Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2657
Hei,

Lurer bare enkelt på om det finnes noen måte å få LSD på resept i Norge? Og evt hvilke lidelser en må komme med for å få det
Nei, ikke meg bekjent iallefall.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
P.D.D er dette umulig, det er ikke forbudt som legemiddel, men brukes ikke som medisin, og det utføres knapt forskning på feltet.
Stod en artikkel i går kveld på VGnett om at det var en "sensasjonel" oppdagelse av medisinere ved NTNU, at man kunne bruke LSD mot alkoholisme - fordi LSD går inn i problemet og "løser" det, imens de fleste andre typer rusmidler gjør det motsatte. ! Kanskje en liten legalisering etterhvert??
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Stod en artikkel i går kveld på VGnett om at det var en "sensasjonel" oppdagelse av medisinere ved NTNU, at man kunne bruke LSD mot alkoholisme - fordi LSD går inn i problemet og "løser" det, imens de fleste andre typer rusmidler gjør det motsatte. ! Kanskje en liten legalisering etterhvert??
Vis hele sitatet...
Veldig riktig. Kan se for meg at en time med psykolog mens man tripper på LSD hadde gjort underverker. Synd at irrasjonell frykt skal ødelegge for dette. Tar en mikroskopisk dose syre fremfor alle mulige legemidler med bivirkninger og drit når som helst.
Horton’s pasienter kan få LSD ved innleggelse.( http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_headache ) Horton er vesentlig tyngre enn migrene. Men har aldri hørt om noen som har fått det på resept til selvmedisingering.

Her er en artikkel om LSD som mulig kur for alkoholikere: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e-6780577.html
Sist endret av nudo; 9. mars 2012 kl. 12:44.
Sitat av astronaut04 Vis innlegg
Hei,

Lurer bare enkelt på om det finnes noen måte å få LSD på resept i Norge? Og evt hvilke lidelser en må komme med for å få det
Vis hele sitatet...
Har du kanskje tenkt deg å ta en "Randy March" hvis det finnes lidelser man kan få forskrevet LSD på resept ?
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Har du kanskje tenkt deg å ta en "Randy March" hvis det finnes lidelser man kan få forskrevet LSD på resept ?
Vis hele sitatet...
Hehe, kanskje det.

Her er en annen versjon av artikkelen dere nevner.

http://www.forskning.no/artikler/2012/mars/315901

Som nevnt er jo irrasjonelt frykt svært utbredt i landet, og er klar over at det knapt forskes på LSD, men etter hvert som rusdebatten vokser lengre fram så er det kanskje håp. Disse forskningsresultatene er uansett oppsiktsvekkende
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
det kan brukes mot en eller annen sykdom hvor man har kostant hodepine som er så kraftig at folk river seg i håret og slår hodet i bordet for å få fokus vekk fra hodepinen. det er fordi LSD binder seg til noen av reseptorene som er ødelagt og foråsaker sykdommen (tror jeg)
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Så nettopp en dokumentar/episode (tror det var Drugs inc. på National G) der en helt vanlig familiefar i Texas med Hortons syndrom måtte spise Magic Mushrooms annenhver måned for å få bukt med smertene. Han dyrket sakene selv for å ikke støtte opp under noe kriminelt marked. Psilocybinet var det eneste som hjalp mot sykdommen og han ville etter all sannsynlighet tatt sitt eget liv uten denne muligheten. Likevel er det forbudt, selv når man dyrker det selv og bruker det medisinsk mot en potensielt dødelig sykdom. Ganske sprøtt

Psykedelika på resept hadde nok vært småskummelt, men at man i større grad bør bruke dette- inkludert og spesielt Ibogaine- i terapeutisk sammenheng er jeg stor tilhenger av.
vil bare legge til at jeg var dønn alkis i 4 år (5dager i uken) ,etter kun 10 syretripper har jeg ikke rørt alkohol siden

dette bør legaliseres til medisinsk bruk !
Dette med "kurering" for alkoholisme og junkiesyken har jo vært forsket på lenger enn 50 år nå, og det er ikke noe nytt, men igjen noe media ikke vil blusse opp. Har 1000000 grunner for at "systemet" skal holde seg gående.

Som han på NG som fikk Psilocybin mot hodepine mente det gjorde underverker.
Min mening er at alle skulle ha "skjønt det", som man gjør etter å ha prøvd LSD og over natten blir mye mer self aware. Men om 6milliarder mennesker skulle stått å pekt å ledd seg i hjel og skriki "FARGER!" tror jeg hadde blitt litt mye igjen.

Sorry for off-topic.

OT:
Du har vel fått svaret ditt, men da hører du det igjen at "nei ingen mulig måte å få tak i dette på noe lovlig måte i Norge, om det ikke fortsatt fins noen andre form for psykadelisk som inneholder små mengder med LSD"
Har dere hørt om psykiateren som ble dømt for å ha brukt cannabis og LSD i behandlingen i Norge på 1970-tallet? Veldig, veldig tøff person. Les om Jan Greve her.
Sist endret av Chronic420; 15. mars 2012 kl. 02:14.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Trippe 1 time hos psykolog, da har du ~9 timer igjen da.