrig rus(mis)bruker. Jeg har vel "drevet" med ting i mange år (ikke sånn hver dag akkurat) og er ikke avhengig og ser ikke ned på meg selv, og tenker ikke på meg selv som en narkoman, eller at jeg har et rusproblem. Men nå er ikke jeg 15 år, og jeg har heller aldri prøvd noe uten å lese om det og vite hva jeg skal forvente.

Virker ikke som hun røyket hver dag heller, og virker ikke som hun prøvde noe annet enn knips noen flere ganger. 2000 i måneden på dop er jo ikke _så_ mye, er det det? 14 g brunt er vel ca 2000 kr. Ok, kanskje hun røyka nesten hver dag da, eller anna hver dag om hun røykte 1 gr daglig. Om det var andre ting hun kjøpte er jo det mye dyrere igjen og kan ikke ha vært store kvantum. Om det var speed, ja da har du kanskje 4 gr for dem 2000 kr. Ok, nå er kanskje 2000 kr mye for en på 15-16 år.
Vis hele sitatet...


Det var alt
▼ ... over en måned senere ... ▼
hele historien virker for meg rar og oppdiktet av en som jobber i ung.no, har sett mange sider der om narkotika som er helt urelative og merkelig oppsatt, f. eks denne om lsd hvor det står "Du har sikkert hørt rykter om musikere som har gått litt lang og gjort en mengde rare ting og kanskje endt opp på institusjon?"
for meg virker det som litt reach
Det første som får meg til å stusse på kvaliteten på denne artikkelen er vel
jeg snek meg bare på bussen og bybanen
Vis hele sitatet...
Bybanen åpnet 22. juni 2010, artikkelen er skrevet i januar 2011 en gang, hvis jeg ser på første kommentar.
Altså rundt 6 mnd mellom bybane-åpningen og artikkelen ble skrevet
Det er også skrevet
Nå har jeg vært rusfri i langt over 1år
Vis hele sitatet...
Er jeg den eneste som stusser over dette?
Ok så er det det barn som skriver innlegg der siden det er ungdomside tross allt, og skulle propagandaen få noen til å holde seg unna. så hurra sier jeg, er ikke mye positivt med rusmidler.
er da vel bedre at ungene får riktig informasjon, en at de flyr rundt å tror det er cyanid i hasj?
bare se på denne kommentaren jeg fant på nettsiden:

''Jeg er bare 13 år. Har !IKKE! røyka hasj og er kristen, men vet en del. På skolen vår har vi hatt en del prosjekter. Problemet er at du har forskjellige typer fra cannabis. Hasj og olje og alt det der er det verste. Men Marihuana, en annen naturlig del av planten er ikke så ille. Å si at kaffe er værre er fult overdriving. Det største problemet er at selgerene tilsetter en blanding av tobakk, gift, cyanid og masse drit for at du skal bli avhengig og du skal kjøpe det oftere så de kan bli rike. Det er den billige, ulovlige cannabis'en som er stappa med gift og avhengighetsdrit. Og hvis du har noen spor av sykdommer som ikke er synlig eller en sykdom, etc. er det ikke bra for deg. Men gud og Bibelen sa: Jeg, Herren, Gud. Har gitt deg en gave. Nemlig kroppen din. Ikke ødelegg den. Det er en gave, fra meg. -Gud. Så selvom det ikke er så ille, ikke begynn med det hvis du er døpt. Da ender du opp i Helvete. Men er du en sånn humanist eller søren som ikke er døpt og tror at jorda bare ble til av seg selv, da kan du begynne og røyke det etter at du er 20. Da er hjernen din ferdig utviklet. Men det er ikke så lurt her i Norge, da alle som selger det putter i cyanid(gift) , avhengihetsstoffer, etc. Takk for meg. ''


greier du å skrive et avsnitt med mer bullshitt en det denne karen har skrevet, skal du faen meg få et KP av meg.
Sist endret av AdolfCartman; 4. juli 2011 kl. 19:10.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
er da vel bedre at ungene får riktig informasjon, en at de flyr rundt å tror det er cyanid i hasj?
bare se på denne kommentaren jeg fant på nettsiden:

''Jeg er bare 13 år. Har !IKKE! røyka hasj og er kristen, men vet en del. På skolen vår har vi hatt en del prosjekter. Problemet er at du har forskjellige typer fra cannabis. Hasj og olje og alt det der er det verste. Men Marihuana, en annen naturlig del av planten er ikke så ille. Å si at kaffe er værre er fult overdriving. Det største problemet er at selgerene tilsetter en blanding av tobakk, gift, cyanid og masse drit for at du skal bli avhengig og du skal kjøpe det oftere så de kan bli rike. Det er den billige, ulovlige cannabis'en som er stappa med gift og avhengighetsdrit. Og hvis du har noen spor av sykdommer som ikke er synlig eller en sykdom, etc. er det ikke bra for deg. Men gud og Bibelen sa: Jeg, Herren, Gud. Har gitt deg en gave. Nemlig kroppen din. Ikke ødelegg den. Det er en gave, fra meg. -Gud. Så selvom det ikke er så ille, ikke begynn med det hvis du er døpt. Da ender du opp i Helvete. Men er du en sånn humanist eller søren som ikke er døpt og tror at jorda bare ble til av seg selv, da kan du begynne og røyke det etter at du er 20. Da er hjernen din ferdig utviklet. Men det er ikke så lurt her i Norge, da alle som selger det putter i cyanid(gift) , avhengihetsstoffer, etc. Takk for meg. ''


greier du å skrive et avsnitt med mer bullshitt en det denne karen har skrevet, skal du faen meg få et KP av meg.
Vis hele sitatet...
Ok, skal prøve, må bare være våken i 5 dager først.
Uten å ha lest alt som står her, vil jeg bare si at jeg ikke skylder på jenta, men på de tullingene som styrer dette landet. Om ungdommer hadde blitt bedre informert (med korrekt informasjon. Ikke slik skremselspropoganda vi finner i dagens skolebøker) via skolen på dette området tror jeg mange av disse situasjonene kunne vært unngått.
En legalisering hadde heller ikke vært så dumt. Om alt var lovlig hadde det ikke vært like intressant lenger.
Sist endret av Eplekjekk; 4. juli 2011 kl. 19:44.
greier du å skrive et avsnitt med mer bullshitt en det denne karen har skrevet, skal du faen meg få et KP av meg.


HeHeHeHeHoHoHAHa ok sorry gadd ikke å skjekke sjøl, syanid da, må være en elendig foretningsmann da.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
På ung.no står det følgende om Cannabis:

Kan du ta overdose?

Risikoen for overdose som følge av vanlig røyking er i praksis ikke til stede.

Men enkelte dødsfall har inntrådt under cannabispåvirkning som følge av virkningene på hjerte og kretsløp. Dersom en større mengde av stoffet svelges, for eksempel for å skjule besittelse av stoffet, kan dette være farlig. Brukt sammen med andre narkotiske stoffer og alkohol kan virkningen forsterkes og gi uforutsigbare reaksjoner.


Mener da virkelig å ha lest flere steder at det aldri har vært registrert dødsfall som følge av bruk av cannabis..?
det har jeg også hørt, men det kan jeg ikke bekrefte. uansett, mange dødsfall skyldes at brukeren har gjort idiotiske ting under påvirkning, og dermed død, og ikke som følge av selve at rusmidlet er farlig/giftig.
Sist endret av AdolfCartman; 4. juli 2011 kl. 21:17.
Denne filmen: The Union skulle vært vist til skoleelever, da hadde dem kanskje endret synet på cannabis.
Hvem har linket til denne tråden i diskusjonsemnet til den artikkelen?

Her ser dere noen snakker om saken som vet hva dem snakker om, der har dere personlige erfaringer som tilsier dette er skremselpropaganga på sitt største
http://freak.no/forum/showthread.php?t=188573
Vis hele sitatet...
Hvis det er speed, håper jeg da endelg det er snakk om mer enn 4g for 2000 spenn! ^^^^