Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1469
Jeg leste nettopp i Peter Strafford's Encyclopedic Guide to Psychedelics om noe jeg relaterte til rundt tidligere erfaring med MDMA:

"...this substance, if taken within a few days of prior ingestion, tends paradoxically to produce an increase in stress and many of the least desirable characteristiscs of amphetamine overdosage"

For min del, så hadde jeg tatt en MDMA-pille dagen før den ubehagelige opplevelsen. Jeg sovnet den første dagen før effektene av pillen kom over meg, så jeg endte opp med å doble dosen dagen etter, ca. 24 timer etter første dosering. Oppturen begynte bra, men hele opplevelsen ble plutselig avbrutt av et panikk-anfall som ødela resten av turen. Etter en times tid så bestemte jeg meg for å røyke en joint for å roe meg ned, noe som bare gjorde ting enda verre.

Er det noen som har hatt lignende erfaringer?
Sist endret av Ugyldig; 21. mai 2007 kl. 16:55.
Hva var settingen den andre dagen?
Var det rundt folk du stolte på?
Var det første gangen du kjente rusen?
Trådstarter
5 0
Vel, settingen var egentlig tragisk. Jeg var i et område som jeg har en del middelmådige assosiasjoner til, rundt folk som begynte å få større rusproblemer, og som jeg verken relaterte til eller stolte særlig på. Målet til de jeg var rundt var kun å utskille seratonin, og jeg tviler på at noen engang visste at MDMA faktisk har psykedeliske egenskaper. Etterpå dro jeg hjem, hvor jeg oppholdt meg alene mens jeg røykte en joint for å prøve å roe meg ned litt. Dette førte til den mest ubehagelige opplevelsen jeg noen gang har vært borti.

Jeg hadde to tidligere erfaringer med MDMA. De to første var i sammenheng med sopp, mens den siste var kun med MDMA.

Den første erfaringen føltes litt ustabil, mest sannsynlig pga. synergieffekten mellom Sopp og MDMA, men etter at effekten av soppen gikk over, så var den særdeles behangelig.

Den andre startet bra. Da var det kun en liten mengde Cubensis helt i begynnelsen. Selve klimakset av MDMA'en var fullstendig magisk, men jeg fikk etterpå et ubehagelig angst-anfall etter å ha tatt et par trekk av en joint, noe som litt brutalt ødela euforien og etterlot meg med kun prikking i hele kroppen, og et vettskremt sinn.

Den siste erfaringen er nå rundt 9 mnd siden. Jeg prøver å finne ut om det er en slags allergisk reaksjon mot MDMA, eller om det var pga. overdrevet bruk av andre psykedelia, setting etc.
Sist endret av Ugyldig; 21. mai 2007 kl. 17:29.
Kan jo også rett og slett være dårlig kjemisk fremstilling av MDMA-en. Ikke nødvendigvis all knips/MDMA er god. Jeg har aldri opplevd at cannabis ødelegger en slik tur, men så har jeg også alltid hatt en god setting...
Trådstarter
5 0
Begge tilfeller har vært med MDMA-piller som har kun fått ros av andre som har testet dem. Den siste opplevelsen var forøvrig med noen rosa hjerter som visstnok skulle inneholde MDA
Hvis du er i en dårlig setting er det fullt mulig å få en helt jævlig opplevelse på MDMA. Å røyke for å roe seg ned er det dummeste man kan gjøre, hvis man først føler seg crap. Skjønner ikke at folk går i denne fella gang på gang.
Trådstarter
5 0
Håpløst av meg å gjøre den feilen to ganger. Men det jeg ikke skjønner var når den ene opplevelsen gikk fra ren euforie og rett inn i et sinnsykt kraftig angst anfall iløpet av et øyeblikk. Leste om en annen person som opplevde det samme på erowid, men det var under en KRAFTIG overdose.
Har opplevd det samme selv. Hadde spist en kapsel med rene MDMA-krystaller. Effekten startet først da jeg hørte trancemusikken fra et anlegg hos noen folk jeg ikke kjente, bare visste at var relativt poco loco og passe kriminelle. Ikke at jeg egentlig var utrygg der, de var vennlige, men siden jeg ikke kjente dem gikk euforien fra oppturen over i dyp angst. Diazepam fiksa biffen, heldigvis.
Trådstarter
5 0
Oj. Det var interessant. Hvilke erfaringer har du hatt i ettertid? Hvordan var den neste opplevelsen med knips etter at dette skjedde?
Var ikke noe problem å spise MDMA i ettertid. Knips har jeg lagt på hylla etter å ha kjørt enkel kjøkkenanalyse av innholdet i en rosa supermann.
Hva viste den analysen?
Hadde vært gøy å vite hva som var i de supermennene ja. Vært borti noen rare reaksjoner på dem.

Men tilbake til Ugyldigs spørsmål. Da du skal ta psykadeliske stoffer, er det veldig viktig å stole på dem rundt deg. Helst skal du kunne legge hodet i fanget på en av dem og grine ut angsten.
Og da det gjelder den jointen, har jeg vel kommet frem til at cannabis bare er en katalysator på MDMA. Når du har det skikkelig bra vil en joint være himmelsk, har du det jævlig blir det bare værre. Diazepam er vel heller en bedre medisin i det tilfellet.
Panikkangst på MDMA er en paradoxal effekt som har alt å gjøre med kjemien i hjernen og ikke set/setting.
Set/setting kan også ødelegge en tur, men ikke på den måten jeg snakker om nå.
Set/setting gir deg ikke en slik panikk-ladet angst slik det virker som Ugyldig beskriver.
Sitat av Infected
Hva viste den analysen?
Vis hele sitatet...
Dette var en batch rosa supermenn som var 'falske' (ingen av dere som kjenner meg trenger å bekymre dere, de er ikke noe jeg har hatt). Ble mye grums igjen da bindemiddel og MDMA var skilt ut. Vet ikke hva det er helt spesifikt, siden jeg ikke har verktøy til å analysere det nøyere, men sunt er det garantert ikke. Har sett rottegift (blå flekker) på enkelte andre typer som har vært i omløp.
Litt dumt spørsmål kanskje, men hvorfor brukes rottegift i noen ecstacy-piller? Er produsentene ute etter å drepe kundene? Rottegift er ikke rusgivende, og det finnes mange andre tryggere og billigere stoffer å blande ut med.
Det er blodfortynnende. Disse supermennene kommer etter ca. et kvarter, mens ren MDMA gjerne tar 45 minutter eller lengre, så det er nok den blodfortynnende egenskapen som kicker inn her og gir raskere effekt.