Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2522
Hei!
De 2 siste månedene har jeg kjent lite til ingen effekt av alkohol. Før denne perioden ble jeg greit brisen på 2-3 halvlitere, men nå etter 4 halvlitere kjenner jeg bare at jeg er litt tung i øynene..

Går ikke på noen medisiner, og drikker ca 1 gang i måneden.

Noen som vet hva det kan komme av?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
drikk noe sterkere en øl da..
Har nesten aldri giddet å drikke meg full på det
Lever på størrelse med oslofjorden?
Kanskje du ubevisst "ignorerer" rusen?
At du kun har drukket 4 halvlitere. Er ikke alle som blir brisen av det. Hvor mye en tåler varierer mye fra dag til dag.

Drikker du en til kan det godt hende du kjenner noe, og i morgen kan du kanskje få en bris av 2 halvlitere igjen.
SeNaH's Avatar
Trådstarter
EDIT: Skal sies at jeg ikke blir hangover heller.. Virker som alkoholen ikke tas opp i kroppen?
Har det skjedd mange ganger? Hvis det bare har skjedd et par ganger kan det være så enkelt som dagsform.. ellers har jeg fått samme effekt av depresjon, og kanskje fyring
4 halvlitere er meget lite om man er godt vant med alkohol. Var en periode jeg fikk ingen/lite rus av opptil 10-11 0,33 flasker
Sist endret av Life Goes On; 14. februar 2012 kl. 22:20.
SeNaH's Avatar
Trådstarter
Sitat av McHoover Vis innlegg
At du kun har drukket 4 halvlitere. Er ikke alle som blir brisen av det. Hvor mye en tåler varierer mye fra dag til dag.

Drikker du en til kan det godt hende du kjenner noe, og i morgen kan du kanskje få en bris av 2 halvlitere igjen.
Vis hele sitatet...
Det ble litt mer drikking forrige måned, så det kan umulig være tilfeldig hver gang jeg har drukket nå. Jeg har flere ganger drukket over 4 halvlitere også, men ingen effekt.
Sitat av SeNaH Vis innlegg
EDIT: Skal sies at jeg ikke blir hangover heller.. Virker som alkoholen ikke tas opp i kroppen?
Vis hele sitatet...
Du har ikke fått hangover fordi du ikke har drukket nok. Alkoholen tas opp i kroppen. Slapp av.

Ta deg en halvliter med sprit, da skal jeg tørre å vedde på at du hvertfall blir brisen!
Sist endret av Marr; 14. februar 2012 kl. 22:23.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det kommer ann på kosthold og diverse andre fysiologiske faktorer.

drikk mer om du vil bli mer påvirket.
Mulig leveren din har blitt mer vant til alkohol. Vi får rus av alkohol fordi leveren blir "skremt" av stoffet, og prioriterer dette. Men når leveren kjenner igjen stoffet tar det lengere tid før den behandler alkoholen.

Håper dette ble forklart på en forståelig måte :P
Sist endret av kristiner; 14. februar 2012 kl. 22:24.
drikk en flaske vodka så skal vi sje
4 halvlitere er vel ikke så veldig mye spør du meg, og jeg er liten av vekst.
Blir selv god brisen på det, men for å bli full må jeg for det meste drikke sterkere ting.
Hvor mye annet du har i kroppen spiller vel også inn. Er du god og mett vil det ta lengre tid før alkoholen tas opp i blodomløpet. Spis mindre, drikk mer?
4 Halvlitere er sovepils for min del ... funker bare som lett sovemedesin, skal jeg ha rus som jeg merker så må jeg ha minimum en 6 pack ...

Om du er bekymret for at du er blitt total motstandsdyktig mot etanolen, så kan du jo forsøke noe sterkere.
Skulle det nå mot alle odds vise seg at du faktisk ikke blir full selv etter flere forsøk og styrting av en helflaske sprit så kan du melde fra om funnet ditt til nærmeste universitet slik at dem kan forske litt på deg ... er ganske sikker på at dem betaler for all alkohol du ville finne på å drikke da

4 Halvlitere er sovepils for min del ... funker bare som lett sovemedesin, skal jeg ha rus som jeg merker så må jeg ha minimum en 6 pack ...

Om du er bekymret for at du er blitt total motstandsdyktig mot etanolen, så kan du jo forsøke noe sterkere.
Skulle det nå mot alle odds vise seg at du faktisk ikke blir full selv etter flere forsøk og styrting av en helflaske sprit så kan du melde fra om funnet ditt til nærmeste universitet slik at dem kan forske litt på deg ... er ganske sikker på at dem betaler for all alkohol du ville finne på å drikke da
Jeg har faktisk opplevd noe av det samme som deg. Drikker mer enn nok alkohol, men merker svært lite til rusen. Hadde ikke det problemet før, men de siste månedene har det bare blitt slik. Tror det er det at kroppen min på en måte ignorerer rusen.
Som mange sier - du drikke rett og slett for lite. Drikk mer øl, gjerne kombinert med noen shots, så skal du se at du blir full til slutt.
Samme her!
Tidligere ble jeg drita full på 2,5 dl 96% (Drakk hver helg)
Nå må jeg opp i en halvliter. (Drikker ikke hver helg lenger)
Drikk en liter 40% så kan du se om du ikke får rus eller ikke.
Halvliter 96% = 1 liter 48%. Eller 1.33 liter 32% brennevin. Kan du drikke så mye så bør du nok vurdere å kutte ned litt... Er det over lang tid derimot så kan jeg kanskje tro på det.

Drikker jeg 0.7liter på en kveld så er jeg nær blackout, men har det utrolig gøy.
Opplevde omtrent det samme en periode selv(par måneder), hvor jeg kunne drikke en hel del uten å bli full i det hele tatt. Nå er det stikk motsatt, tåler "ingenting". Bortsett fra en helg for noen uker siden, drakk en helt sprit flask uten å bli mer enn greit/middels brisen.

Det virker som om det kommer i perioder
Hva slags humør du er i når du begynner å drikke har en del og si. Om jeg sitter i en mørk å trist leilighet med 3 gutter å null planer for kvelden (ikke at jeg gidder det lengre) så glugger jeg innpå uten å merke enn dritt før nesten alt er borte. Sitter jeg på en strand i Kreta med solen i ansiktet og havet bruser mot beina mine holder det med en liten sipp før jeg kjenner det begynner å bruse i blodet.

Spiser man seg god og mett før man drikker kan det ta litt lengre tid før det virker og dermed opplever du kanskje litt mindre effekt
Kort fortalt så må du drikke mer.
Har selv noen år på nakken mtp alkohol konsum, i da relativt stor mengde.
Skal jeg bli skikkelig full så må jeg ha 1 kasse med pils + 1 0.7 baccardi razz (fordi den er god)
Hvor mye jeg har igjen dagen etterpå avhenger av konsum*hastighet/dagsform.

At du ikke blir brisen av 4 halvlitere kommer ikke som noe særlig bombe da forskjellige folk tåler....forskjellig.
Kroppen har også en lei uvane med å venne seg til alkoholen, slik at den blir imun om du vil og da må større mengde til for å få samme resultat.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Samme her!
Tidligere ble jeg drita full på 2,5 dl 96% (Drakk hver helg)
Nå må jeg opp i en halvliter. (Drikker ikke hver helg lenger)
Vis hele sitatet...
Du tåler altså to store flasker med HotnSweet uten videre problemer? Det tror jeg ikke på.
Skulle gitt deg litt hjemmebrent, så kan vi se om du har samme problemet.
Sitat av SeNaH Vis innlegg
Hei!
De 2 siste månedene har jeg kjent lite til ingen effekt av alkohol. Før denne perioden ble jeg greit brisen på 2-3 halvlitere, men nå etter 4 halvlitere kjenner jeg bare at jeg er litt tung i øynene..

Går ikke på noen medisiner, og drikker ca 1 gang i måneden.

Noen som vet hva det kan komme av?
Vis hele sitatet...
Da drikker du for lite er ikke verre enn det.
Blir ikke brisen av 4 pils? Ja drikk 4 til. Eller ta deg noen drinker.
Du blir tung i øya for at du drikker for lite til å bli glad du bare drikker deg trøtt.
Du må over på morostadiet.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du tåler altså to store flasker med HotnSweet uten videre problemer? Det tror jeg ikke på.
Vis hele sitatet...
Uten videre problemer? Han sier jo selv at det er for å bli drita full.

Pleier selv å bli ekstremt full på en 0,7l 40%, med mulighet for noen sorte hull i hukommelsen her og der.

På festival tåler jeg som regel et vanvittig høyt konsum de senere dagene. Toleransen bygger seg fort opp for min del.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du tåler altså to store flasker med HotnSweet uten videre problemer? Det tror jeg ikke på.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke klin umulig... siste halvdel av roskildefestivalen så drakk jeg uten problem 15-16 pils om dagen, samt en 0.7 med Jack Daniels eller Fish shots... var drita som bare det, men var ikke akkurat blackout.

Til TS, eneste problemet er at du drikker for lite. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du tåler jo også mer og mer ettersom du vokser. Husker jeg ble full på 2-3 flaskepils i 14-årsalderen.