Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 721
Ser at Komplett oppgir maks driftstemperatur på 35 grader på Western Digital Elements 1TB USB2.0. Jeg har denne, men temperaturen er en god del høyere enn 35 grader. Kan jeg risikere at den kan ta kvelden? Interne harddisker har jo en maks arbeidstemperatur på ca 60 grader.
Kommer vel helt an på hvor du har den stående, og om du har ting rundt den. Hvis du f.eks har en genser liggende rett vedsienav, så får ikke harddisken drive vekk all varmen, og da blir den jo varmere.
Sitat av painter Vis innlegg
Ser at Komplett oppgir maks driftstemperatur på 35 grader på Western Digital Elements 1TB USB2.0. Jeg har denne, men temperaturen er en god del høyere enn 35 grader. Kan jeg risikere at den kan ta kvelden? Interne harddisker har jo en maks arbeidstemperatur på ca 60 grader.
Vis hele sitatet...
Jeg tror de mener at den ikke skal være på i ett rom som er varmerer enn 35 grader. Det er sånn jeg tolker det.
Hvis du ser nøye etter så står maks driftstemperatur under "miljøparametre", altså så skal du ikke bruke harddisken i temperaturer kaldere enn 5 grader og ikke varmere enn 35 grader.
Trådstarter
22 1
Var det jeg egentlig renget med, men takk for svar!