Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5710
På soverommet når jeg legger meg for å sove, så hører jeg plutselig en høyfrekvent lyd komme fra noen plass i rommet. Dette er samme type lyd som det bruker å komme fra slitne mobilladere.

Problemet er bare at alle ladere, nattbordslamper å div koblet til stikkontakten er trukket ut. Kan det komme en slik lyd fra det interne strømsystemet, som feks lyset i taket, eller av ovnen på veggen osv? Jævli irriterende lyd å sovne til!

Vil også legge til at jeg ikke er den eneste som hører denne lyden
tinitus titegn
Trådstarter
tinitusen forsvinner vel ikke når du legger hode under puta/dyna osv?
Sitat av mhans161 Vis innlegg
tinitusen forsvinner vel ikke når du legger hode under puta/dyna osv?
Vis hele sitatet...
Selvsagt ikke, tinnitus er en lyd som kommer fra ørene dine som bare du kan høre.
Hvis man har vært motsatt for høy lyd så vil noen følssomme hår i ørene våre, det er disse som skjermer oss fra støy, bli klemt flate og da blir de ubrukelige på ett vist punkt.
Sist endret av PerPerPerPer; 20. januar 2012 kl. 08:01.
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Har du spotter i taket?

Står datamaskinen koblet til stikkontakten?
Står støpselet til TVen i stikkontakten?
Trådstarter
tvn står i støpselet i stua, og der er det stilt. Ingen spotter heller i taket. Kun et sett med sparepærer i taket, og et lysrør i vinduet
Sitat av mhans161 Vis innlegg
tvn står i støpselet i stua, og der er det stilt. Ingen spotter heller i taket. Kun et sett med sparepærer i taket, og et lysrør i vinduet
Vis hele sitatet...
Er lysrøret på når lyden eksisterer?
Prøv en natt uten noe strøm på.. Skru av sikringen/kursen du bruker.
Høytalere til pc?
Subwoofern til PC-høytalerne mine durer som et helvette 24/7. Noen som vet hvorfor?
bloodshotEyes: Er subwoofer og PC koblet til jordede stikkontakter?
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Subwoofern til PC-høytalerne mine durer som et helvette 24/7. Noen som vet hvorfor?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig fordi det ligger en hvilestrøm på en trafo i subben, kan dun fikses ved å bytte trafo evt. så løser du det enklere ved at du drar ut kontakten eller ordner en bryter til den.
Hva er jordede stikkontakter?
Med to "tapper" på hver side der du setter inn kontakten
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Det kan hende du har tinnitus, men bare legger merke til det når du legger deg og har det helt stille rundt deg?
Du må beise sjarken!
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Subwoofern til PC-høytalerne mine durer som et helvette 24/7. Noen som vet hvorfor?
Vis hele sitatet...
Det kan være hvis signalkabelen er dårlig skjermet og ligger inntil en strømførende leding.
Hvis du nengang har koblet bilstereo, så vil d opplave at de kan bli en tikkelyd i takt med turtall, g det er elektronisk frstyrrelse. Det kan løses ved at du kjøper e bedre skjermet ledning
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Hvis du nengang har koblet bilstereo, så vil d opplave at de kan bli en tikkelyd i takt med turtall, g det er elektronisk frstyrrelse. Det kan løses ved at du kjøper e bedre skjermet ledning
Vis hele sitatet...
eller legger strøm kabelen på en side av bilen og signal kabelen på andre sida av bilen, voila no more dynamo støy

kan det være en laptop som står og lager lyden?
Du må beise sjarken!
Det er også en løsning men mye mer kuking, for du m rie opp hele bilen i stede for halve (:
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Det kan hende du har tinnitus, men bare legger merke til det når du legger deg og har det helt stille rundt deg?
Vis hele sitatet...
Tviler på det... han skrev jo at det ikke bare var han som hørte det.

Det kan jo være mange ting som lager den lyden. Tror kanskje det er lysrøre..
Trådstarter
jeg kan med glede melde saken som løst!
Så snart jeg åpner vinduet forsvinner lyden, snart jeg lukker så kommer den tilbake. Nå står vinduet på "klem", mellom åpnet og helt lukket, da er den nesten helt borte. Så dette må da være noe luft som trenger gjennom sprekkene og lager lyd.
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Det er også en løsning men mye mer kuking, for du m rie opp hele bilen i stede for halve (:
Vis hele sitatet...
hvorfor gjøre en jobb halv bra når man kan gjøre den best mulig første gangen

har du no mekanisk eller elektrisk avsug/ventilasjon i huset? høres jo ut som du har undertrykk i huset som gjør att det suges luft inn
Sist endret av tribalgoth; 21. januar 2012 kl. 01:33.