Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 811
Hei,

Jeg prøver å overføre backup til min iPod (30gb)
Men når jeg prøvde å overføre en film (4,5gb) til iPoden som har igjen 13 gb lagringsminne, får jeg opp feilmelding om at det ikke er nok plass på enheten.

Noen forslag til hva problemet er?
Jeg tipper at filsystemet til iPod ikke takler filer over en viss størrelse. Hva slags film er det du overfører? iPod tar jo ikke iso-format, hvis det er det du prøver på.
Det er vel kanskje FAT32 filsystem på den?
FAT32 støtter ikke filstørrelser over 4GB.

If it is formatted on Windows, the FAT32 format is used.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/IPod
http://en.wikipedia.org/wiki/File_Al...on_Table#FAT32
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Jeg tipper at filsystemet til iPod ikke takler filer over en viss størrelse. Hva slags film er det du overfører? iPod tar jo ikke iso-format, hvis det er det du prøver på.
Vis hele sitatet...
No Country For Old Men.MKV altså HD-format..

Takk for hjelpen, KP til deg..

Sitat av helk
Det er vel kanskje FAT32 filsystem på den?
FAT32 støtter ikke filstørrelser over 4GB.



http://en.wikipedia.org/wiki/IPod
http://en.wikipedia.org/wiki/File_Al...on_Table#FAT32
Vis hele sitatet...

Ja, det er FAT32 filsystem på den..

Tusen takk for hjelpen KP
Sist endret av MusabaN1; 17. april 2008 kl. 21:05.
Du må konvertere filmen til H.264 eller MPEG-4, siden det er de eneste filmformatene som støttes av iPod. Bruk f.eks Handbrake til den jobben.2
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Du må konvertere filmen til H.264 eller MPEG-4, siden det er de eneste filmformatene som støttes av iPod. Bruk f.eks Handbrake til den jobben.2
Vis hele sitatet...

Riktig, men jeg bruker ikke itunes til å legge inn filmen. Men vanlig kopiering i windows, som om den skulle vært en ekstern harddisk. iPoden brukes bare til flyttbar disk. Derav har ikke filnavnet noe å si, men takk likevel
Bruk winrar og del opp filen i to deler. Eller så kan du bruke en eller annen filsplitter (file splitter), siden jeg ikke bruker windows vet jeg ikke om noen gode program, men vil tro at dette vil funke

Edit: Raskest
Sist endret av Samohtas; 17. april 2008 kl. 21:39.
Isåfal kan du bruke et program til å dele opp filen og sette den sammen igjen når du skal bruke den eller har fått flyttet den. HJsplit for eksempel.

Edit: too late =)
Sist endret av mentalmelt; 17. april 2008 kl. 21:38.
Du kan f.eks bruke WinRar og dele filmen opp i passende deler, for så å pakke dem ut når du skal se dem. Fin workaround?

edit: Doh. slowpoke.
Sist endret av cruto; 17. april 2008 kl. 21:38.
FAT32 støtter ikke filer over 4 gb. Skal du ha inn filmen kan det være en idè å splitte filen. Du kan f.eks. bruke WinRAR til denne jobben. Evt. et rent splitteprogram, disse kan ha en tandens til å gjøre jobben litt kjappere en førstnevnte program...

Edit: Late?
Sist endret av eXpergefacio; 17. april 2008 kl. 21:43.
MusabaN1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Samohtas
Bruk winrar og del opp filen i to deler. Eller så kan du bruke en eller annen filsplitter (file splitter), siden jeg ikke bruker windows vet jeg ikke om noen gode program, men vil tro at dette vil funke

Edit: Raskest
Vis hele sitatet...

Funker kun på WIN 95 - 2000

Sitat av mentalmelt
Isåfal kan du bruke et program til å dele opp filen og sette den sammen igjen når du skal bruke den eller har fått flyttet den. HJsplit for eksempel.

Edit: too late =)
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, skal teste det ut..
Sist endret av MusabaN1; 17. april 2008 kl. 21:47.
Sitat av MusabaN1
Funker kun på WIN 95 - 2000
Vis hele sitatet...
Har selv brukt programmet det refereres til, det er å anbefale. At det funker i NT/2k Vil stort sett også tilsi at det funker i XP også. Om ikke annet kan du kjøre det i kompatibilitetsmodus (velges i egenskaper for programmet det er snakk om). Bør ikke være noe problem i forhold til størelsen på programet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Winrar fungerer på alle windows OS etter win95 og på alle linuxdistroer så det skal ikke være noe problem.

www.rararchiver.com