Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4937
Hei. Formaterte nettopp pcen (fra W7 til W7), og opplever nå problemer med nettverkskortet (Realtek PCIe GBE Family Controller) som er integrert i MSI MS-7558 hovedkortet mitt. Driver ble installert automatisk og etter hvert begynte problemene, så jeg prøvde å oppdatere driveren fra Broadcoms egne hjemmesider, noe som ikke har lyktes.

Problemet oppstår ofte når jeg laster ned/opp en viss mengde data samtidig, noe som gjør at jeg blir koblet fra nettverket. Det hele lar seg fikse når man kjører Microsofts feilscan (deaktivere og aktivere nettverkskortet igjen). Likevel ganske så plagsomt, spesielt når man spiller etc.

Noen som vet hva som kan være galt og evt. vet om en fix?
Prøvd å oppdatere driveren fra hovedkortprodusentens hjemmesider?
Snakker vi om en kompakt pc her? Fujitsu?
Isåfall gi oss navnet
Dersom det er en ferdigbygget PC er beste sted å finne drivere til den selvsagt produsentens hjemmesider. Der skal de ha nedlastinger av alle relevante drivere, også gjerne et par eldre versjoner dersom de er flinke, så man kan feilsøke.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du har et realtek nettverkskort og har prøvd å installere broadcoms drivere ?

Ikke rart du har problemer, prøv realteks drivere du.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Hah, liten skriveleif. Har prøvd å installere Realteks drivere. Klarte å putte inn Broadcom i teksten, sikkert av den grunn at det trådløste kortet er fra broadcom :P

Anyway, det er en selvbygget pc fra komplett, og nå har jeg prøvd utallige ting uten hell. Uheldigvis kjøpte jeg kort fra MSI, og har fått nytt hovedkort fra Komplett flere ganger allerede. Ser ut som om det er ethernetenheten som er kaputt (igjen), men sist var det helt umulig å komme seg på nett.

Takk for hjelp uansett, og er det noen som har flere råd så spytt ut.

Har prøvd:
*Avinstallasjon av nettverksdrivere/nettverkskort og reinstallasjon igjen (både fra realteks drivere fra hjemmesiden og fra Microsofts driverdatabase)
* Plugget ut trådløst nettverkskort og avinstallert drivere for å avkrefte noen former for konflikter eller noe i den dur
* Utallige restarter av maskin
* Microsofts innebygde feilsøkingsfunksjon (som løser problemet med å deaktivere og aktivere nettverkskortet igjen når problemet inntreffer)
* Manuell "fix" (ipconfig /release og /renew samt /flushdns)
* Ny formatering av maskin

Ingenting av dette løste problemet. Tror kanskje jeg invisterer i eget nettverkskort eller nytt hovedkort snart om ingen har en hotfix.
Jeg bare lurer på hva Realtek PCIe GBE Family Controller er for noe??
Det har kommet opp som utropstegn over pcnavnet mitt på enheter og skrivere. Også feilsøker jeg og da står det at jeg må installere enhetsdriveren til Realtek PPCIe GBE Family Controller på nytt.. Det samme står det om enhetsdriveren av Keyboard Filter.. HVA er det også for noe??

Jeg har ikke vært borti noe, ikke installert noe, og når jeg skrur på pc-en står det først sånn ca.: "Installerer enhetsdriver programvare"også står det : "Det gikk ikke an å installere enhetsdriver programvare" eller noe sånt...

Igjen, HVA ER DET FOR NOE?? Og har noen vært på pc-en min og prøvd å installere noe mens jeg har vært borte fra den??
(Heldigvis har jeg passordbeskyttelse )
Det er nettverkskortet ditt. GBE = Gigabit Ethernet.