Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 902
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Dette er en musikkvideo for låten The Paradox Decides av bergen-gruppen Hypertext. Gaffa har en sak om videopremieren her. Hypertext ga meg full frihet til å tolke låten og utarbeide produktet.

Videoen: http://www.youtube.com/watch?v=AWupq5yn6lk

Kom gjerne med tilbakemeldinger eller innspill. Hadde vært morsomt å høre hva for assosiasjoner dere får til det visuelle uttrykket.
Frankrikes Solkonge
Jeg synes den var egentlig ganske artig. Har ikke sett den typen animasjon i musikkvideoer enda. Likte måten det ser ut som det er et håndholdt kamera, og blurringa skapte en mer realistisk effekt etter min mening.
En kul tolkning av låta Hvor lang tid brukte du på videoen?
Kule saker. Likte den simple men effektive animasjonen.
Sangen minner meg om slike band som hadde skolekonserter på ungdomskolen.
Jeg syns håndholdt-effekten ble litt forstyrrende i enkelte deler av filmen, jeg tror det kunne skapt mer variasjon/kontrast om det ikke var slik hele tiden.

Fram til den første klokkesekvensen var jeg i tvil om jeg likte filmen eller ikke, men detaljrikdommen og bevegelsene i de påfølgende sekvensene var ganske kule og velgjorte, og det jeg liker best med filmen. Syns også det var stilig når man zoomet ut fra UFO-en slik at det minnet om typiske «HERREGUD, JEG FILMET EN UFO»-filmer, og her kom også håndholdt-effekten til sin rett.

Alt i alt en ganske kul film, den passet fint til låta, selv om jeg ikke er helt sikker på om jeg forstod all meningen i den.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Takk for tilbakemeldinger.
Sitat av BarBeats Vis innlegg
En kul tolkning av låta Hvor lang tid brukte du på videoen?
Vis hele sitatet...
To uker. Det er egentlig mye mindre tid enn jeg ville satt av til et slikt prosjekt, men fordi Hypertext og Klangkollektivet ga meg full frihet, var det ingenting som kunne stoppe meg når jeg først fant ei retning.