Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 580
Veldig irriterende...
Hver gang jeg skrur på pc'en min må jeg gå inn på kontrollpanel og på innstillingene til musa og endre på pekerhastigheten (som står på rask så det er nesten umulig å bruke musa).

Jeg setter den til midt imellom, trykker BRUK og OK. Da funker det helt fint, helt til jeg skrur av og på maskina, da har pekerhastigheten endret seg tilbake til rask.

Noen tips til hvordan jeg får lagret innstillingene så det fortsatt er sånn når jeg skrur på maskina?

Bruker vista og har en logitechmus. (Vet ikke om dette var riktig sted å poste, men ser at det er flere som har postet spm om mus her før, men ingen har hittil hatt samme problem som meg ).
Er det noen knapper på selve musa som gjør at du kan stille på hastigheten?
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Nei, ikke som jeg vet om ihvert fall. Er bare de vanlige knappene (to på toppen, scrolleren og to på siden). Musa er heller ikke trådløs hvis det skulle ha noe å si..
Er det usb tilkobling? Har du prøvd med en annen mus?
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Ja, det er usbtilkobling. Er nesten helt ny, for laderen til den trådløse slutta å funke (så jeg har ikke noen annen mus å prøve med, altså)... Men tror du det er musa det er noe gæli med, og ikke at det går ann å endre på noe i softwaren eller noe?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Bruker du noen spesielle drivere til musa di? Dette kan være Synaptics, Logitech, osv. Det kan hende det er egne instillinger som kolliderer sammen med Windows sine innstillinger, og ved reboot gjenopprettes driverinstillingene. I så fall så kan du lete i programvaren som fulgte med musa.
Sist endret av ticks; 21. januar 2008 kl. 16:21.
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Ån, nå så jeg at det var noen flere knapper på musa (brukte tlf min i stad for jeg var ikke ved dataen).

Det er en pluss og en minusknapp over venstre museknapp, det skjer ingen ting hvis jeg trykker på de. Og så er det to knapper under, en hvor det står profile på og en hvor det står microgear på. Har ikke bruksanvisninga lenger, men kanskje det går ann å finne på nettet?
Jaggu.. Da oppdaga jeg noe nytt i dag også, men jeg aner ikke hva de er til, da. Skjer ingen ting når jeg trykker på de mystiske knappene.

Sitat av ticks
Bruker du noen spesielle drivere til musa di? Dette kan være Synaptics, Logitech, osv. Det kan hende det er egne instillinger som kolliderer sammen med Windows sine innstillinger, og ved reboot gjenopprettes driverinstillingene. I så fall så kan du lete i programvaren som fulgte med musa.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg altså ikke, men jeg skal sjekke
Tusen takk for tipset!
Så hvis det går ann å endre på innstillingene der, så mener du det skal funke? At innstillingene overstyrer windowsinnstillingene, på en måte?

EDIT:
Nei, jeg fant ingen ting fra logitech eller synaptics på dataen. Plugga bare musa rett i jeg, hehe, så funka det.
Kanskje jeg skulle laste ned driver, da?
Sist endret av Sanne87; 21. januar 2008 kl. 16:31. Grunn: Ferdig med å sjekke
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Hmm, rart. Hvilken merke og modell er det snakk om egentlig? Burde spurt om det tidligere.
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Jeg burde kanskje ha opplyst om det, ja =)
Logitech G69 Laser står det på'n. Gaming grade laser...
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
G69 er ingen mus. Mener du G9? Er det denne?

Jeg finner ikke så mye på Google desverre, men jeg ville tro det skulle følge med en CD med programvare til musa di. Du kan prøve å installere det og se om ting blir bedre.
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Jeg fant ut! Hehe, det var jo det de pluss og minusknappene var til... Rask og sakte... At det går ann. Her har jeg sitti og plaga dere, og så var det bare å trykke midt oppå musa.
Unnskyld, og tusen takk for at dere tok dere tid til å hjelpe meg =)

EDIT:
Ja, det var G9
Jeg bare ser ikke for øya er i veien noen ganger
Sist endret av Sanne87; 21. januar 2008 kl. 16:44. Grunn: Dårlige øyer :S
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Gratulerer!
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Takktakk, da kan jeg endelig surfe på nettet i NORMAL hastighet igjen uten å lure på hvor det ble av musepekeren
heh, bra du fant ut av det, akkurat det jeg tenkte det var når jeg spurte om det var flere knapper