Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1662
Jeg valgte denne pcen. skal bruked til cod og battelfield, samt se på filmer på 27 tommer skjerm, og koble dataen til 46 tommern, vil spille 1080 full hd.

Varenr.:635171
Støtsikker PC-eske
SteelSeries QcK, Musematte i Tøy
Fractal Design Define R3 Black Pearl
Silver Power SP-SS620M 620W PSU
MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155
Intel® Core™ i7-2600K Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB
Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX
Samsung SpinPoint F3 1TB
Corsair SSD Force Series™ F115, 115GB
OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA
Samsung DVD±RW/Blu-Ray Reader SH-B123L
NETGEAR Wireless-N 300 Mbps USB Adapter
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn
Lagerstatus:Ubekreftet dato 1 stk. 18.aug.2011

er dette bra? det jeg har gjort er å ta: Komplett gamer - limited edition og gjort følgende endringer: i7 2600k prossessor. dvd brenner med blueray leser , satt på trådløst nett beste skjermkortet jeg fant
Ville valgt større strømforsyning mtp. fremtidige oppgraderinger.
I tillegg et annet skjermkort, da du nevner at du gamer BF (regner med du skal ha BF3).

Forslag skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616723#info
Bytt til Intel i5 og legg på et bedre Skjermkort.
er det overkill med i7?

Sitat av xnc Vis innlegg
Ville valgt større strømforsyning mtp. fremtidige oppgraderinger.
I tillegg et annet skjermkort, da du nevner at du gamer BF (regner med du skal ha BF3).

Forslag skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616723#info
Vis hele sitatet...
velger den u foreslo. takk
Ville heller gått for 27" iMac
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ville heller gått for 27" iMac
Vis hele sitatet...
Har Mac allerede, jeg skal ha en Windows Gaming Maskin!
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ville heller gått for 27" iMac
Vis hele sitatet...
CoD og BF funker vel ikke på Mac, om ikke CoD:MW3/BF3 støtter mac da.
Jeg ville lagt mer penger i et skjermkort, enten ett GTX 570 eller et AMD HD6970. Om du ikke kan bruke mer penger, gå heller for en i5-2500k og bruk tusenlappen du sparer på et bedre skjermkort
jeg kjøper gtx 570 hvis det er best med i7 prossessor, kan bruke mer penger
Jeg har hørt gode ting om både 6970 og 570. Sjekk ut kortene på hwcompare.com og sjekk hvem som passer ditt behov(aka hvem som er best.)

Jeg har hørt mye dårlig om MSI hovedkort, grunnet til at de blir dårligere etter lengre perioder, det vil si ting som at pc'en får tendenser til å skru seg av, drar ikke nok fra andre komponenter og lignende. Ville også anbefalt å legge litt ekstra penger i litt RAM. RAM er utrolig billig nå til dags, og 8GB og 4GB er en ganske stor forskjell. En annen ting jeg ville gjort er å kanskje skaffe en litt bedre PSU? Datamarkedet vokser hele tiden, så det kan være utrolig praktisk å ha en sterk og god PSU, sånn at du slipper det i fremtiden.

Jeg vet ikke om du har alle valgene over, siden det ser ut som at du skal kjøpe en bygge-pc. Du får bare lage det beste du kan hvis du bruker mine tips. Spør gjerne flere spørsmål også hvis du har noen.
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Jeg har hørt gode ting om både 6970 og 570. Sjekk ut kortene på hwcompare.com og sjekk hvem som passer ditt behov(aka hvem som er best.)

Jeg har hørt mye dårlig om MSI hovedkort, grunnet til at de blir dårligere etter lengre perioder, det vil si ting som at pc'en får tendenser til å skru seg av, drar ikke nok fra andre komponenter og lignende. Ville også anbefalt å legge litt ekstra penger i litt RAM. RAM er utrolig billig nå til dags, og 8GB og 4GB er en ganske stor forskjell. En annen ting jeg ville gjort er å kanskje skaffe en litt bedre PSU? Datamarkedet vokser hele tiden, så det kan være utrolig praktisk å ha en sterk og god PSU, sånn at du slipper det i fremtiden.

Jeg vet ikke om du har alle valgene over, siden det ser ut som at du skal kjøpe en bygge-pc. Du får bare lage det beste du kan hvis du bruker mine tips. Spør gjerne flere spørsmål også hvis du har noen.
Vis hele sitatet...
Kunne du ha lagd en komplett bygge pc til meg da? gjerne i utgangspunk i limited edition gamer, vil ikke gi mer enn 12-13K

den jeg la ut lå ca på 11 K
vurdert og bygge den selv? da kan du få et megaoppsett til 13000.
Sist endret av THH-c; 18. august 2011 kl. 16:29.
Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort
Corsair HX 750W PSU
ASUS P8P67 B3, Socket-1155
Intel® Core™ i7-2600K Processor
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9
Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX
Corsair SSD Force Series™ F115, 115GB
OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA
Western Digital Caviar® Green™ 1TB
Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S
Vis hele sitatet...
Den ser ganske bra ut, til en endelig pris av 12.077,86kr. Velg Crysis 2 versjonen, kryss av på "Ikke velg" eller noe slikt på ting som skjerm, tastur, ekstra spill etc. Så velger du det jeg har satt opp. Oppsettet kommer til å dra både Cod og BF på veldig bra grafikk og oppløsning.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Spørsmålet er hvorfor det velges i7 2600 til en spill-PC. Totalt bortkastet og unødvendig bruk av penger.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-E7E013A28189



Denne er AWESOME i7-2600k kan du godt bytte til i5-2500k, men selv har jeg i7 mtp framtidig ytelse og holdbarhet Så kan du legge til dvd skriver og slikt som du vil Jeg la også med en rimelig bra SSD
Sist endret av bamsegutt; 18. august 2011 kl. 17:09.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-AA3AA2447D46
Sist endret av THH-c; 18. august 2011 kl. 17:30.
Grunnen til at jeg valgte i7 var vel rett og slett for å nå 12k. Hva er vitsen med å spare så mye som mulig hvis man har penger til noe enda bedre?
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Grunnen til at jeg valgte i7 var vel rett og slett for å nå 12k. Hva er vitsen med å spare så mye som mulig hvis man har penger til noe enda bedre?
Vis hele sitatet...
Det finnes vel grenser. i7 duger til photostop/videoredigering.
Og den lista der trenger en type cpu kjøling vissc du ikke vil høre på vifta eller slite med kjøling.
kjøp det utenom på dustin viss du klarer fjerne å montere.
Sist endret av jokar; 18. august 2011 kl. 17:52. Grunn: glemt noe.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Grunnen til at jeg valgte i7 var vel rett og slett for å nå 12k. Hva er vitsen med å spare så mye som mulig hvis man har penger til noe enda bedre?
Vis hele sitatet...
Merkelig logikk. Men men.

Den er bedre, men kun til bestemte bruksområder som ikke omfatter dine. I spill er ytelsen identisk. Forskjellen på i7 og i5 er Hyperthreading, 2MB ekstra cache og et hopp på multi. Vil du betale 700kr for dette så for all del.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Merkelig logikk. Men men.

Den er bedre, men kun til bestemte bruksområder som ikke omfatter dine. I spill er ytelsen identisk. Forskjellen på i7 og i5 er Hyperthreading, 2MB ekstra cache og et hopp på multi. Vil du betale 700kr for dette så for all del.
Vis hele sitatet...
Hører hva du sier mister, og du har nok rett, men jeg tenker at jeg betaler 700kr ekstra og sikkrer meg for årene fremover. hvem vet.. kanskje jeg laster ned photoshop og begynner å leke. Ellers lider jeg av syndromet av at man velger det beste, selvom man ikke trenger det =P
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Hører hva du sier mister, og du har nok rett, men jeg tenker at jeg betaler 700kr ekstra og sikkrer meg for årene fremover. hvem vet.. kanskje jeg laster ned photoshop og begynner å leke. Ellers lider jeg av syndromet av at man velger det beste, selvom man ikke trenger det =P
Vis hele sitatet...
Jeg gjentar:
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-E7E013A28189


Denne er awesome, som jeg sa tidligere. Meget overklokkbar prosessor sammen med det hovedkortet, og et godt skjermkort som er overklokkingsvennlig. Ramen er også god. 120gb SSD som er lynrask som kan brukes til de viktigste programmene.

Jeg hadde kjøpt den
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Hører hva du sier mister, og du har nok rett, men jeg tenker at jeg betaler 700kr ekstra og sikkrer meg for årene fremover. hvem vet.. kanskje jeg laster ned photoshop og begynner å leke. Ellers lider jeg av syndromet av at man velger det beste, selvom man ikke trenger det =P
Vis hele sitatet...
Heh, ja nå skal jeg egentlig ikke si så mye for jeg er helt lik selv. Hadde heller ikke bruk for i7 i den forstand, men jeg bruker maskinen til mye rart og som du sier så kan man jo komme til å få bruk for det etterhvert som man leker med nye saker og ting

Skal man derimot kun bruke maskinen til spill og ikke interesserer seg for stort annet så kan man like gjerne i5. De fleste har vel en viss formening om hva de kommer til å bruke maskinen sin til de neste årene.

Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Jeg gjentar:
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-E7E013A28189


Denne er awesome, som jeg sa tidligere. Meget overklokkbar prosessor sammen med det hovedkortet, og et godt skjermkort som er overklokkingsvennlig. Ramen er også god. 120gb SSD som er lynrask som kan brukes til de viktigste programmene.

Jeg hadde kjøpt den
Vis hele sitatet...
Jo ja jo, bytt ut RAM til de nye Vengeance-brikkene, fjern Coolit-skiten og jekk ned PSU et hakk så er du inne på noe. Muligens et penere kabinett, Samsung SP-HDD og Z68-hovedkort i samme slengen forresten
i7 er overkill egentlig, men har du råd er det jo morsommere enn i5 eneste grunnen til att jeg har i7 er att det er nesten pinlig å stille opp på lan uten i7