Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 517
Noen her som vet hvordan jeg kan tvinge ny ekstern IP-addresse?
Kjører altibox hjemmesentral med en TP-link ruter i bridge-modus.
Har forsøkt:
1. Å la hjemmesentralen stå uten strøm i flere timer
2. Å koble ut hjemmesentral, for så å release IP fra ruter, gi ny mac-adresse til ruter, koble inn hjemmesentral.
3. Snakke med altibox(signal). De vil ikke gi meg ny IP.

Noen vise menn her?
2pac alive in serbia
Prøv dhcp-release og vent noen timer. Eller la det stå ute i over 24 timer.
Det jeg gjorde engang var å la hjemmesentralen stå uten strøm i litt over 24timer. Det er noen år siden nå så kan godt være det ikke funker lenger. Men man skulle tro om hjemmesentralen sto uten strøm lenge nok så ville ip'n bli utdelt til noen andre tilslutt. En veldig lite praktisk løsning tho.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kommer helt an på hvordan DHCP er konfigurert hos ISP.

Noen fornyer etter en viss tid, noen virker å ha dels eller permanente leaser og andre har et slags oppsett som bytter ip konstant.
2pac alive in serbia
Kom på at du kan også be dem slette hele kundeforholdet ditt (GDPR), og be dem opprette alt på nytt kundeforhold. Da er du nærmest garantert å få ny IP.

Evt registrere det på partner.

Bare dikt opp en grunn til at du ikke kan bruke nåværende kundeforhold. Si at du er streamer og at du ble doxxed og må få nytt kundenummer siden de kjenner til det.
Sist endret av frilansloser; 1 uke siden kl. 18:13.