Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 13379
Har lyst på en glassbong..
Lager spørsmålene konkrete så ikke det blir mye tekst.
Jeg er 17 om det er til no hjelp

1. Fraktes bonger lovlig til norge via posten, eller må de "smugles" inn?
2. Hva skjer om de finner bongen i posten/tolla?
3. Er det butikker i norge som selger bonger? Sånne jalla butikker typisk.
4. Med tanke på nr. 3, selges de på sørlandet?

Takk for alle svar !
1. Lovlig
2. Ingenting
3. Jalla butikker
4. aner ikke.

http://www.bongshop.no/

Men søk neste gang
¨
http://freak.no/forum/showthread.php?t=119520
Hvor bor du? Er som regel en utlending butikk i sentrum som selger sigarer, filter, bong, maise (pipe) osvosv, er bare å spørre (kansje uaktuellt) folk, kompiser. Men er som regel en slik butikk overalt, i hvertfall i Oslo/Trondheim osv.
Sist endret av Hutch; 6. mars 2012 kl. 17:21.
Trådstarter
Sitat av trailerkn Vis innlegg
Hvor bor du? Er som regel en utlending butikk i sentrum som selger sigarer, filter, bong, maise (pipe) osvosv, er bare å spørre (kansje uaktuellt) folk, kompiser. Men er som regel en slik butikk overalt, i hvertfall i Oslo/Trondheim osv.
Vis hele sitatet...
Bor på sørlandet Kristiansand
Burde ikke være noen problemer med å finne en butikk i Kristiansand som selger slikt. Ta deg en tur til byen med godt humør og leite, er altids greit med litt frisk luft + for en god sak happy hunting
Ikke kjøp fra bongshop !!! . har bestilt fra dem før og det tar sykt lang tid og man må betale på forhånd . kjøpte en glass bong og det tok vel 5 uker før je fikk svar så 3 uker før jeg fikk varen + litt ekstra siden det hadde tatt så lang tid . men så bestemte jeg meg for å prøve igjen og kjøpte varer for 500kr og har ikke hørt fra han siden ca 1år siden nå .
Sist endret av DrHoffman2; 7. mars 2012 kl. 01:56.
Kjøp fra hyggeshop, du kan da møte en person i krsand sentrum og du betaler på stedet og får varen. Har gjort det selv flere ganger, høres kansje litt shady ut, men det er for at foreldre rtc ikke skal få vite det!
Bare kjøp på nettet, fult lovlig å kjøpe bong.

Koster den mer enn 200kr så blir det toll.
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
Har lyst på en glassbong..
Lager spørsmålene konkrete så ikke det blir mye tekst.
Jeg er 17 om det er til no hjelp

1. Fraktes bonger lovlig til norge via posten, eller må de "smugles" inn?
2. Hva skjer om de finner bongen i posten/tolla?
3. Er det butikker i norge som selger bonger? Sånne jalla butikker typisk.
4. Med tanke på nr. 3, selges de på sørlandet?

Takk for alle svar !
Vis hele sitatet...
Selges bonger i Mandal
Sist endret av cromo1337; 7. mars 2012 kl. 09:58.
Trådstarter
takk for alle svar, masse nyttige svar Har vært å sett på hyggeshop sin side, virker veldig pålitelig og god. Minuset er at jeg må være 18 for å handle hos dem, men kan jo shoppe gjennom venner eller noe om jeg måtte
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
takk for alle svar, masse nyttige svar Har vært å sett på hyggeshop sin side, virker veldig pålitelig og god. Minuset er at jeg må være 18 for å handle hos dem, men kan jo shoppe gjennom venner eller noe om jeg måtte
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke og være 18. Flere kompiser som har bestilt derifra som er under 18. Bare du tar og henter varen i krsand sentrum så betaler du cash der. Og hvis de tilfeldigvis skulle spørre om legg så sier du at du ikke har det med deg. Tviler sterkt på at de ikke gidder og selge varene om du ikke har legg.
Men som jeg sa, 3 kompiser alle under 18 har besilt derifra, 0 problem. Møtes i kristiansand sentrum og får varen(e) og betaler cash!

Lykke til!
www.growhigh.uk

Bonger og annet snadder er klassifisert som suvernirer. Frem til du putter godsakene oppi og fyrer, da går det over til å være "brukerutstyr".
R.I.P Oneblo
onyxaro's Avatar
12 1
De selger jo bonger på Shangri-la i Oslo. Hvis det blir for langt så har dem jo også en nettbutikk.
Skjønner ikke pointe ved og bestille på nett. Er jo billig som f i butikk og lovlig. Hvordan størrelse tenkte du at du skulle ha på bongen?

+ hvis du bestiller på internett fra USA eller lignende, husk å sett det som "gift". Slipper toll avgift.
Sitat av trailerkn Vis innlegg
Skjønner ikke pointe ved og bestille på nett. Er jo billig som f i butikk og lovlig. Hvordan størrelse tenkte du at du skulle ha på bongen?

+ hvis du bestiller på internett fra USA eller lignende, husk å sett det som "gift". Slipper toll avgift.
Vis hele sitatet...
Poenget med å kjøpe på nett er jo at det som oftest er billigere, om du vet hvor du skal lete. For noen kan det dessuten være kjekkere å få bongen rett i postkassa enn å handle i en headshop IRL
Trådstarter
Sitat av trailerkn Vis innlegg
Hvordan størrelse tenkte du at du skulle ha på bongen?
Vis hele sitatet...
Tenkte på 1,5 l flaske størrelse om du skjønner hva jeg mener

Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Du trenger ikke og være 18. Flere kompiser som har bestilt derifra som er under 18. Bare du tar og henter varen i krsand sentrum så betaler du cash der. Og hvis de tilfeldigvis skulle spørre om legg så sier du at du ikke har det med deg. Tviler sterkt på at de ikke gidder og selge varene om du ikke har legg.
Men som jeg sa, 3 kompiser alle under 18 har besilt derifra, 0 problem. Møtes i kristiansand sentrum og får varen(e) og betaler cash!

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Seems legit :P Haha! Dette må vel avtales med folkene bak siden på forhånd?
- Hva slags type folk er det som driver nettbutikken ??
Takk for god info
Hyggeshop er et veldig bra alternativ. Kjøpte selv min bong der og betalte kontant i sentrum. Ikke noe shady eller lignende. Lurt og ringe for å avtale
når vi er er inne på bonger: åssen er det å røyke fra en bambusbong i forhold til glass og plast bonger ?
Trådstarter
Sitat av baktpotet Vis innlegg
når vi er er inne på bonger: åssen er det å røyke fra en bambusbong i forhold til glass og plast bonger ?
Vis hele sitatet...
Når du er inne på det igjen, hvordan er en plastbong i forhold til glassbong ?
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
Når du er inne på det igjen, hvordan er en plastbong i forhold til glassbong ?
Vis hele sitatet...
Same shit, plastbong tåler mer, glassbong ser og føles stiligere ut.
Har ikke røykt fra plastbong som jeg kan huske, så jeg kan ikke si noe ut i fra egne erfaringer, men mange sier at smaken er bedre med glassbong.
Trådstarter
Det virker jo i grunn logisk at det smaker bedre fra glass en plast, men tror ikke det er så veldig forskjell Kun røyket fra glassbong, og flasker og J, men plastbong står vel på tur. Gidder ikke å kjøpe glassbong ettersom de knuser så sinnsykt fort! Typen hadde nettopp en bong. Hadde den i litt over 2 uker, nå er den marianne som vi kallte henne sønderknust.

Marianne, genialt navn, huh? Tenkegang: Mari-anne, mari-anna, marijuana
True phreak.
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Bare kjøp på nettet, fult lovlig å kjøpe bong.

Koster den mer enn 200kr så blir det toll.
Vis hele sitatet...
Det er tollfrie varer det er snakk om, det er moms man må betale.
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
Det virker jo i grunn logisk at det smaker bedre fra glass en plast, men tror ikke det er så veldig forskjell Kun røyket fra glassbong, og flasker og J, men plastbong står vel på tur. Gidder ikke å kjøpe glassbong ettersom de knuser så sinnsykt fort! Typen hadde nettopp en bong. Hadde den i litt over 2 uker, nå er den marianne som vi kallte henne sønderknust.

Marianne, genialt navn, huh? Tenkegang: Mari-anne, mari-anna, marijuana
Vis hele sitatet...
Du bør kjøpe i acryl hvis du skal kjøpe noe annet enn glass, det ligner litt på glass i utseende og det er ikke så bøybart
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nedturen med akryl og plastikk er vaskingen, med glassbonger kan man bruke et triks som involverer grovt salt og litt teknisk sprit (isopropanol etc) riste i et par minutter, skyll og den er god som ny.
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
Har lyst på en glassbong..
Lager spørsmålene konkrete så ikke det blir mye tekst.
Jeg er 17 om det er til no hjelp

1. Fraktes bonger lovlig til norge via posten, eller må de "smugles" inn?
2. Hva skjer om de finner bongen i posten/tolla?
3. Er det butikker i norge som selger bonger? Sånne jalla butikker typisk.
4. Med tanke på nr. 3, selges de på sørlandet?

Takk for alle svar !
Vis hele sitatet...

Edit: Så nå at det allerede var nevnt i tråden. Beklager.

Her kan du bestille bonger, og hente de selv i østre strandgate. Slipper du bekymre deg for at mamma ser hva du får i posten.
Sist endret av McHoover; 11. mars 2012 kl. 20:35.
Trådstarter
Sitat av McHoover Vis innlegg
Edit: Så nå at det allerede var nevnt i tråden. Beklager.

Her kan du bestille bonger, og hente de selv i østre strandgate. Slipper du bekymre deg for at mamma ser hva du får i posten.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest tråden så hadde du sett at jeg har blitt tipset om hyggeshop tidligere Men takk likevel !

Du var i skuddet før meg, nå ser jeg
Sist endret av V3r0n1(4; 11. mars 2012 kl. 20:37.