Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1268
Hei alle sammen, i all min fustrasjon over alle konspirasjonsteoretikkere der ute som sitter og fornekter sannheten og lever i sine egene verdner av fantasier og konspirasjoner om hvordan alt egentlig henger sammen.
eks:nyhetsspeilet.no)

så jeg har i lengre tid hatt en idee om å starte en mot-nettside av nyhetsspeilet som feks heter: conspiracybuster.no eller noe i den duren (åpen for forslag til domene navn)

Så dere lurer kansje på: " hva skal conspiracybuster.no inneholde da?"
jo det jeg så for meg var en nettside med gangske similar utsende som nyhetsspeilet bare at conspiracybuster.no(eller liknende) skal ta for seg hver eneste konspirasjon som faktisk har noen røtter i virkeligheten, og vi skal "buste" den og diskutere og lage artikkler med harde fakta om hvorfor konspirasjonen faktsik et feil og urealistisk, og klart så har vi gode kilder og hard fakta.

btw: dette har ikke noe sammenheng med nff
mods: håper jeg ikke bryter noen form for regler her.

men jeg lurer på om det er noen her inne som har lyst å bli med på et slikt prosjekt ?

kom gjerne med forslag ideer til hvordan dette kan gjennomføres osv

og gjerne forslag til alternative navn til "conspiracybuster", er åpen for alle forslag.


kjære landsmenn:

Mvh Harald Rex
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Tja, skepsis.no er vel relativt likt det du tenker på.

Sitat av skepsis
SKEPSIS er en uavhengig sammenslutning av engasjerte mennesker med det formål å fremme og publisere resultater av kritiske undersøkelser av fenomener som moderne sagn, mirakelberetninger, astrologi, parapsykologi, UFOer og andre ”okkulte” emner.
SKEPSIS skal være et kritisk korrektiv til fantastiske og dårlig begrunnede påstander i norsk offentlighet.

Vi er kontaktorgan for folk som er interessert i slike spørsmål. I tillegg står vi til rådighet for journalister, lærere og andre engasjert i folkeopplysningsarbeid med informasjon om den forskning som bedrives internasjonalt omkring slike emner.

Iblant arbeider vi ute i feltet som kritiske “ghostbusters”, når det er behov for undersøkelse av “uforklarlige” hendelser. Til støtte i vår virksomhet har vi en ekspertgruppe bestående av forskere og spesialister på ulike felt.

SKEPSIS er tilknyttet et internasjonalt nettverk av lignende organisasjoner (CSICOP og ECSO]

Moderorganisasjonen i USA, Committee for Skeptical Inquiry (tidligere Committee for the Scientific Investigation of Claims of the Paranormal (CSICOP)), ble opprettet som et svar på den okkulte eksplosjon USA opplevde mot slutten av 70-tallet. Media ble fylt av reportasjer om påståtte overnaturlige fenomener, mens få motforestillinger kom fram.

Skeptikerbevegelsen ønsker imidlertid ikke å begrense seg til et akademisk miljø, men nå det samme publikum som daglig bombarderes med okkulte påstander gjennom media. Derfor har den fra tid til annet tatt i bruk ukonvensjonelle og fargerike metoder i sine avsløringer av feil hos parapsykologer og svindel blant mirakelmenn og medier.

På 1990-tallet og ut 2001 utga SKEPSIS medlemsbladet ved samme navn, samt et internt nyhetsblad. Siden har vi flyttet mesteparten av vår aktivitet til opplysning i massemedier og satser på informasjon gjennom våre nettsider.
I tillegg til denne virksomheten utgir vi bøker, når økonomien tillater det.
Vis hele sitatet...
Sist endret av ticks; 16. mai 2010 kl. 21:26.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Jeg har mye de samme tankene som deg når det kommer til konspirasjonsteorier, så jeg er gjerne med på dette Kan bli gøy.
Gjest
Trådstarter
Sitat av ticks Vis innlegg
Tja, skepsis.no er vel relativt likt det du tenker på.
Vis hele sitatet...
ja var noe slikt jeg hadde tenkt ja. bare i nyhetsspeilets design:P .

Sitat av Sandoon Vis innlegg
Jeg har mye de samme tankene som deg når det kommer til konspirasjonsteorier, så jeg er gjerne med på dette Kan bli gøy.
Vis hele sitatet...
gøy å høre, ja atm leser jeg litt på skepsis for å se hva som fins der ute allerede.
Sist endret av random40348; 16. mai 2010 kl. 21:38.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hvorfor et engelsk navn på ei norsk nettside? Det er vel heller ikke snakk om å «buste» konspirasjoner, men å «buste» konspirasjonsteorier som ikke holder mål? Slike offensive sprell grenser uansett til barnslighet, så jeg tror det kommer til å virke litt mot sin hensikt. Ingen av de som er verdt å «snu» blir å lese der uansett. Som ticks nevner, så er skepsis.no stedet for slikt. Der lurker også de gale konspirasjonsteoretikerne.

Ellers får du ha lykke til.

PS: Nyhetspeilet.no er ledig. Mange av konspirasjonsfreakene er lite flinke til å skrive. *wink wink*
Gjest
Trådstarter
Sitat av Kakcoo Vis innlegg
Hvorfor et engelsk navn på ei norsk nettside? Det er vel heller ikke snakk om å «buste» konspirasjoner, men å «buste» konspirasjonsteorier som ikke holder mål? Slike offensive sprell grenser uansett til barnslighet, så jeg tror det kommer til å virke litt mot sin hensikt. Ingen av de som er verdt å «snu» blir å lese der uansett. Som ticks nevner, så er skepsis.no stedet for slikt. Der lurker også de gale konspirasjonsteoretikerne.

Ellers får du ha lykke til.

PS: Nyhetspeilet.no er ledig. Mange av konspirasjonsfreakene er lite flinke til å skrive. *wink wink*
Vis hele sitatet...

hehe,ja godt innlegg her.


så dette er riktig stavemåte?: Nyhetspeilet.no (aldri mer enn tre konsonanter etterhverandre?)
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Nei, Nyhetsspeilet er riktig stavemåte. Det Kakcoo mente var rett og slett at besøkende som ønsker å besøke Nyhetsspeilet kanskje ikke staver rett og heller havner på ditt nettsted
Om man argumenterer slurvete mot konspirasjonsteoriene til nyhetsspeilet kommer sympatisørene deres til å "plukke fra hverandre" argumentene dine for å få de selv til å se bra ut.
Vitenskapelig og grundig argumentering som skepsis.no er riktig vei å gå.