Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 9183
Heisann freakere.

Jeg og en kompis kjøpte 8 hele muskat nøtter og grindet de opp til en fint pulver som vi deretter tok i 3 dl vann å varmet opp til det kokte også skrudde vi ned varmen så det bare "halvkokte" "putret" eller hva man kaller det i 20 min. deretter drakk vi vannet halvparten hver. dette er nå 5 timer siden å vi merker ingenting.

Funker det ikke med nøtter må man ha ferdig malt? eller er bare muskat oppskrytt?
Gled dere til i morgen når dere våkner med kvalme og svimmelhet. Det var ihvertfall det som skjedde med meg.
De nøttene jeg brukte var hele, altså ikke ferdigmalt.
Dere merker sikker noe, men sånn som jeg opplevde det var det ingen behagelig rus.
Sist endret av mrs.hudson; 11. oktober 2010 kl. 23:47.
Har aldri hørt at noen har skrytt så veldig mye av muskat jeg, men. De fleste rapporterer ubehagelige effekter.

Ifølge wikipedia kan det ta opptil sju timer før effektene inntreffer, så du skal ikke se bort ifra at du kommer til å merke noe etterhvert.

Hvorfor har du ikke sjekket ut slikt på forhånd?
Noe sier meg at dere i det minste vil ende opp med dundrende hodeverk!
Har lest at èn nøtt skal være tilstrekkelig.

Igjen må jeg si at jeg undrer meg over hvorfor noen ville ønske å konsumere noe som man vet så lite om..?
Nå trodde jeg da at denne muskat-trenden var over. "lovlig stoff som selges uten aldersgrense til 5kr pakka på din nærmeste matbutikk, og gir en fin rus" - dette ER faktisk for godt til å være sant
Trådstarter
12 0
Nei hvorfor vi ikke leste noe spessielt om det aner jeg ikke. Antagelig fordi vi ikke regnet det som et rusmiddel siden det ikke ulovelig mtp norsk lov. Bare hørt noen folk snakke om det i fylla at man fikk litt buzz av det og at det var chill så idag hadde vi ikke så mye og finne på så dro bare til butikken å kjøpte, grinda, kokte og drakk det. Håper det ikke blir jævlig imorgen for har ikke fått noe som helst godvirkning av muskat..
ja, du får ha lykke til da, kan godt hende du ikke merker noe særlig i morgen, men vær forberedt
Sitat av jeanpaul Vis innlegg
Nei hvorfor vi ikke leste noe spessielt om det aner jeg ikke. Antagelig fordi vi ikke regnet det som et rusmiddel siden det ikke ulovelig mtp norsk lov. Bare hørt noen folk snakke om det i fylla at man fikk litt buzz av det og at det var chill så idag hadde vi ikke så mye og finne på så dro bare til butikken å kjøpte, grinda, kokte og drakk det. Håper det ikke blir jævlig imorgen for har ikke fått noe som helst godvirkning av muskat..
Vis hele sitatet...
Se der ja. Skjønte det nesten. Synd at skolen ikke tar opp slikt, da det er alt for tydelig at det faktisk er nødvendig for ungdom å få dette svart på hvitt:

"Alt som ikke er ulovlig, trenger ikke nødvendigvis å være ufarlig"
Trådstarter
12 0
Lest litt på forumet her nå å ser at folk generelt har hatt negative opplevelser med muskat. Jeg
merker ingen godvirkning heller ikke noe bad alt er egentlig som normalt. Skal skrive her imorgen om hvordan formen er.
Sist endret av jeanpaul; 12. oktober 2010 kl. 00:10.
Jeg brukte 3 dager på å bli bra i hodet igjen etter første og siste gang med muskat!
Kos deg
Som de fleste her sier kommer morgendagen deres til å bli ganske interesting. Min erfaring med krydderet er at dagen etterpå blir ganske tung. Trøtt som et uvær, cottonmouth i opptil 2 dager, helt ødelagt balanse (klarte knapt å sitte rett på en stol) og relativ treg oppfattelse. Alt dette kom etter jeg hadde sovet, og jeg merket ingen vedrens ting før jeg la meg. Den eneste grunnen til at jeg drakk te var så jeg kunne sove meg igjennom en skoledag fyllt med naturfag,tysk og engelsk (stupid i know.)

Eneste psykedeliske opplevelsen jeg hadde (om det er riktig å kalle den det) var at jeg satt og hørte på en remix av Snoop Doggs Sensual Seduction og plutselig får jeg det for meg at dette skjer ikke. Det var ikke virkelig. Etter noen minutter gikk den rare følelsen over og jeg fortsatte å høre på musikken min.

Jeg droppa hele greia etter at jeg kom inn på rommet mitt en mørk kveld og så lysstråler og blå baller av lys fly i full fart inn fra vinduet. Om det var pga muskattnøttene eller om det var andre årsaker aner jeg ikke, men tok ikke sjangsen på at det ikke var muskattnøttene. Mitt råd til dere er at dere holder ut de dagene med hangoveren og finner dere noe annet enn dagligvarer å ruse dere på neste gang dere skal ruse dere.
Johnny Cash mofos
gi oss en update i morgen på hvordan det står til!
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Jeg heller merket ikke noe de første to gangene jeg spiste muskatnøtt. Tror jeg spiste to-tre stykker hver gang, men ingen effekt. Den tredje gangen derimot spiste jeg kun én nøtt, og begynte (mens jeg satt barnevakt for mitt 2 år gamle søskenbarn) å merke små psykedeliske vibber. Musikken fikk en ny dimensjon og fargene ble sterkere - altså som en opptur på en "ekte" tripp. Heldigvis skjedde det ikke noe mer videre, da en tura barnevakt ikke er et drømmescenario for verken mor, barn eller tripper...

Dagen derpå kunne jeg kjenne en svak hodepine om jeg virkelig konsentrerte meg (ikke at dette var noe jeg prøvde så ofte), men regner med at det kunne vært værre i en større dose.

Ser nå at dette ikke var så veldig relevant til temaet, men konklusjonen er iallfall at virkningen muligens forsterkes, jo flere ganger du har prøvd det (litt som med THC).

EDIT: Må også legge til at jeg ikke har som vane verken å ruse meg på muskatnøtt eller å ruse meg før jeg skal sitte barnevakt... Dette var i min ungdom, og det har seg vel sånn at ungdom ofte er både unge og dumme...
Sist endret av Bredesen; 12. oktober 2010 kl. 01:01.
Heihei

Jeg var med å tok dette her samme Trådstarter i går, å jeg kan gladelig si at jeg ikke har fått noe "bakrus" whatsoever.
Fikk eller ikke noe spesiell effekt, kanskje en liten buzz, ikke noe mere...
Du er klar over at folk har dødd? Hvis ikke det er en tankevekker så vet ikke jeg.
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Du er klar over at folk har dødd? Hvis ikke det er en tankevekker så vet ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Gief kilde.
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Du er klar over at folk har dødd? Hvis ikke det er en tankevekker så vet ikke jeg.
Vis hele sitatet...
jasså?
gi meg kilde, så skal jeg vurdere å tro deg.
Trådstarter
12 0
heisann. Ingen bakrus på meg heller alt som normalt. Kanskje vi bare var heldige =)
Kanskje dere kjøpte hasselnøtter?
Trådstarter
12 0
Står tydelig muskatnøtter på pakkene så tviler, pluss muskat har en veldig spessiel smak og lukt som man ikke kan ta feil av
Sitat av StiSko Vis innlegg
Gief kilde.
Vis hele sitatet...
Må beklage den der Tenkte på noe annet lovlig som gir rus. Men kommer ikke på navnet overhodet. Gjerne kom med innslag om hva det kan være. Mener å ha lest at 2-4 i Norge har dødd av det.
Sist endret av Space-Time; 12. oktober 2010 kl. 19:20.
Fra Wikipedia: "Det kan være dødelig hvis man bruker det regelmessig i store kvanti, men det er ingen problemer med de små dosene man bruker under matlaging. "

"Vanlig matlaging" innebærer langt i fra så mange nøtter det anbefales at man ruser seg på. (2-4 nøtter per pers)
Det skal ikke mange nøttene til for å ta en dødelig overdose. Jeg er ganske sikker på å ha lest om dødsfall i media, men klarer ikke finne noen linker. Muskatt er i hvertfall ikke harmløst.
En venninne av meg havnet på sykehus etter bare 3 nøtter. (om det var kombinasjonen med efedrin er usikkert)

Selv følte jeg at dette "dopet" bare var waste.
Vil likevel anbefale å røyke det framfor å drikke det i te, virkningen kom da mye raskere.
Sist endret av kn^tte; 14. oktober 2010 kl. 03:43.
Hvar det grønne pakker? Jeg å 2 kompisser spiste sånne muskat nøtter fra grønne pakker en gang, null effekt what so ever, ikke bakrus engang. Derimot funket nøtter i sånne mørke blå pakker som f. Haha, husker ikke merkene på de så det får gå med fargen xD
Sitat av brrr Vis innlegg
Hvar det grønne pakker? Jeg å 2 kompisser spiste sånne muskat nøtter fra grønne pakker en gang, null effekt what so ever, ikke bakrus engang. Derimot funket nøtter i sånne mørke blå pakker som f. Haha, husker ikke merkene på de så det får gå med fargen xD
Vis hele sitatet...
Santa Maria..
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
Kanskje dere kjøpte hasselnøtter?
Vis hele sitatet...
Sitat av jeanpaul Vis innlegg
Står tydelig muskatnøtter på pakkene så tviler, pluss muskat har en veldig spessiel smak og lukt som man ikke kan ta feil av
Vis hele sitatet...
Jeg tror han kødda med deg...
Jeg spiste selv 4 nøtter og merket ikke noe før dagen etterpå. Det var en dårlig rus, merket den nesten ikke og det føltes som om øyne mine ikke klarte og åpne seg riktig. Kvalmen var også dær men ikke noe slik som fylle syke altså! Dette SUGDE!! Ikke engang vits å prøve engang!
malt muskatt nøtt = masse effekt men ikke akkurat noe særlig positiv effekt spør du meg
bland en pose med 10g malt muskat i en kjele på under kokepunkt å la det trekke i minimum 10min så drikk. ikke god smak akkurat å effekta kan komme først etter 3 timer men når den er der så sitter den i en lang stund
Sitat av DMTlover Vis innlegg
malt muskatt nøtt = masse effekt men ikke akkurat noe særlig positiv effekt spør du meg
bland en pose med 10g malt muskat i en kjele på under kokepunkt å la det trekke i minimum 10min så drikk. ikke god smak akkurat å effekta kan komme først etter 3 timer men når den er der så sitter den i en lang stund
Vis hele sitatet...
Hvilke effekt da? Jeg spiste 20g og på det sies på wiki at åver 15g kan være farlig, tror alt er bare oppskryt eller så har jeg en kropp som ikke reagerer stert på muskat!
jeg har tatt muskatt mange ganger å tingen er at det mengden virkemiddle varierer fra nøtt til nøtt, så det kan bli stor variasjon på opplevelsen, har tura 3 døgn med samme mengde som jeg ikke har fått funk av liksom
Høres rart ut ! ;p
Spist du dem hel eller koka du dem da?
Jeg ser at flere har sakt akkurat det jeg har tenkt å si;

Gled dere til dere våkner opp i morgen, loka til tusen, dehydrert, kvalme, svimle og slappe. For det var det eneste jeg merka av det iallfall. Og det værste av alt var at jeg skulle på jobb dagen etter, og den dagen på jobb gikk til at jeg sto å såg på veggen og glemte ut hva jeg skulle gjøre.

Ikke noe god rus og en veldig dårlig opplevelse. Skal aldri gjøre det igjen.
Trådstarter
12 0
Merket ingen rus heller ingen "hangover" så tipper det varierer endel:P
Sitat av Bredesen Vis innlegg
Ser nå at dette ikke var så veldig relevant til temaet, men konklusjonen er iallfall at virkningen muligens forsterkes, jo flere ganger du har prøvd det (litt som med THC)
Vis hele sitatet...
Er vel ikke sånn med THC i det hele tatt? Da man må øke dosering etterhvert som man har røyket over en lengere tidsperiode :P
Sist endret av MiniMee; 28. oktober 2010 kl. 11:40.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sist jeg hørte var at en bekjent i behandling hadde prøvd muskatnøtt her, å gutten hadde regelret svima av etter par timer, å ble puttet på skjerma!
men altså .. det ryktes, så forhvidt det er sant vet jeg ikke.
Sitat av MiniMee Vis innlegg
Er vel ikke sånn med THC i det hele tatt? Da man må øke dosering etterhvert som man har røyket over en lengere tidsperiode :P
Vis hele sitatet...
kroppen må kjenne til planten før det gir full effekt?
We got machetes!
Har prøvd muskatt selv 3x ganger.. ingen effekt.. ingen hodeverk..
Sitat av jeanpaul Vis innlegg
Merket ingen rus heller ingen "hangover" så tipper det varierer endel:P
Vis hele sitatet...
Egentlig litt skuffa at du ikke kjente noenting.
Hadde et lite håp om at denne tråden kunne bli en skremselstråd for en og annen fjortiss som googler ''muskatnøtt rus''
Sist endret av Bombasa; 10. desember 2010 kl. 11:26.
Puste fort ut og inn lenge gir morsommere effekt enn muskattnøtt.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Puste fort ut og inn lenge gir morsommere effekt enn muskattnøtt.
Vis hele sitatet...
også er det farlig i tillegg, yay!
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
også er det farlig i tillegg, yay!
Vis hele sitatet...
Hyperventilere - reise seg fort opp - bli svimmel

Er vel ikke veldig farlig det vel?
Skjer ofte når jeg reiser meg for fort..

Eller har min mangel på søvn inatt tatt fra meg evnen til å forstå ironi?
Sist endret av Bombasa; 10. desember 2010 kl. 12:00.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
også er det farlig i tillegg, yay!
Vis hele sitatet...
Og den mengden muskattnøtt er sunt?
litt offtopic - nå skal jeg ikke sammenligne 2 helt forskjellige ting her, men det formfettet folk inhalerte var lovlig det også, betyr ikke at det ikke er skadelig.

Til poenget : jeg og en kompis prøvde også muskatt en gang, vi drakk vel en god del ferdig pulver, fikk vel litt effekt som at jeg ble litt svimmel og surrete, men rusen er ikke engang vært smaken av drikken i mine øyne. Og ihvertfall ikke verdt dagen derpå
Dagen etterpå? Jeg følte meg som en zombie i en uke...innsnevra og hjernedød...
Ref dødsfall av Muskat?

Ikke vanlig, men rapportert:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11343860
In literature, cases of nutmeg abuse have been described repeatedly, but only one fatal case of poisoning was reported [1]. In the present case, myristicin (4 microg/ml) was detected for the first time in the postmortal serum of a 55-year-old woman. Identification was achieved with the aid of UV-VIS spectroscopy and TLC; for quantification, HPLC was used. Because also flunitrazepam (0.072 microg/ml) was found, death had probably been due to the combined toxic effect of both substances. From 1996 to 1998, in a series of cases, seven poisonings with nutmeg were recorded by the Erfurt Poison Information Centre. Even where higher doses (20-80 g of powder) had been ingested, a life-threatening situation was never observed. In one of these cases, a myristicin blood level of 2 microg/ml was measured 8h after ingestion of two to three tablespoonful of nutmeg powder (approx. 14-21 g, or 280-420 mg/kg).
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Må beklage den der Tenkte på noe annet lovlig som gir rus. Men kommer ikke på navnet overhodet. Gjerne kom med innslag om hva det kan være. Mener å ha lest at 2-4 i Norge har dødd av det.
Vis hele sitatet...
Bensin? Lynol? Bananskall?
Alkohol, nikotin, koffein, lista er vel ganske så lang hvis man legger terskelen lavt nok...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fikk bare behageligige vibber jeg Detter er ikke kødd. Drakk en kopp te før jeg gikk i kirken med skolen nå rett før jul Satt i kirken og ble helt tung i kroppen!! Og blir som oftest daff (ikke ubehagelig, bare sløv, som dagen etter en kveld med hasj). Dette var bare andre gang, første gang merket jeg det ikke først før fem timer etter inntak, så på TV og hele kroppen begynte å kile men jeg skjønner ikke, nøtter? Jeg bare tok fra sånn krydderpose, ferdigmalt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Du er klar over at folk har dødd? Hvis ikke det er en tankevekker så vet ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg blir forbløffet at folk skriver slik som dette i det hele tatt, vil bare gi et eksempel, om du er en som sitter betraktelig mye inne på pcen og går lite ut, er det stor sjangs for at du vil tildekke blodårene dine med usunne typer fett.
Folk dør av det meste mister.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Jeg blir forbløffet at folk skriver slik som dette i det hele tatt, vil bare gi et eksempel, om du er en som sitter betraktelig mye inne på pcen og går lite ut, er det stor sjangs for at du vil tildekke blodårene dine med usunne typer fett.
Folk dør av det meste mister.
Vis hele sitatet...
Hehe. Kun en ting er sikkert, folk flest dør.
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Hehe. Kun en ting er sikkert, folk flest dør.
Vis hele sitatet...
En annen ting er sikkert, folk flest dør ikke av muskat