Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3425
Halla. jeg har (uheldig som jeg er) rygga inn i en bil som stod parkert på en parkeringsplass. veldig lav rullefart. Det var natt, jeg hadde dogg over hele bakruta så jeg så ikke noen ting og hu jeg "krasja" i satt på i bilen min.

Vi jobber sammen btw

Både jeg og hu så bakover jeg fordi jeg måtte prøve å se noe og hu for å ha kontroll sikkert..

Da det smalt stakk vi begge ut av bilen for å se på skadene. det var ingen skader på min bil men en liten bulk i hennes. hu snur seg mot meg og sier; "Dette er ikke noe å tenke over, vi bare glemmer dette". den setningen sa hu i 2 timer og alt var greit.

For å ta litt om bilen hennes så er den i ustand og du kan finne løse deler over hele bilen. eksosen hennes henger under og subber langs veien når hu kjører noe jeg SÅ før jeg kom borti henne +++.

Så nå i dag, 2 dager etter hendelsen, får jeg en telefon der hu sier at vi må skrive skademelding fordi potta hennes ligger å gnisser på støtfangeren (noe hu mener at er pga dette støtet)

da kommer vi til spørsmålet mitt.
Kan hun sånn plutselig skifte mening sånn helt uten videre?

Litt rotete men det får gå.

å forhånd, ty for svar!
Om det dere ikke hadde skriftlig avtale så ja. Men da må du jo begynne å tenke etter hvor god kollega hun er !


Og om det skulle blitt rettsak, hadde du tapt. Den som rygger har alltid skylda !
Hun kan fritt ombestemme seg slik ja. regelen er skriv ALLTID skademelding på stedet. Det lønner seg UANSETT.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Om det dere ikke hadde skriftlig avtale så ja. Men da må du jo begynne å tenke etter hvor god kollega hun er !


Og om det skulle blitt rettsak, hadde du tapt. Den som rygger har alltid skylda !
Vis hele sitatet...
Har vel ikke så mye å si at han rygger. Den som kjører på en parkert bil har veldig vanskelig for å få til noe annet enn å få skylda... Hva skal du si? Den andre bilen parkerte på deg?

TS: Saken er nok ikke tapt, det er ikke sånn at man kan komme med alle mulige krav bare fordi noen har vært borti bilen, men hvis det er plausibelt at det kunne ha skjedd så må du nok belage deg på å ta skylden i mangel på signert skademelding som sier noe annet...
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Potta subber fordi du skrapa litt borti fronten? merkverdig.
hvis det er som du sier, at bilen hennes er en ranglekasse... er det lite til ingen vits for henne å kreve forsikringspenger... det eneste som blir å skje er at bilen hennes bil inndratt og hun får penger.. uansett om hun går til sak så forklarer du bare til advokaten alt som skjedde... misforstå meg ikke, det blir å ende med at du taper uansett, men det er snakk om så lite at det mest sannsynlig ikke blir no sak i det hele tatt....

jeg hadde en lignende situasjon der jeg hadde kjøpt en bil for ca 40k, på vei ut fra parkeringsplassen på skolen dulta jeg LITT borti en kompis sin bil. en liten bulk på bilen hans, mens fangern min datt nesten av. han var en kompis, trodde jeg til jeg hørte mye om at han skule kreve max blablabla... bilen hans var kjøpt for 5k, hadde ingen fanger, var full av bulker fra før osvosv dere skjønner. etter mye frem og tilbake så jeg til han det jeg skrev ovenfor. hørte ikke mer fra han om den saken!

bare vær aggressiv ovenfor henne, undersøk om bilen hennes, finn ut hva ny dør ville kostet brukt osv. tilby alle sånne ting istedet og hvis hun takker nei så er det bare hun som driter seg ut!

IKKE TA DET PÅ FORSIKRING!
Sist endret av bollne; 1. september 2011 kl. 18:30.
Du kan bare nekte, om du ikke har noe i mot at hun blir sur på deg. Kan ikke bevise det nå!
Sist endret av Apedop; 1. september 2011 kl. 18:42.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Du kan bare nekte, om du ikke har noe i mot at hun blir sur på deg. Kan ikke bevise det nå!
Vis hele sitatet...
med mindre: tok en av dere bilde av det? hvis ikke står dere på lik grunn ja^^ hun kan drite i å bli sur på deg sånn som hun ut fra det du sier driver på!
Sist endret av bollne; 1. september 2011 kl. 18:45.
Om du har noe peiling på bil så kan jo dere bli enige om at du kan fikse det. Vil tro det er en liten bagatell at potta gnisser på støtfangeren, så trenger ikke å være bilmekaniker for å fikse det
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Haagens Vis innlegg
Hun kan fritt ombestemme seg slik ja. regelen er skriv ALLTID skademelding på stedet. Det lønner seg UANSETT.
Vis hele sitatet...
Lønner seg uansett???

Er en grunn til flere spørsmålstegn bak den. Med mindre jeg kjører på en lamborgini eller porche. Betaler jeg gledelig for mindre skader på en bil opptil rundt 50 000,- som er <<billigere>> enn å bonustapet dette vil medføre.

Med mindre du har fri-kresj som du får tilbudt etter 80% bonus sparer du absolutt ingenting på å fylle ut skademelding.
Sitat av Kjakon2 Vis innlegg
Halla. jeg har (uheldig som jeg er) rygga inn i en bil som stod parkert på en parkeringsplass.
Vis hele sitatet...
Anser du det for uflaks å rygge på en annen bil som står bom stille??
Slik jeg ser det, prøvde hun å være grei så langt hun kunne.
I ettertid fant hun ut at det var større skade enn antatt.
Da er det rett og rimelig at du gjør opp for deg, da hun ikke skal måtte være skadelidende for en annens feil.

Du burde prøve å komme til enighet med henne om at du betaler fra lomma om du kan det, da det i lengda vil bli vesentlig mye dyrere via ditt forsikringsselskap.
jeg tror at grunnen til hvorfor hun skiftet mening kan diskuteres og droppes, kan være hun pratet med noen som sa utnytt det blabla, kan være det er fordi hun faktisk fant ut det var mer... uansett hva grunnen var så lønner det seg ikke å bruke forsikringen på slike tilfeller ettersom det ut fra forklaringen var lite som skjedde. deler i understellet detter ikke av pga en liten dult i en dør. jeg og søskenbarnet mitt som er mekaniker har begge to dultet borti hverandre maaange ganger uten at noe annet enn at vi får små bulker! (var drittbiler bare så det er sagt:P) med mindre det er høyenergi involvert så detter ikke deler i understell av med mindre de allerede var løse eller det som jeg gjetter i dette tilfellet, allerede hang fra før!
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Lønner seg uansett???

Er en grunn til flere spørsmålstegn bak den. Med mindre jeg kjører på en lamborgini eller porche. Betaler jeg gledelig for mindre skader på en bil opptil rundt 50 000,- som er <<billigere>> enn å bonustapet dette vil medføre.

Med mindre du har fri-kresj som du får tilbudt etter 80% bonus sparer du absolutt ingenting på å fylle ut skademelding.
Vis hele sitatet...
Det skal uansett gjøres. Forsikringa di vil uansett gi deg valget mellom å betale selv eller miste bonus i ettertid.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Lønner seg uansett???

Er en grunn til flere spørsmålstegn bak den. Med mindre jeg kjører på en lamborgini eller porche. Betaler jeg gledelig for mindre skader på en bil opptil rundt 50 000,- som er <<billigere>> enn å bonustapet dette vil medføre.

Med mindre du har fri-kresj som du får tilbudt etter 80% bonus sparer du absolutt ingenting på å fylle ut skademelding.
Vis hele sitatet...
Hvorvidt dere blir enige om å levere den til forsikringselskapene eller ikke blir noe helt annet. Men skriv skademelding uansett, det er greit å ha noe å falle tilbake på. Forsikrings systemet når det kommer til bilkrasj er helt forferdelig å ha med og gjøre om den ene parten bestemmer seg for å lyve i etterkant, men med en signert skademelding så slipper du dette.
Sist endret av Haagens; 1. september 2011 kl. 19:45.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Haagens Vis innlegg
Hvorvidt dere blir enige om å levere den til forsikringselskapene eller ikke blir noe helt annet. Men skriv skademelding uansett, det er greit å ha noe å falle tilbake på. Forsikrings systemet når det kommer til bilkrasj er helt forferdelig å ha med og gjøre om den ene parten bestemmer seg for å lyve i etterkant, men med en signert skademelding så slipper du dette.
Vis hele sitatet...
Helt enig i dette. Var ikke sånn ment.

Men skal du være uheldig i å treffe noen i det du rygger på en parkerings plass.
Skriv gjerne skademelding men få ett verksted til å se på skaden.
Om det ikke er uoverkommelig betal det fra egen lommebok, det vil i de fleste tilfeller lønne seg.
Vist det er snakk om store skader er ikke det samme sitvesjon.
Sist endret av Alphanio; 1. september 2011 kl. 19:57.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tilby deg å fikse problemet kostnadsfritt?

Om det virkelig er en slik drittbil, så tar det ikke lange tiden å henge opp eksosen på en eller annen lur måte, selve bilen er nok dau før patentet på hjemmesnekret eksosfeste ryker
Sitat av Fleff Vis innlegg
Tilby deg å fikse problemet kostnadsfritt?

Om det virkelig er en slik drittbil, så tar det ikke lange tiden å henge opp eksosen på en eller annen lur måte, selve bilen er nok dau før patentet på hjemmesnekret eksosfeste ryker
Vis hele sitatet...
Jepp. i did. sa opp jobben også, fikk så sinnsykt kjeft av sjefen fordi dama som satt på fikk nakkesleng (LOL). Du kan krabbe fortere enn den rullefarta jeg hadde. så det blir personskade med i bildet også -.-. jeg bare elsker folk som vil svindle <3
Blir dette en forsikringssak sendes bilen hennes på verksted, og der kan de i mange tilfeller kjapt se om dette er en skade som er oppstått pga din lille dult eller om dette er en gammel skade. dette ser de blandt annet på rust, morken gummi o.l som kan fortelle om skaden er ny eller ikke.
Sitat av Kjakon2 Vis innlegg
Jepp. i did. sa opp jobben også, fikk så sinnsykt kjeft av sjefen fordi dama som satt på fikk nakkesleng (LOL). Du kan krabbe fortere enn den rullefarta jeg hadde. så det blir personskade med i bildet også -.-. jeg bare elsker folk som vil svindle <3
Vis hele sitatet...
For en drittkjerring, hadde jeg vært deg hadde jeg slått ned en jente for første gang i voksen alder, å bedt sjefen dra til helvete :P
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Om det dere ikke hadde skriftlig avtale så ja. Men da må du jo begynne å tenke etter hvor god kollega hun er !


Og om det skulle blitt rettsak, hadde du tapt. Den som rygger har alltid skylda !
Vis hele sitatet...
En muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig avtale
Kræsjet med en taxi for noen år siden(min feil), skrev ikke skademelding på stedet. Noen dager senere når vi skulle skrive skademelding mente taxisjåføren at alle bulkene på taxien var forårsaket av meg, jeg nektet og begge forsikrinsselskapene stilte med taksmenn og fant ut at taxisjåføren jugde, ble delt skyld pga det Ta kontakt med forsikringselskapet ditt.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Anser du det for uflaks å rygge på en annen bil som står bom stille??
Vis hele sitatet...
Hva med å bare holde det for deg selv? Du aner ingen ting om meg eller kjøringa mi..
Sitat av Kjakon2 Vis innlegg
Hva med å bare holde det for deg selv? Du aner ingen ting om meg eller kjøringa mi..
Vis hele sitatet...
Han vet da noe om kjøringen din. Du klarer tydeligvis å rygge i andre biler som står helt stille.
Sitat av Kjakon2 Vis innlegg
Hva med å bare holde det for deg selv? Du aner ingen ting om meg eller kjøringa mi..
Vis hele sitatet...
Jo det er jo nettopp det jeg gjør, og at du anser det for uflaks det som skjedde er jo egentlig ganske hårreisende og morsomt for min del