Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 5835
The lucky one
PairADice's Avatar
Har prøvd å lete litt, men finner ikke noen egen tråd dedikert til dette.
Altså, case: Skal inn i militæret i slutten av mai. Har røyket litt i det siste, men ikke så overdrevent mye. Siste gang var på mandag, og da var det kun en liten klype på maispipe for en kveldskos. før dette delte jeg og noen kompiser en joint og ei bøtte onsdag i forrige uke, samt at jeg hadde noen klyper i mais'n div kvelder. Jeg er ca 1.75 høy og veier i underkant av 55 kilo.

Hva er oddsen for at jeg klarer å rense systemet mitt innen slutten av mai? Dersom noen har gode ideer og tips, feel free to add. Har forsøkt å google litt men finner bare masse svada om div produkter som "alle" anbefaler.
55 kg? her trengs det noen kilo opp
spis mye gjør lite
Ikke røyk, tren, bøtt nedpå med appelsinjuice, tren enda mer, løp, løp, løp, drikk enda mer appelsinjuice, sov, stå opp, repeat til du skal i militæret.
det finnes ingen bevis på at trening hjelper,
Om du ikke røyker på en daglig basis så tror jeg at det skal gå bra om du passer på å spise bra og trene som nevnt oppi her.

Men du visste vel at du skulle i militæret? Ikke så lurt å pushe grensen...

Ta på deg helt nye klær første dagen, siden de kommer til å lukte på deg med bikkjer... Kompis av meg hadde vasket klærne utallige ganger, men allikevel ble han markert...

Lykke til =)
Det viktigste er å ikke røyke mer. Om du blir testet (det er det vel ikke alle som blir?) vil prøven i verste fall være en "svak" positiv. Du kan eventuelt hevde å ikke ha røyket, men innrømme å ha vært på en fest hvor det ble røyket vannapipe (muligens med hasj i).

Jeg oppfordrer deg ikke til å lyve for forsvaret, kun til å kutte røykingen!
Trene hjelper ettersom det fjerner fett, og det er i fettet THCn ligger Stig
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Du blir ikke testet (99% sikkert) om hunden ikke markerer eller du stikker deg veldig ut som en stoner. Kjøp nye klær til innrykket eller vask alle klærne godt med vrengte lommer et par ganger før du drar, kjøp en ny bag eller bruk en bag du vet du aldri har hatt noe narkotika i og klipp håret til noen milimeter så de ikke får tatt hårprøve.

Ellers er jo noen gode tips å ikke se ut som en stoner. Se helt streit ut på innrykket så kan du gå tilbake til en eventuell stonerklesstil når alt er ute av kroppen.

Rense kroppen for for THC er ikke lett, men siden du har en ganske lav BMI kan det jo virke som om du har ganske høyt stoffskifte. Trening og mye væske er vel det eneste som kan hjelpe og selv dette er vil ikke hjelpe vanvittig mye.
Jeg bøyer meg jeg :P
Litt off topic.
Men hvis du ryker på rekrutten pga inrømmet/påvist forbruk av hasj, vil dette kunne få rettslige følger?
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Litt off topic.
Men hvis du ryker på rekrutten pga inrømmet/påvist forbruk av hasj, vil dette kunne få rettslige følger?
Vis hele sitatet...
Det kan det få, ja. Som oftest i form av et mindre forelegg.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det kan det få, ja. Som oftest i form av et mindre forelegg.
Vis hele sitatet...
Vil det komme på "rullebladet" også?
Vil det kunne påvirke evt skole inntak, internasjonale reiser osv?
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Trene hjelper ettersom det fjerner fett, og det er i fettet THCn ligger Stig
Vis hele sitatet...
Nei. Kroppen lagrer ikke THC, men heller avfalls-stoffer etter nedbryting av THC.
Godt med smør
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det kan det få, ja. Som oftest i form av et mindre forelegg.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker? sesjon del 1 svarte jeg at jeg bruker narkotika. Ble ikke innkalt til sesjon del 2. Og har ikke fått brev fra politiet

Forstod det slik at alt du svarer er og forblir konfidensielt (som med en lege?)
Sitat av fetter Vis innlegg
Nei. Kroppen lagrer ikke THC, men heller avfalls-stoffer etter nedbryting av THC.
Vis hele sitatet...
Flisespikkeri? Det man leter etter for urinprøve for hasj, legger seg i fettet. Uansett pokker hva det heter?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Flisespikkeri? Det man leter etter for urinprøve for hasj, legger seg i fettet. Uansett pokker hva det heter?
Vis hele sitatet...
Jeg ville egentlig bare påpeke at det ikke er så enkelt som han ville frem til, og at det dermed ikke nødvendigvis er så enkelt som at å trene bort fett fjerner alle bevis. F.eks, vil trening fjerne fettvev i hjernen? Neimen om jeg vet, men jeg tviler.
Sist endret av fetter; 12. mai 2010 kl. 14:13.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg ville egentlig bare påpeke at det ikke er så enkelt som han ville frem til, og at det dermed ikke nødvendigvis er så enkelt som at å trene bort fett fjerner alle bevis. F.eks, vil trening fjerne fettvev i hjernen? Neimen om jeg vet, men jeg tviler.
Vis hele sitatet...
Pøh, nå ror du deg unna; det var absolutt flisespikkeri, og du påpekte ingenting av det der. Dessuten vil det hjelpe å trene vekk det fettet THC-metabolittene eventuelt lagres i. Selvsagt fjerner det ikke fettet i hjernen, men hva har det med saken å gjøre? Metabolittene lagres ikke der uansett.
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Er du helt sikker? sesjon del 1 svarte jeg at jeg bruker narkotika. Ble ikke innkalt til sesjon del 2. Og har ikke fått brev fra politiet

Forstod det slik at alt du svarer er og forblir konfidensielt (som med en lege?)
Vis hele sitatet...
Det er annerledes om man innrømmer det på sesjon, eller blir tatt når man kommer inn til førstegangstjeneste.

Jeg har ingen kilder å vise til, men kjenner i alle fall en som har fått et forelegg for bruk av hasj etter at det kom frem når han skulle inn i forsvaret.
ta badstu/sauna å få svetta godt ut. d hjelper garanter å drikk appelsinsjus som faen i 2 dager..da skal du være bra ren om du ikke har like høyt thc nivå i kroppen som dem som røyker morgen til kveld som meg vær dag
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg ville egentlig bare påpeke at det ikke er så enkelt som han ville frem til, og at det dermed ikke nødvendigvis er så enkelt som at å trene bort fett fjerner alle bevis. F.eks, vil trening fjerne fettvev i hjernen? Neimen om jeg vet, men jeg tviler.
Vis hele sitatet...
Trene bort fett vil ikke fjerne alle bevis, men det er fakta at THC-COOH eller THC-syre som er den mest dominerende metabolitten lagres i fettvevet og trening vil fremskynde utskillelsen av denne. Kombineres dette med sauna, relativt lavt matinntak og høyt væskeinntak vil det være en faktor som burde regnes med.

Relativt lavt matinntak vil være å ikke overspise, men heller ikke sulte deg selv. Pass bare på at kalorier inn < kalorier ut så vil kroppen tære på fettreservene.
The lucky one
PairADice's Avatar
Trådstarter
Oy du verden, her har det rydd inn med svar.

Takker for all hjelp!
Jepp, er fullstendig klar over at vekta kunne vært noe forbedret, men dette kan skyldes alt fra stoffskifte og forbrenning til hvadetnåennkanvære.
Vet også at det var noe mindre gjennomtenkt av meg å risikere noe for den ene lille kosen, men nærmere 48 timer uten søvn gjør noe med mentaliteten.
Av mine 55 kile er ca opptil 11 kilo fett, dersom denne kalkulatordingsen jeg har funnet stemmer.

dette var da no offtopic.

Så, sammendrag:
Run to the hills, drikk sunny day til jeg får gulsott og drikk kaffe som en rabiat satan er trikset?
Hvis de skal teste deg, som de mest sannsynlig kommer til og gjøre, tar de blod prøve, pissings og hårprøve. utslaget på urin og blodprøve kommer helt an på brukt hvor ofte etc, ved aktiv brukt kan det sitte opp til 3 månder ca. ved hår prøve
kan det sitte opp til 3 månder av veldig lite bruk..
Sitat av een Vis innlegg
Hvis de skal teste deg, som de mest sannsynlig kommer til og gjøre
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig? De tester da langt fra alle?
Sitat av een Vis innlegg
tar de blod prøve, pissings og hårprøve. utslaget på urin og blodprøve kommer helt an på brukt hvor ofte etc, ved aktiv brukt kan det sitte opp til 3 månder ca.
Vis hele sitatet...
Selv ved tungt bruk over en lengre periode, vil de aller fleste urinprøver være rene etter 1-2 mnd. 3 mnd. høres veldig lenge ut. Blodprøver vil være fri for THC-metabolitter langt raskere, selv ved hyppig inntak av store doser.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Pøh, nå ror du deg unna; det var absolutt flisespikkeri, og du påpekte ingenting av det der. Dessuten vil det hjelpe å trene vekk det fettet THC-metabolittene eventuelt lagres i. Selvsagt fjerner det ikke fettet i hjernen, men hva har det med saken å gjøre? Metabolittene lagres ikke der uansett.
Vis hele sitatet...
Ror meg unna hva? Er helt enig at du kan kalle det flisespikkeri, men hadde fortsatt et poeng med det. Tror du jeg skrev det bare for å virke kul?

Jeg bare ser det og hører det hver gang temaet kommer opp, og alle skal prøve å gjøre forklaringen så enkel som mulig. Jeg påstår ikke å kunne videre mye om emnet, men jeg vet ihvertfall at det ikke fungerer på den måten, og da sier jeg det.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av fetter Vis innlegg
Ror meg unna hva? Er helt enig at du kan kalle det flisespikkeri, men hadde fortsatt et poeng med det. Tror du jeg skrev det bare for å virke kul?

Jeg bare ser det og hører det hver gang temaet kommer opp, og alle skal prøve å gjøre forklaringen så enkel som mulig. Jeg påstår ikke å kunne videre mye om emnet, men jeg vet ihvertfall at det ikke fungerer på den måten, og da sier jeg det.
Vis hele sitatet...
Du tar faktisk feil, umetabolisert THC kan lagres i fettvev.


Chesher[9] summarised that.the inactive metabolite THC acid, formed in the liver from metabolism of THC, appears after THC in blood, and if present when the a subsequent dose is smoked, higher concentrations would ensue. Unmetabolised THC may be stored, and gradually released, from body fat for up to 28 days in chronic users.
Vis hele sitatet...

Les mer her: http://www.idmu.co.uk/drugtestcan.htm
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Du tar faktisk feil, umetabolisert THC kan lagres i fettvev.
Les mer her: http://www.idmu.co.uk/drugtestcan.htm
Vis hele sitatet...
Spennende! Dette har jeg aldri hørt om tidligere! Skal sannelig lese meg opp. Thanks!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er annerledes om man innrømmer det på sesjon, eller blir tatt når man kommer inn til førstegangstjeneste.

Jeg har ingen kilder å vise til, men kjenner i alle fall en som har fått et forelegg for bruk av hasj etter at det kom frem når han skulle inn i forsvaret.
Vis hele sitatet...
Jepp, innrømmer du det på sesjonen vil det strengt tatt være en lege du sier det til og de har samme taushetsplikt som alle andre leger. Jeg sa det selv på sesjonen, men ble fortsatt innkalt til militæret på vanlig måte uten at det får noen andre følger.

I militæret er du derimot i kongens tjeneste, blir det oppdaget der blir du sannsynligvis kastet ut, det blir anmeldt og får de samme følgene som det får i det vanlige liv dvs. et forelegg + rulleblad.

Men sjansene for å bli tatt når du innrulleres er relativt små så lenge du gjør som andre har foreslått, vasker klær eller kjøper nye klær. Og selvfølgelig bør du slutte å røyke nå og ikke gjøre det på nytt før du er ferdig i militæret.
The lucky one
PairADice's Avatar
Trådstarter
Dersom jeg ikke har en daily schedule som overlater rom til trening, er jeg fucked da? Eller kan treningen substitueres med andre ting som gjør at jeg svetter overmenneskelig mye? F.eks drikke tre kanner kaffe på to timer etc.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Dersom jeg ikke har en daily schedule som overlater rom til trening, er jeg fucked da? Eller kan treningen substitueres med andre ting som gjør at jeg svetter overmenneskelig mye? F.eks drikke tre kanner kaffe på to timer etc.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal repetere å drikke tre kanner kaffe per andre time så vil det i lengden blir helt idiotisk. Tren på et varmt rom, kjøp et manualsett/treningssett for en billig penge, og tren i et varmt rom = Mye svette
Jeg skrev det samme på min innkallelse, ble likevel invitert til del 2. Er sikkert noe annet du svarte som gjorde utslag..
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg ville egentlig bare påpeke at det ikke er så enkelt som han ville frem til, og at det dermed ikke nødvendigvis er så enkelt som at å trene bort fett fjerner alle bevis. F.eks, vil trening fjerne fettvev i hjernen? Neimen om jeg vet, men jeg tviler.
Vis hele sitatet...
Kverulering! Alle skjønnte hva jeg mente.
Er det noe galt i å skrive ting så enkelt som mulig?

Sitat av Stignot Vis innlegg
Jeg bøyer meg jeg :P
Vis hele sitatet...
Flink gutt
Kan også legge til at du bør vaske mobilen din/lommebok evt. kjøpe ny hvis du har hatt dette i samme lomme som weeden. Dette pga. de åpner lommebok + deksel på mobil å skraper etter spor for deretter bruke en spray for å se om det er cannabis. Ellers er det som de fleste andre sier ytterst liten sjans for å bli tatt prøve av. Husk også når de spør om du har prøvd narkotika å si nei...
Sitat av Stignot Vis innlegg
det finnes ingen bevis på at trening hjelper,
Vis hele sitatet...
hva med når man svetter mass???? det lukter hasj av svette hos hvis man røyker så det hjelper nok
Sitat av speedy902 Vis innlegg
hva med når man svetter mass???? det lukter hasj av svette hos hvis man røyker så det hjelper nok
Vis hele sitatet...
Hva det lukter av svetten har nok ikke så mye å si

Jeg er dog faktisk enig med deg, svette kan noen ganger lukte som cannabis. Det er imidlertid, etter min erfaring, helt uavhengig om man har røyket cannabis eler ikke
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Min mamma fikk en tlf av noen som hadde observert meg med en joint i hånda. Hun ble selfølgelig kjempesur, men jeg nekta for at jeg hadde prøvd det. Nå vil hun vil nå ta en urinprøve av meg. Mamma er nå bortreist, og jeg skal ta urinprøven i morgen tidlig hjemme, og levere den på legevakta. Men planen er at søstra mi skal tisse for meg. Går dette fint? kommer de til å sammenligne DNA eller noe sånt, sånn at de skjønner at det ikke er mitt tiss?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hannah: DNA analyser tar lang tid og er veldig kostbare.
Så med mindre moren din spesifikt ba om dette og har tusenvis av kroner å avse, for ikke å snakke om at du også måtte ha avlevert en blodprøve under oppsyn for å kunne sammenligne DNA fra urinen med, så er dette en helt standard urinprøve der et stoff blir blandet sammen med urinen og dette vil reagere med eventuelle metabolitter av narkotiske stoffer og prøven vil f.eks endre farge for å indikere at den er positiv.
Sist endret av Dodecha; 7. oktober 2010 kl. 19:44.
oki, men i morgen skal jeg til legen for å levere urinprøven. Må jeg betale noe da, eller er det bare å levere prøven og gå? Er litt engstelig for dette, og veldig redd for at noen skal merke eller finne ut at det ikke er mitt urin.

takk for svar
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om du må betale noe der og da aner jeg ikke, jeg regner med at moren din har snakket med legekontoret i forveien? I såfall får hun en faktura (regning) i ettertid.

Ta det helt med ro, prosedyren for de fleste er å måtte pisse i et glass under oppsyn for å bekrefte at det ikke er noen annens urin, moren din stoler visst såpass på deg enda at hun lar deg fylle glasset selv hjemme.
Sitat av Hannah Vis innlegg
oki, men i morgen skal jeg til legen for å levere urinprøven. Må jeg betale noe da, eller er det bare å levere prøven og gå? Er litt engstelig for dette, og veldig redd for at noen skal merke eller finne ut at det ikke er mitt urin.

takk for svar
Vis hele sitatet...
Er det sånn at du skal fylle koppen opp hjemme, så levere det hos legen? Standard rutine er vell å pisse under oppsyn?

Hvis jeg tvilte på at sønnen min ikke snakket sant, så ville jeg jo også forsikret meg om at han leverte sitt eget urin!

Ihvertfall hvis du bare trenger å møte opp for så å levere urin, så kan du ta det helt med ro ja..

happy days
jeg også trenger å bli ren på 10 dager.. røyka vær dag hele sommerferien, men ifra august til oktober n¨å har jeg bare røka en gang i blandt...
er rundt 3 dager siden sist jeg røka.. blir jeg ren på 10 dager da om jeg drikker mye appelsin jus og trener litt?
Sitat av Stignot Vis innlegg
det finnes ingen bevis på at trening hjelper,
Vis hele sitatet...
Jo, det gjør det. når du trener svetter du, hvorfor tror du det hjelper og sitte i bastu? fordi du svetter, kroppen skiller ut dritten.

Og av erfaring, det funker som faen
Sitat av king of 3290 Vis innlegg
jeg også trenger å bli ren på 10 dager.. røyka vær dag hele sommerferien, men ifra august til oktober n¨å har jeg bare røka en gang i blandt...
er rundt 3 dager siden sist jeg røka.. blir jeg ren på 10 dager da om jeg drikker mye appelsin jus og trener litt?
Vis hele sitatet...
Jus tviler jeg på at hjelper noe. Du blir nok ikke ren på 10 dager heller, sorry kompis

Sitat av Fjellsamen Vis innlegg
Jo, det gjør det. når du trener svetter du, hvorfor tror du det hjelper og sitte i bastu? fordi du svetter, kroppen skiller ut dritten.

Og av erfaring, det funker som faen
Vis hele sitatet...
Hjelper det å sitte i bastu? Hva begrunner du dette med? Du forbrenner ikke fett av å sitte i bastu! Det er i fett vevet THC metabolittene sitter hvis jeg ikke tar helt feil..
Sitat av Stignot Vis innlegg
det finnes ingen bevis på at trening hjelper,
Vis hele sitatet...
hjelper vel å svette?
svetter jo når man trener...

[quote=pamparius;1848703]Jus tviler jeg på at hjelper noe. Du blir nok ikke ren på 10 dager heller, sorry kompis


hehe, sucks.. blir det vel en bot igjen da.. har ikke fylt 18 heller så får så jævla mye dritt med bupp og barnevern.. ingen tips? :P
Låner den tråden her litt da jeg igjen har blitt innkalt til tjeneste hos marinen. Det etter å ha blitt kastet ut derifra grunnet narkotikum før. Forige gang, sommeren for to år siden, ble jeg sniffet ut av bikje. Deretter tok de lommeprøver på meg (de ble positive), samt hår og urinprøve. Denne hår-prøven hørte jeg aldri noe om... Men nå ble jo jeg tatt for THC i urinen.

Jeg vil med stor sannsynelighet bli sniffet ut av hunder ettersom jeg har røyket ganske tett i 2 1/2 år. La oss si jeg blir sniffet ut og de finner noe "hasj-støv" på noen av eiendelene mine. Deretter blir jeg kalt inn til urinprøve som blir negativ (jeg har hatt pause nok til å bli ren i pisset). Men så er det hårprøven... Hvor lenge sitter det i håret? Om jeg klipper meg ganske så kort før jeg drar inn vil jeg da bli tatt i en hårprøve? (Det etter å ha holdt seg unna hasj i 1 1/2 mnd) Jeg kan vel fint komme meg unna en anmeldelse om prøvene mine viser negativt? Dette ved å si at jeg ofte befinner meg på fester hvor den kan røykes cannabis, men ikke av meg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I håret sitter det evig, avhengig av lengden kan de spore bruken din i flere år tilbake, så klipp deg ekstremt kort for å være sikker, du kan evt finne ut hvor fort hår vokser på et gjennomsnittlig menneske og regne deg frem til hvor mye du burde fjerne.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
I håret sitter det evig, avhengig av lengden kan de spore bruken din i flere år tilbake, så klipp deg ekstremt kort for å være sikker, du kan evt finne ut hvor fort hår vokser på et gjennomsnittlig menneske og regne deg frem til hvor mye du burde fjerne.
Vis hele sitatet...

Fungerer det slik at stoffene vokser med håret? Altså, om man røyker litt mens man har sjukt kort hår, vil stoffene bli sittende på tuppen av håret?

Det må alikevel være langt nok til at de kan ta en prøve. Ellers er de nødt til å ta håret fra et annet sted, som f.eks under armen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er visst en smule mer komplisert enn som så:
[Hair tests] Can sometimes be used to determine when use occured and if it has been discontinued. Drugs, such as opiates (codeine, morphine, heroin) lay down on the hair shaft very tightly and are shown not to migrate along the shaft, thus, if a long segment of hair is available one can draw some "relative" conclusions about when the use occurred. However cocaine, although very easy to detect, is able to migrate along the shaft; making it very difficult to determine when the drug was used and for how long.
Vis hele sitatet...
De nevner ikke noe om hvordan cannabismetabolitter oppfører seg i hår.

Erowid nevner at ting kan spores opp til 90 dager tilbake i håret: http://www.erowid.org/psychoactives/...shtml#duration så det kan hende at etter ca 90 dager så vil disse metabolittene brytes ned så mye at tester ikke kan påvise noe.