Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 508
Har sett you tube videoer og googlet, så prøver her...

I Windoes 11 har jeg on screen keyboard som jeg kan klikke på med musen for å aktivere, dette legger seg på topp av nettsiden.

Ganske smart om du bare betjener den med musen og bare trenger å taste inn et par bokstaver, eks. Vg.no eller lignende.

Problemet er at I Pie 4 med operativsystemet for tekstbehandling, surfing og VLC så har jeg lagt til et tastatur, men det spretter vekk og ligger ikke oppå, heller ikke registreres inntasting.

Ligger en video på you tube med 3 tastaturer men ingen funker.

Har googlet og kjørt div. komandoer men funker ikke. Savner veldig dette fra Win11 for å slippe tastatur.

Noen tips her? Er ikke erfaren Pie 4 bruker da jeg fikk den I går.

Lyden fra analog ut er bedre enn den gamle laptopen, og you tube I HD virker helt fint og raskt, har 4GB versjon. Et stort pluss med ad block innebygget!
Vel, hva slags operativsystem har du lagt inn da?
Sikkert enklere å drive research om du ikke endrer Pi til Pie..
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Hva er en Pie 4?
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Hva er en Pie 4?
Vis hele sitatet...
Raspberry Pi er en mini-pc som er liten, ts snakker om versjon 4 av denne mini-pc
Med Pi OS (tidligere Raspbian) så er det vel bare installere f.eks. matchbox-keyboard (sudo apt install matchbox-keyboard) og så åpne det fra menyen
Trådstarter
Er installert Rasverry Pie OS 64 bit. Har allerede installert matchbox. Men skal legge inn bedre beskrivelse og skjermbilder på alt jeg har prøvd, samt skjermlinjer jeg har tatt som input.
Tror du får bedre resultater om du installerer Raspberry Pi OS, for meg bekjent er det ingenting som heter Rasverry Pie OS..
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Til tross for at du kaller deg Tekniker2 så er du ikke særlig teknisk i måten du framlegger problemstillingen din på.

Innleggene dine er preget av slurv og lemfeldig omgang med begreper og navn på hardware/software. Skjerp deg!

Du sier du har kjørt diverse kommander, men opplyser ikke om hvilke. Du refererer dessuten til en youtube-video uten å oppgi noen lenke.