Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1508
Akkuratt fått koblet opp led stripsa. Men problemet er at de er for sensitive til lyd. De takler nesten ingen lyd, spiller jeg litt høyt, bare flimrer de.
Her er bilde av mikrofonen som er monter:
http://imgbox.sunnysidesound.com/diymic/13MicSolderBad.jpg
Er det mulig å bytte den ut. Har alt av lodde utstyr.
Evt andre forslag?
Klipp ledningen og lodd på en ny mikrofon? eller har jeg misforstått noe?
Sitat av Oprah Vis innlegg
Klipp ledningen og lodd på en ny mikrofon? eller har jeg misforstått noe?
Vis hele sitatet...
Har tenkt til å gjøre det. Noen som har en link til en som kan takle litt DB? Er 12V 2A btw.
(enheten heter dB )
Kan du ikke bare dempe med et potmeter i serie med mic-en?
Lodd en motstand i serie med mic'en, så vil den bli mindre sensitiv.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Lodd en motstand i serie med mic'en, så vil den bli mindre sensitiv.
Vis hele sitatet...
Hvor stor motstand ville du brukt?
I tillegg kan du jo prøve en slik pute som er utenpå mikrofoner, det kan hjelpe.
Jeg ville enten:

1. Dekket den til med noe som blokkerer høye frekvenser.
2. Loddet inn et potensiometer slik at du kan velge sensitiviteten selv.

Hvordan er mikrofonen tilkoblet kretsen?
Nå er ikke jeg akkurat ekspert på dette området. Men ser at den er koblet til en motstand.
Bilde:
http://bildr.no/image/ODhzeG95.jpeg
Den ene polen på Mic'en er garantert tilkoblet base-kontakten på en transistor som forsterker signalet. Den andre polen er tilkoblet jord.

Så transistoren trenger ~0.6V på base for å lede mellom K-E, men uten å vite hvilken transistor det er, eller hvor mye strøm det går der er det vanskelig å regne motstand.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Den ene polen på Mic'en er garantert tilkoblet base-kontakten på en transistor som forsterker signalet. Den andre polen er tilkoblet jord.

Så transistoren trenger ~0.6V på base for å lede mellom K-E, men uten å vite hvilken transistor det er, eller hvor mye strøm det går der er det vanskelig å regne motstand.
Vis hele sitatet...
Drar ned og kjøper et multimeter imorgen, så får vi se Takk for hjelpen !
Forresten, du har en eller annen form for potmeter som sitter på kretskortet, hva skjer om du vrir på den?

Se inn i den røde ringen.

Bilde
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Så transistoren trenger ~0.6V på base for å lede mellom K-E, men uten å vite hvilken transistor det er, eller hvor mye strøm det går der er det vanskelig å regne motstand.
Vis hele sitatet...
Derfor bruker man heller en spenningsdeler, slik som det allerede foreslåtte potmeteret. Siden mikrofoner kan være sensitiv for motstand bør man nok velge et potmeter med høy resistans, for eksempel 100k.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Forresten, du har en eller annen form for potmeter som sitter på kretskortet, hva skjer om du vrir på den?

Se inn i den røde ringen.

Bilde
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at den justerer volten som går ut.

Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Ganske sikker på at den justerer volten som går ut.
Vis hele sitatet...
Glem det. Er ikke det, men er fortsatt usikker på om den går til mikrofonen. Skal bruke dette imorgen. Så vil ikke ødelegge noe