Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1320
Heisann! Etter innstalllering av SP1 til Vista, så har pc'n slått seg helt vrang. Etter en del søking på teh internetz, fant jeg ut at formatering var veien å gå.

Hvordan gjøre dette, og hva går galt.

1. Sett vista plata i cd-spisern
2. Restart Pc og spam F8 som en kineser i RTS spill
3. Velg å boote fra CD/DVD-ROM framfor alt annet. (IDE: TSSTcorp CDDVDW SH-S202J)
4. Klikk deg gjennom den meget enkle guiden, og nyt synet av en levende pc

Problemet er at den ikke vil boote CD'n? velger CD-rom, får en svart skjerm etterfulgt av Windows Error Recovery.
Her kan du velge de kjente og kjære
safe mode
safe mode med nett
safe mode med cmd
last known good configuration
start windows vanlig

Hva er problemet til gullet mitt? Noen som har erfaringer å dele?
Problemet er vel at du prøver installere vista på den dakars pc'n din (Spøk)

Vet ikke helt om dette har noe å si, men prøv å gå inn i bios og sett cd/dvd-rom som first booting device.

Men for å være enda litt seriøs så ville jeg prøvd å få skaffe meg Windows 7
Trådstarter
vel, det funket til en viss grad :P fikk faktisk velge om jeg ville boote denne gangen. problemet er at det kom Blue Screen. med technical information: 0x0000C1F5

Windows is loadings files kommer opp, og den screenen hvor windows logoen egentlig skal være kjører også et par runder før BS'n fargelegger skjermen. huups...
Sitat av eivix Vis innlegg
vel, det funket til en viss grad :P fikk faktisk velge om jeg ville boote denne gangen. problemet er at det kom Blue Screen. med technical information: 0x0000C1F5

Windows is loadings files kommer opp, og den screenen hvor windows logoen egentlig skal være kjører også et par runder før BS'n fargelegger skjermen. huups...
Vis hele sitatet...
Last ned win7 ultimate x64 fra bukta, brenn ISO fil til DVD plate og prøv det.

Vista spiser småbarns rumpehull i motsettning til win7.
Trådstarter
ingen DVD-R plater tilgjengelig as we speak.. får prøve det utover dagen ka som forhindrer PC'n fra å få BS med win7 plate kontra Vista plate?
hmm. Virker som dette er et skikkelig møkkaproblem som ikke er lett å fikse.
1.Du kan enten skaffe deg Windows 7 (Anbefales)
2.Du kan prøve å ta ut harddisken fra laptopen å formatere hdd via en annen pc.
3.Leste et sted at det mulig gikk ann å endre hdd fra sata til ide i bios, om det er sata du har da?

Fikk du vistacd'n sammen med laptopen? Er jo mulig at det er lagret et skjult system på hdd for lett recovery.
Sitat av eivix Vis innlegg
ingen DVD-R plater tilgjengelig as we speak.. får prøve det utover dagen ka som forhindrer PC'n fra å få BS med win7 plate kontra Vista plate?
Vis hele sitatet...
Hvis installasjonsplaten du har IKKE er levert til DEN maskinen kan det skape problemer vet jeg.
Platen kan også være defekt. Merk deg at den fint kan være defekt selvom den ikke har synlige skader.


Når jeg har brent win7 til kompiser og cracket den skjer det noen ganger at folk får BS. Da gjør man sånn her :

1. Prøv igjen.
2. Prøv en gang til.
3. Ring meg, få meg til å lage ny plate.
4. Bruk den defekte plata som leketøy.
Trådstarter
Sitat av Thomsee Vis innlegg
hmm. Virker som dette er et skikkelig møkkaproblem som ikke er lett å fikse.
1.Du kan enten skaffe deg Windows 7 (Anbefales)
2.Du kan prøve å ta ut harddisken fra laptopen å formatere hdd via en annen pc.
3.Leste et sted at det mulig gikk ann å endre hdd fra sata til ide i bios, om det er sata du har da?

Fikk du vistacd'n sammen med laptopen? Er jo mulig at det er lagret et skjult system på hdd for lett recovery.
Vis hele sitatet...
Det er en stasjonær pc det er snakk om her Disken fulgte med pc'n rett fra komplett. Har mulighet til å trekke ut hele brødboksen og stappe den i nabo pc'n, for å så formatere den der. hvordan blir dette med tanke på at det er et OS på HDD allerede? Skiller pc'n ut hvilet OS den ska kjøre ut i fra "boot rekkefølge"? og jada, er SATA her i gården Takker for hjelpsomme svar gutter!
Sist endret av eivix; 29. november 2011 kl. 06:44.
Jeg ville stikket bort til nabo'n. Tatt backup av alt du trenger og deretter formatere hdd. Det skal nok gjøre susen
Tenker nok at hdd hans er satt som system så tror ikke det skal bli noe problem
Trådstarter
Sitat av Thomsee Vis innlegg
Jeg ville stikket bort til nabo'n. Tatt backup av alt du trenger og deretter formatere hdd. Det skal nok gjøre susen
Tenker nok at hdd hans er satt som system så tror ikke det skal bli noe problem
Vis hele sitatet...
Takker og bukker! PC'n ligger i deler, men harddisken kom ut til slutt skal se hva jeg får til i løpet av timen.
No problemo my friend. du får gi beskjed om det funka da
Trådstarter
Etter langt om lenge og lengre enn langt, så er vi oppegående og halter videre.

Hele disken er renset, og satt inn nytt OS (Vista igjen). Første jeg gjorde var å putte inn hovedkort CD'n da jeg regna med at div drivere ikke var innstallert, og i hovedsak nettverkskortet. alt dette ble innstallert og vellykket helt til nok et problem oppsto:

Windows finner nettverk, men kan ikke koble til. har ingen "lys" ved nettkabelen min, og situasjonen irriterer meg grønn. Windows klarer heller ikke finne ut hva problemet er, da alt skal være up to date...

Faen ta BF3

EDIT: Det windows forklarer som problembarnet, er at nettverksadapteren Lokal tilkobling fungerer ikke skikkelig.
Den mener rett og slett at det ikke er kabel i brødboksen, enda den klarer å finne internett?
Sist endret av eivix; 29. november 2011 kl. 18:17.
Har du prøvd med en annen kabel? Dumt spørsmål kanskje?