Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  400 53835
Sitat av SoulSearch Vis innlegg
Jeg har ikke orket og lese meg igjennom alle postene her. men vil dere at dette skal ha like regler som for alkohol?
Jeg personlig er i mot alle former for rus, da jeg har en x narkoman far, x narkoman bror så støtter ikke en legalisering
Vis hele sitatet...
Om en får hasj, som er det største rekruteringsmiddelet, bort fra rusmiljøene er jo håpet å få ned antallet rusavhengige/narkomane på sikt.

Noen umiddelbar effekt har det gjerne ikke, men over 10-15år er jeg overbevist om at det vil ha en positiv effekt på antall rusavhengige.

Er gjerne lettere for ungdom å ha et sundt forhold til hasj om de kan respektere det på samme måte som med alkohol. I dag kan ikke en far si til sin 15år gammle sønn at "IKKE røyk hasj! Men om du gjør det, bruk fornuft" på lik linje med den samme samtalen jeg hadde om alkohol med min far.
Sitat av McHoover Vis innlegg
Er gjerne lettere for ungdom å ha et sundt forhold til hasj om de kan respektere det på samme måte som med alkohol. I dag kan ikke en far si til sin 15år gammle sønn at "IKKE røyk hasj! Men om du gjør det, bruk fornuft" på lik linje med den samme samtalen jeg hadde om alkohol med min far.
Vis hele sitatet...
Fordi mange er opplært av propaganda går ikke det, nei.

Pappa sa til meg engang at han synes det er lurere å ta en joint en sjelden gang enn fylla hver helg - noe jeg er helt enig i. Han presiserte også at han ikke synes unge burde gjøre noen av delene, noe jeg også er enig i.
Noe nytt?
Vil ikke at denne tråden dabber av, update plz.
Hvis en debatt blir satt igang, hvem blir hodene som snakker? Og hvem bestemmer det til syvende og sist? I California er det jo medisinsk canabis, men under federal law er det ulovelig, så politiet raider stått og stadig. Kan norge gjøre det samme? Legalisere i oslo foreks?Tror vi er uendelig langt unna en avkriminalisering. Håper indelig jeg tar feil =) Som over, noe nytt? Jeg henger gjerne opp plakater i Oslo.
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Noe nytt?
Vil ikke at denne tråden dabber av, update plz.
Vis hele sitatet...
Det blir en veldig kort oppdatering dette, er på vei ut døra.

Siste møtet ble holdt i går kveld. Nettsiden er under oppføring, det grafiske og tekniske er sågodt som ferdig. Det teoretiske igjenstår. Link blir postet når ferdigproduktet er klart.
Når den nærmere seg klar legger vi fokus på plakatene.

Sitat av kukktryne Vis innlegg
Hvis en debatt blir satt igang, hvem blir hodene som snakker? Og hvem bestemmer det til syvende og sist? I California er det jo medisinsk canabis, men under federal law er det ulovelig, så politiet raider stått og stadig. Kan norge gjøre det samme? Legalisere i oslo foreks?Tror vi er uendelig langt unna en avkriminalisering. Håper indelig jeg tar feil =) Som over, noe nytt? Jeg henger gjerne opp plakater i Oslo.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok desverre også at vi er et stykke unna en avkriminalisering/legalisering. Håpet er at denne aksjonen vil spre kunnskap til folket, og kanskje danke ut noe av propagandaen som forsatt sitter igjen.
Vi er ikke talsmenn for noen bevegelse, vi er bare ungdommer som vil spre kunnskap. Tror ikke noen av oss føler oss kvalifiserte til å ta noen debatt, og med tanke på alder og opprinnelse av aksjonen tror jeg ikke vil ville bli tatt seriøse nok i en reell debatt.

Håpet er nok at større folk tar seg av den biten.
Som vi har sagt tidligere, vi fokuserer på plakater og en nettside med informasjon. Andre gester for komme fra andre hold.
Ta kontakt med Thorvald stoltenberg og Willy Pedersen!
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Ta kontakt med Thorvald stoltenberg og Willy Pedersen!
Vis hele sitatet...
Viser til tidligere innlegg.
Sitat av McHoover Vis innlegg
Som vi har sagt tidligere, vi fokuserer på plakater og en nettside med informasjon. Andre gester for komme fra andre hold.
Vis hele sitatet...
Kunne det vært snedig å hatt med noe slikt?

På norsk selvfølgelig, og denne skriker jo ikke akkurat stoner
Sist endret av tw@t; 3. mars 2012 kl. 10:05.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av SoulSearch Vis innlegg
Jeg har ikke orket og lese meg igjennom alle postene her. men vil dere at dette skal ha like regler som for alkohol?
Jeg personlig er i mot alle former for rus, da jeg har en x narkoman far, x narkoman bror så støtter ikke en legalisering
Vis hele sitatet...
de fleste ville ikke brydd seg å kjøpe om det ble lovlig, de hadde bare laget det selv, dermed ville det ikke vært behov for utsalgssted egentlig.

så du mener cannabis (som kan være hjelpende medisin for mange) skal være ulovlig fordi noen i din familie ble nakromane?.
tror du selv at om det var lovlig å bruke, at de som tidligere var imot plutselig kjøper inn en masse, å begynner å bruke det bare fordi det er lovlig? nei det tror ikke jeg hvertfall.

de som vil bruke, de gjør det og vil fortsette med det uansett hva andre mener, det er deres egen kropp og avgjørelse, så lenge det ikke forstyrrer andre ser ikke jeg noe galt i det.(om man ser bort i fra moralske grunner pga den urettferdige norske loven)

du har alkohol
du har tobakk
så har du en plante som ikke er avhengighetsskapende og kurerer mange kreft typer og har amino syrer og omega 3 fettsyrer i seg som er sunne, DET SKAL LIKSOM VÆRE ULOVLIG Å BRUKE
Sist endret av Dudew8; 3. mars 2012 kl. 14:01. Grunn: dobbel post??!?! :S
Er det fastsatt en dato? Kanskje det er lurt å sende datoen til alle på PM istedenfor å poste det her.
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
de fleste ville ikke brydd seg å kjøpe om det ble lovlig, de hadde bare laget det selv, dermed ville det ikke vært behov for utsalgssted egentlig.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde gladelig betalt for et ferdig produkt i stedet for å sette opp en liten plantasje hjemme. Og jeg tror ikke jeg er den eneste. Det krever mye utstyr, jobb og plass for å gro.
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
de fleste ville ikke brydd seg å kjøpe om det ble lovlig, de hadde bare laget det selv, dermed ville det ikke vært behov for utsalgssted egentlig.
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser det vil det fortsatt være forbeholdt spesielt interesserte, men at andelen "spesielt interesserte" øker.

Du må jo ha en ganske stor bolig, siden du tydeligvis planter dine egne gullerøtter, tomater, salat og bananer siden du egentlig bare kan lage det selv istedet for å stikke på butikken å kjøpe.... Og strekker jeg strikken enda lengre, tipper jeg du aldri benytter halvfabrikater og lager all mat fra grunnen av..

Ikke meningen å være spydig, men jeg tror at behovet for utsalgssted er der så til de grader. Det er ikke alle som bor romslig...
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg hadde gladelig betalt for et ferdig produkt i stedet for å sette opp en liten plantasje hjemme. Og jeg tror ikke jeg er den eneste. Det krever mye utstyr, jobb og plass for å gro.
Vis hele sitatet...
Ja du har rett i det du sier, å jeg tror det ville vært billigere å lage selv enn å kjøpe på apotek/butikk/monopolet. å mange faste brukere ville antagligvis anskaffet utstyr til å fremstille ihvertfall 2 stk selv vil jeg tro.

men som du sier, det er vel en stor mengde folk som ikke ville hatt tid eller interesse for å dyrke selv og da er det bedre å betale litt ekstra for å få et ferdig produkt.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Er det fastsatt en dato? Kanskje det er lurt å sende datoen til alle på PM istedenfor å poste det her.
Vis hele sitatet...
Ingen fastsatt dato, desverre. Vi må diskutere det når vi har en klarere oversikt over hva som gjenstår, og hva som tar tid.

Tenkte å opprette en ny tråd når alt er på plass, med dato og all informasjon som skulle trengs, et par retningslinjer, og med plakatene som vedlegg.

Eller blir det for rotete å ta det i en ny tråd?



Edit: Post nr. 200, wooho!
Sist endret av McHoover; 3. mars 2012 kl. 16:13.
Lest hele posten her nå. Må si det er mangen gode ord her..!

Føler meg personlig hissig på medienes måte å styre legeliserings diskusjonen på.
Å begynne å trekke inn dødsfall av andre rusmidler enn Cannabis er latterlig.
Norske medier viser lite kunnskap på temaet, vær sikker på at dere klarer å henvise til bedre info.

Når det er sagt, må dere passe på å ikke bruke argumenter som bygger på industriell Cannabis.
(Men med så mye dårlig info folket blir matet, ser vel de fleste ikke foskjellen.)

Plakatene er meget pene. De hadde fanget mitt øye om jeg var ute å gikk en tidelig morgen på vei til jobb, eller en Lørdags formiddag.
Men kom på en liten ting. Legge inn en nettadresse? (Ikke alle har appen som skanner QR-koden på tlf-en. Personer kan også ha eldre telefoner..!)
Nå er jeg ikke fullstendig sikker, men tror det er et eller annet unntak i reglene for plakater når det kommer til politisk engasjament.

Dette med en som kan fronte aksjonen, er nødvendig om dere vil ha ekstra fokus på temaet. Dette kan gjøre forskjellen på et lite pust i seilet, og en frisk bris.
Noen som har tenkt på å lage no plakater a la de "takk for at du reiser deg for eldre og gravide på bussen" bare med "takk for at du ikke generaliserer cannabisbrukere" eller et eller annet. sykt dårlig eksempel, men kanskje noen skjønner hvor jeg vil hen
Sist endret av susej; 6. mars 2012 kl. 00:33.
Jeg stiller meg fulstendig bak denna aksjonen her! Skal slenge opp litt plakater rundt omkring på NTNU.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av susej Vis innlegg
Noen som har tenkt på å lage no plakater a la de "takk for at du reiser deg for eldre og gravide på bussen" bare med "takk for at du ikke generaliserer cannabisbrukere" eller et eller annet. sykt dårlig eksempel, men kanskje noen skjønner hvor jeg vil hen
Vis hele sitatet...
God ide!
Den likte jeg!
Forslaget til susej var veldig bra. Skal jeg komme med ett forslag så må det være å henge opp forskjellige plakater rundt omkring med bilde av Jens Stoltenberg/Obama/Fabian Stang/Ari Behn med tekst a'la: "Hadde jeg blitt tatt av politiet en av gangene jeg i min ungdom røyket hasj, så hadde kanskje ikke jeg vært statsminister/president/ordfører/medlem av kongefamilien i dag."
Sist endret av caperno; 6. mars 2012 kl. 13:50.
Sitat av susej Vis innlegg
Noen som har tenkt på å lage no plakater a la de "takk for at du reiser deg for eldre og gravide på bussen" bare med "takk for at du ikke generaliserer cannabisbrukere" eller et eller annet. sykt dårlig eksempel, men kanskje noen skjønner hvor jeg vil hen
Vis hele sitatet...
"Takk for at du reiser deg for eldre, gravide og fjerne på bussen"
Sitat av pet Vis innlegg
"Takk for at du reiser deg for eldre, gravide og fjerne på bussen"
Vis hele sitatet...
Ja, sikkert lurt å likestille stoners med "svake".
Sitat av Skateward Vis innlegg
Ja, sikkert lurt å likestille stoners med "svake".
Vis hele sitatet...
haha... nei, selvfølgelig ikke, var en fleip. jeg tror det er best om konsentrasjonen hovedsakelig går til "hoveplakaten", og ikke til masse nye mosomme ideer. Blir fort litt useriøst.
Hei freaks!

Jeg har lest igjennom tråden selv nå og blitt engasjert til de grader.
Dette er akkurat det vi trenger
I likhet med KONY 2012 kampanjen så er dette gløden som kan dytte vind i media og muligens skape blesten vi håper på! (Jeg vet at dette ikke regnes som en kampanje men at det er mer for å sette medialyset på cannabis debatten )


Sitat av McHoover Vis innlegg
Ingen fastsatt dato, desverre. Vi må diskutere det når vi har en klarere oversikt over hva som gjenstår, og hva som tar tid.

Tenkte å opprette en ny tråd når alt er på plass, med dato og all informasjon som skulle trengs, et par retningslinjer, og med plakatene som vedlegg.

Eller blir det for rotete å ta det i en ny tråd?
Vis hele sitatet...
Syntes det først hørtes litt rotete ut å lage en ny tråd ja, men mye bedre enn at posten din drukner i denne tråden blant de ivrige og kreative skribentene på freak (smisk smisk )


Jeg har også en mulig idè til prosjektet:

Tv-programmet Brille har mange interessante plansjer/plakater med spørreundersøkelser framstilt på et morsomst grafisk vis. Tenkte vi kunne få til noe lignende med noe interessant statistikk og fremstille det på samme lettforståelige grafiske måte (mange morsomme grafiske metoder å benytte). For deretter å mulig sette statistikken på plakaten, som jeg er spent på å se det ferdig resultatet av
Jeg tar gjerne på meg den oppgaven hvis det høres aktuelt ut!

Hold på den seriøse, konstruktive og positive tonen i tråden! Jeg er heller ikke for at noen "stoner" stereo type skal komme frem på plakaten eller nettsiden, eller for den saks skyld i selve tråden.
Leste på en tråd på rusdebatt en liten kommentar gjort av faren tin Stan i South park

"Well, Stan, the truth is.. Marijuana probably isn’t going to make you kill people, and most likely isn’t going to fund terrorists, but, well, son, pot makes you feel fine with being bored, and it’s when you’re bored that you should be learning some new skill, or discovering some new science or being creative. You smoke pot and you may grow up to find out that you aren’t good at anything"

Synes dette kanskje er noe av det beste jeg har hørt av hasj debatten.
Den stemmer så godt fra min egen erfaring. Greit at mange blir veldig kreative under selve rusen, men for min del er jeg bare en sløv klump som ligger i en sofa resten av dagen å trøstespiser ut av iskremboksen
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Leste på en tråd på rusdebatt en liten kommentar gjort av faren tin Stan i South park

"Well, Stan, the truth is.. Marijuana probably isn’t going to make you kill people, and most likely isn’t going to fund terrorists, but, well, son, pot makes you feel fine with being bored, and it’s when you’re bored that you should be learning some new skill, or discovering some new science or being creative. You smoke pot and you may grow up to find out that you aren’t good at anything"

Synes dette kanskje er noe av det beste jeg har hørt av hasj debatten.
Den stemmer så godt fra min egen erfaring. Greit at mange blir veldig kreative under selve rusen, men for min del er jeg bare en sløv klump som ligger i en sofa resten av dagen å trøstespiser ut av iskremboksen
Vis hele sitatet...

Haha =D
Ja, er ganske enig med deg der! Under selve rusen så gjør jeg selv ikke så mye annet enn å tenkte på alt rart mellom himmel og jord, Fra lakserull til hvit malte fuglehus mens jeg har et intens stirre blikk på en uskyldig person eller en blank vegg.

Vet ikke om det var ment fra deg som et argument mot cannabis som du ønsker en debatt rundt, eller om du bare slengte inn en interessant setning i tråden.
Uansett så ønsker jeg bare å nevne det gamle uttrykket; "Alt med måte", som går igjen i det meste vi tar til oss her livet. For det er som regel aldri bra med for mye av noe, mener nå jeg.
Så det å sitte å nyte det å gjøre "ingen ting" en gang i blant, med kompiser eller bare med deg selv en chill kveld, det unner jeg meg. Bare jeg vet med meg selv at jeg bevist går tilbake til normalen og ut av tåka mellom de periodene jeg røyker.

Men! La oss holde oss til tråden her'a
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Leste på en tråd på rusdebatt en liten kommentar gjort av faren tin Stan i South park

"Well, Stan, the truth is.. Marijuana probably isn’t going to make you kill people, and most likely isn’t going to fund terrorists, but, well, son, pot makes you feel fine with being bored, and it’s when you’re bored that you should be learning some new skill, or discovering some new science or being creative. You smoke pot and you may grow up to find out that you aren’t good at anything"

Synes dette kanskje er noe av det beste jeg har hørt av hasj debatten.
Den stemmer så godt fra min egen erfaring. Greit at mange blir veldig kreative under selve rusen, men for min del er jeg bare en sløv klump som ligger i en sofa resten av dagen å trøstespiser ut av iskremboksen
Vis hele sitatet...
Når jeg røyker, spiller jeg mye piano og ser en del dokumentarer. Så jeg både lærer og får meg et talent mens jeg røyker. Marihuana gjør deg ikke automatisk til en lat jævel som kjeder seg uten å skjønne det. Sitter du inne hele dagen uten å gjøre en dritt kommer du mest sannsynlig til å gjøre det med eller uten pot.
Henger gjærne opp noen plakater jeg. Viktig å støtte opp om gode saker.

Hjelper gjerne til med å henge opp plakater i Trondheimsområdet. Er selv en (av få?) her inne som aldri har røyket cannabis, men er likevel for en legalisering.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Når jeg røyker, spiller jeg mye piano og ser en del dokumentarer. Så jeg både lærer og får meg et talent mens jeg røyker. Marihuana gjør deg ikke automatisk til en lat jævel som kjeder seg uten å skjønne det. Sitter du inne hele dagen uten å gjøre en dritt kommer du mest sannsynlig til å gjøre det med eller uten pot.
Vis hele sitatet...
da er du en av de få jeg har erfart(?) som kan gjøre noe produktivt mens en røyker. Fra min egen erfaring blir jeg bare helt slapp og innadvendt, så er selv ikke så pro-cannabis som mange andre brukere her på forumet.

Men det er som han over meg sier at det er hva man gjør det til. Mange klarer å gjøre noe produktivt ut av rusen, noe som så absolutt er helt fantastisk. Mens det er mange, av dem jeg kjenner ihvertfall, som lever i sin egen lille boble og tror at de kan røyke hver dag utenat at det vil bli konsekvenser

Det er hva man gjør det til---> Mente å si "Alt med måte"

*EDITED* ))
Dette er en slik tekst jeg ser for meg kunne hvert på web siden vi planlegger å få lastet opp.

Ja, teksten er kanskje litt gammel men fremdeles sterkt aktuell. Jeg ser for meg at det hadde hvert en god start og fått Norge mer fokusert på hvor dårlig informert samfunnet vårt faktisk er rundt cannabis, altså hvor mye propaganda som jevnlig kjøres rundt i en ond sirkel i Norges samfunn.
Det er ikke vanskelig å se at norsk presse i de fleste tilfeller der artiklene omhandler cannabis, vinkler effekten av planten i en negativ retning. Argumentene mot cannabis har oftest ikke gode nok kilder, og argumentene for cannabis er det få av.
Jeg hadde likt å sett et godt skrevet "for og imot" innlegg fra VG eller Dagbladet (Jeg er ikke sikker på hvem av avisene som ofte har ett slikt typisk innlegg).
Regner med at det hadde satt i gang tannhjulene hos noen av de propaganda fylte hodene i det naive norske folk.

Tenkte ihvertfall at det var en del gode ord fra siden jeg linket til som er brukbart i vår sammenheng.
Må starte med å si at jeg ikke har lest hele tråden ennå, men har tenkt etterhvert som jeg får tiden til det.

Ville bare nevne denne videoen:
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs (The Flower) - kanskje den kan gi noen ideer til plakat.
Jeg synes egentlig denne videoen fronter saken på en god måte.

Kan gjerne delta selv, muligens i et styre, alt etter hva som kreves, men jeg kommer ikke til å fronte noe med fullt navn, da jeg ikke er så interessert i at en journalistspire graver i fortiden min for å begå et karakterdrap.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Verilon Vis innlegg
Ville bare nevne denne videoen:
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs (The Flower) - kanskje den kan gi noen ideer til plakat.
Jeg synes egentlig denne videoen fronter saken på en god måte.
Vis hele sitatet...
Personlig mener jeg filmen er for pro-cannabis, det virker som det overhodet ikke er knyttet noen problemer til bruk av cannabis i følge den filmen. Vi prøver å ikke gå på KUN det positive, da dette egentlig bare er den andre siden av det som foregår i samfunnet i dag.
Man kan fortsatt nytte seg av fordelen ved økt inntekt til staten som kan gå til bygging\oppgradering av sykehus og ytterligere velferd i landet.

Videoen byr, som jeg sier, på gode ideer man muligens kan videreføre til en plakat.

Om det blir gjort med de folkevalgte vi har idag er en helt annen sak - for en helt annen tråd.
Er ikke A4 altfor lite? Burde vel være minst A3, kanskje helst A2? Om folk bare kan printe ut A4 så får man heller printe ut 8 ark og lime de sammen mener jeg. Kunne det vært en ide å gå for et så enkelt design at man kunne klare å male/tegne plakaten på hvite laken for å få noe størrelse ut av det? Ser for meg at noen sånne i Oslo og Trondheim fort kunne gjort susen for at noen skulle ta det mer seriøst.

Ellers mener jeg at i tiden før et stortingsvalg egentlig er den rette tiden for en slik aksjon. Men siden dere allerede har pratet om å henge opp flere ganger, så kunne jo dette vært en naturlig gang for neste aksjon.
Sitat av Nature Vis innlegg
Er ikke A4 altfor lite? Burde vel være minst A3, kanskje helst A2? Om folk bare kan printe ut A4 så får man heller printe ut 8 ark og lime de sammen mener jeg. Kunne det vært en ide å gå for et så enkelt design at man kunne klare å male/tegne plakaten på hvite laken for å få noe størrelse ut av det? Ser for meg at noen sånne i Oslo og Trondheim fort kunne gjort susen for at noen skulle ta det mer seriøst.

Ellers mener jeg at i tiden før et stortingsvalg egentlig er den rette tiden for en slik aksjon. Men siden dere allerede har pratet om å henge opp flere ganger, så kunne jo dette vært en naturlig gang for neste aksjon.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ville det vært bedre med A3/A2, men det er vel relativt få som har tilgang til printere som kan printe i den størrelsen.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Selvfølgelig ville det vært bedre med A3/A2, men det er vel relativt få som har tilgang til printere som kan printe i den størrelsen.
Vis hele sitatet...
Kan ikke folk bare printe ut i den størrelsen de har mulighet til?
Sitat av anlak Vis innlegg
Kan ikke folk bare printe ut i den størrelsen de har mulighet til?
Vis hele sitatet...
Sa jeg at folk ikke fikk lov til å gjøre det..?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Støtter dette. Jeg bor på Grunerløkka i Oslo. Pappa jobber på trykkeri, han kan printe ut tusenvis av plakater i både A4 og A3 for meg. Jeg har en kompis som garantert er med på dette også.

Si ifra når dere har bestemt dere for plakat. Så skal jeg pynte opp hele Grunerløkka en natt.
Vis hele sitatet...
Hvertfall én som har tilgang på A3. Hva med at folk som ikke har tilgang til A3 printer kunne kjøpt plakater av deg/faren din for en slant? Jeg regner med at å printe ut x-antall plakater på et trykkeri er ganske mye billigere enn å ta det hjemme.. Hva syntes du, jegermeg? blir det mye mas?
Neutral Good
Mith's Avatar
En annen aksjon for legalisering som også klistrer opp plakater.
Slike hang utenfor hos meg i dag.

http://i.imgur.com/k96PR.jpg
(Ikke jeg som har tatt bildet)
Sist endret av Mith; 14. mars 2012 kl. 00:17.
Ser ut som noen fjortisser har laget den...
Den gir ut ett bra signal.
Sist endret av sneipen; 14. mars 2012 kl. 00:35.
Bildet vises ikke. Noen som har lyst å dele hvordan det så ut?
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Bildet vises ikke. Noen som har lyst å dele hvordan det så ut?
Vis hele sitatet...
Hennes og Mauritslogoen HM

Dame som trekker fra bong, så står det Hasj Masjen 2012 genske genial
HM-logoen står nok for hasj og marihuana.

Likte egentlig ikke den plakaten. Den opplyser ikke om noenting. I tillegg er det orddelignsfeil; hasj marsjen.

Jeg synes det lyser stoner av den.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Hennes og Mauritslogoen HM

Dame som trekker fra bong, så står det Hasj Masjen 2012 genske genial
Vis hele sitatet...
Synes det spiller alt for mye på sex og hoes og niggas og pimps.. Det er jo nøyktig motsatt av slikt vi vil det skal være.
Sist endret av PerPerPerPer; 14. mars 2012 kl. 10:43.
Sitat av Skateward Vis innlegg
HM-logoen står nok for hasj og marihuana.

Likte egentlig ikke den plakaten. Den opplyser ikke om noenting. I tillegg er det orddelignsfeil; hasj marsjen.

Jeg synes det lyser stoner av den.
Vis hele sitatet...
eventuelt hasj marsjen..
Selv om aksjonen som blir ført her er mer seriøs, mer opplysende, og bærer mindre stoner-preg, så syntes jeg plakaten var fin jeg. Jeg ville hverfall dratt på smilebåndet om jeg så plakaten, noe jeg tror de fleste som ikke er helt anti også ville gjort.

Altså, det er en grunn til at det virker som at mange reklamer så og si ikke reklamerer for produktet sitt, men heller noe folk tenker på som possitivt slik at man forbinder produktet med det possitive (Coca-Cola er flinke her). I denne plakaten kommer jo tross alt budskapet frem (at folk må huske hasj marsjen 2012), pluss (underforstått) at også deilige damer røyker :P
Sist endret av pet; 14. mars 2012 kl. 15:53.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av pet Vis innlegg
Selv om aksjonen som blir ført her er mer seriøs, mer opplysende, og bærer mindre stoner-preg, så syntes jeg plakaten var fin jeg. Jeg ville hverfall dratt på smilebåndet om jeg så plakaten, noe jeg tror de fleste som ikke er helt anti også ville gjort.

Altså, det er en grunn til at det virker som at mange reklamer så og si ikke reklamerer for produktet sitt, men heller noe folk tenker på som possitivt slik at man forbinder produktet med det possitive (Coca-Cola er flinke her). I denne plakaten kommer jo tross alt budskapet frem (at folk må huske hasj marsjen 2012), pluss (underforstått) at også deilige damer røyker :P
Vis hele sitatet...
Jeg synes det gjør oss som avsendere veldig seriøse.
Vi virker som 14 år gamle pimp-homies som bare vil si at digga damer røyker hasj og vi er kule. Det er jo dette imaget hasj har fra før av.. og det er ulovlig..
H&M-logo misbrukt i marihuana-reklame

Personlig så misliker jeg denne plakaten. Den gjør mer vondt enn godt for legaliseringssaken, og de som har laget den har - etter min mening - misforstått totalt. Dersom du er her på forumet så vil jeg med stor sarkasme velge å takke deg for en jævla god jobb!
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Synes det spiller alt for mye på sex og hoes og niggas og pimps.. Det er jo nøyktig motsatt av slikt vi vil det skal være.
Vis hele sitatet...
Jeg syns plakaten var genial. Problemet er at denne plakaten sender ut et veldig dårlig signal, og bør ikke brukes for å promotere en eventuell legalisering.
Hadde vært fet å ha på gutterommet, men for promoteringens skyld er den ikke ideell, pga signalet den sender ut..
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Jeg syns plakaten var genial. Problemet er at denne plakaten sender ut et veldig dårlig signal, og bør ikke brukes for å promotere en eventuell legalisering.
Hadde vært fet å ha på gutterommet, men for promoteringens skyld er den ikke ideell, pga signalet den sender ut..
Vis hele sitatet...
I såfall kan du jo bare ha en naken dame som holder bong? Finner nok veldig mye bedre bilder enn det som er på den plakaten også..