Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1289
Nå var det min tur. Skal ut på reise neste fredag/lørdag for å haike rundt i Europa og tenkte opprette en liten tråd som jeg skal prøve å holde oppdatert når jeg har mulighet.

Jeg er en gutt på 22.5 fra Oslo som har lyst til å se hva annet livet har å by på.

Reisen skal foregå med kun nok penger til å komme meg hjem om jeg må, og skal leve enkelt, med telt og sovepose, en god bok og sekken på rygg. Destinasjonen er der jeg havner, men har planlagt å besøke en kamerat i Bulgaria, hvor jeg også skal bli værende en ukes tid, samt møte på familie som også ferierer i Italia, men er dog litt usikker på haikeregler på motorveien der nede, for har hørt en del forskjellig.

____________________________________________________



Vil starte med å gi masse credz til Daniel, i denne tråden her: http://freak.no/forum/showthread.php...ight=haikeferd

Daniel var en stor inspirasjon når jeg leste tråden, og har vært det med alle sine innlegg, så anbefaler deg som er interessert i haiking i å ta en kikk på den tråden om du ikke allerede har gjort det. Virker også som det har satt liv i en hel masse av freak's medlemmer som gjør/skal gjøre det samme i sommer.


Litt om meg. Siste årene etter videregående har rett og slett vært kjedelig. Jeg har jobbet i samme jobben hele veien, men føler ikke jeg får noe særlig ut av det. Jo vel har jeg nok penger til å klare meg, men sliter litt med å sette fingere på akkurat hva jeg føler er galt. Men er ikke tilpass.
Er ofte jeg føler meg som bare en del av en stor grå homogen masse med mennesker som må leve som tannhjul i en større maskin, uten mål og mening med tilværelsen.

Stå opp klokken seks, gå på jobb til 4, spise middag og slappe av noen timer fem ganger i uken, for så endelig å kunne ta helt av et par dager i helga, ligge bakfull i sofaen på søndagen og så repetere prosessen til det uendelige er kanskje lykken for enkelte, men det appelerer så absolutt ikke til meg.

Har vokst opp i et hjem der begge foreldrene mine går å banner over hvor forferdelig jobben er, og om at de ikke har mulighet til å bytte fordi det er regninger som må betales, så har mildt sagt fått nok.


Selve avreisen skal skje neste fredag eller lørdag hvor jeg skal prøve å få noen til å kjøre meg til sverige hvor jeg fortsetter ferden for egen(andres) maskin.
Skal sikte på å haike nedover rettning tyskland, og har veldig lyst til å besøke frankrike først.

Til sammmen har jeg en to måneder til rådighet, og jeg har lyst til å fullt ut benytte meg av begge. Har aldri gjort noe lignende før, og livet mitt kan beskrives som ganske grått og kjedelig, så som Daniel sa det i sin haiketråd, så forventer jeg å oppleve mer i løpet av de to månedene enn jeg har opplevd hele mitt liv.


Skal prøve å bruke denne tråden som en base for å oppdatere hvordan ferden går så ofte jeg har mulighet, så kan de som er interesserte lese om min egen Haiketur, sommeren 2012.
Sist endret av Detectable; 8. juli 2012 kl. 21:12.
Dette virker rått, håper jeg får muligheten til å gjøre det samme. Gleder meg til å høre mer!
Dette blir veldig spennende å lese.

Hvordan har du tenkt å legge opp turen? Hvor mye av Europa har du tenkt å se?
Haiking gjennom hovedfartsårene eller gjennom bygder og innland?
Har ingen spesifikk erfaring på området, men et godt tips tror jeg er å ikke ta med for mye verdisaker, og gjemme kontantene dine i flere forskjellige lommer, i tilfelle du blir ranet. Du vet jo aldri hvem du sitter på med.

Men ellers, god tur! Det høres spennende ut. Du får holde oss oppdaterte
Jeg tar det egentlig mest som det kommer. Skal forhøre meg med de lokale der jeg er om hva som er verdt å se og hvor det er lurt å reise, men jeg regner med å være borti mye rart om jeg bruker fulle to måneder på loffen.
Stå på kompis! Håper du får en fantastisk og lifechanging tur! Jeg misunner deg, jeg må DEFINITIVT gjøre noe lignende engang. Husk og oppdatere når du kan, gleder meg til å følge med
Lykke til! håper du får en fantastisk tur

Du har rett, de fleste av oss gjør det samme hele tiden og det er ikke alltid det gir noe mening!

Håper jeg også kunne fått til noe sånt en gang.

Stå på!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gleder meg til å lese, hold oss oppdatert.