Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5268
(Er svensk så prøv å heng med)


Dere som vill prøve det her kan dere lese om ettervirkningene jeg fikk.
På 10Gram Aka 1 Nøtt.

I 3 Månder hadde jeg en sperr i hode, som gjorde att jeg IKKE kunne tenke, allt var vanskelig å huske. Ble aggresiv mot mange. Likte ikke livet specieltt gott (noe som jeg ellers gjør) Det føltes som om hjernen var av sement.
Selve rusen, var bra og ikke bra. Jeg gikk i 3 månder med en tung vegg som ikke lot meg tenke, det var ganske skummelt fordi når jeg prøvde å tenke så var det liksom den veggen som ikke lot meg tenke. Allt var dritt, samma dritt i 3 månder. Våkna, gikk til skolen i boxere fordi jeg ikke tenka, men klarte å ta meg sammen. Vennene mine fortalte meg att etter jeg hadde vert på sykehuset (pga muskat)
så var jeg helt borte, blodsprengte øyer hver dag. Trøtt hver dag.

Så ikke ta muskat.
Sist endret av Pancakeweed; 31. august 2010 kl. 20:21.
Har aldri hørt noen som har skrevet noe som det i en tripp-raport før, for meg høres dette ikke serligt troverdig ut at det var muskat(t?)en som gjorde dette.
virker heller ut som du har hatt en underligene psykose som ble "aktiver" av intaket av muskat.

eller

troll..
Som alltid må man begrense seg når det kommer til rusmiddler, du skriver lite om hvor ofte du hadde tatt det og om du begynte rett på med 1 nøtt. Men ja, har hørt mye negativt om muskat-rusen i andre tripp-rapporter på forumet.
Tror mange overdriver muskaten. Ser på nøtta liksom og tenker "hm, dette kan da UMULIG være så skadelig." Man kan ta overdose av alt, og det gjelder å moderere seg. Start lavt og gå sakte oppover til du finner en passende rus, ikke bare hopp rett ut i det. Det er bedre å starte i det små og jobbe seg oppover enn å starte for høyt.
Det er faktisk slik det er.
Muskat kan se ut som en uskyldig liten nøtt, men du blir rett og slett nuts vist du ikke doserer riktig/med måte. Men det kan du bli uansett.

Jeg hadde det på samme måte i 4-5 måneder.
hjernteppe, tenkesperre, sosial sperret. Klarte ikke noe riktig.
Det var et "første og siste gang" tilfelle.
Slenger meg på denne. For en to/tre år siden prøvde jeg og en kompis muskat. Vi overdoserte nok en del, i alle fall gjorde jeg det. Merket ingenting de første timene, så vi slang selvsagt på litt til. Smakte hor og helvete gjorde det også, men nå var det ikke for smakens skyld at vi gaflet i oss, så vi utsto det, men smaken var virkelig en prøvelse i seg selv. Særdeles ubehagelig smak. De første timene merket ingen av oss noe til noen form for virkning.

Plutselig, idét jeg sitter og spiser middagen og skal løfte gaffelen opp til munnen, blir alt bare utrolig tungt, og jeg så tredobbelt og ble svimmel i toppen. Mistet helt koordinasjonsevnen. Dette var bare begynnelsen på det som skulle bli et tre dager lang helvete. La meg i senga mi, inne på et bekmørkt rom, og der oppholdt jeg meg de neste tre dagene.

Jeg vet ikke om jeg engang sov disse tre dagene. Den minste lille bevegelse førte med seg kvalme og svimmelhet av en annen verden, så jeg forsøkte å ligge så urørlig som over hodet mulig. Jeg måtte konstant trekke pusten, for oppi det hele, glemte kroppen min å puste av seg selv. I uker etterpå hadde jeg særdeles vanskelig for å ta innover meg ny lærdom, noe som slo ekstremt negativt ut på mine karakterer i skolen. Hold dere for guds skyld unna dette djevelens verk.
Sist endret av Moreagain; 31. august 2010 kl. 23:43.
Jeg opplevde ca ettervirkninger i tre-fire dager etterpå. Paranoia og sterk angst, hjertebank og halliser. Men ikke lengere enn det.
Har aldri hørt om lignende bivirkninger, men har ikke satt meg inn i hvilke stoffer og hva en overdosering kan gjøre, selv er jeg skeptisk på hele historien.
Sitat av flexx Vis innlegg
Har aldri hørt om lignende bivirkninger, men har ikke satt meg inn i hvilke stoffer og hva en overdosering kan gjøre, selv er jeg skeptisk på hele historien.
Vis hele sitatet...
Det er flere som nevner lignende bivirkninger og ettereffekter, og du er skeptisk?
Sitat av fetter Vis innlegg
Det er flere som nevner lignende bivirkninger og ettereffekter, og du er skeptisk?
Vis hele sitatet...
Er ikke skeptisk til at det kan oppstå lignende bivirkninger, men at bivirkningene varer i 3-4måneder er det jeg er skeptisk til.
Sitat av mosho Vis innlegg
Er ikke skeptisk til at det kan oppstå lignende bivirkninger, men at bivirkningene varer i 3-4måneder er det jeg er skeptisk til.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg revurdert "karrieren" som rusmiddelentusiast. Det er på ingen måte uvanlig å oppleve ettereffekter i lange perioder etter psykedelika, spesielt ved vanskelige episoder eller om du rett og slett er disponert for det. Vi er alle forskjellige og rusmidler er kraftige saker som må behandles med respekt.
Det dere bør revurdere er å kalle muskat ett rusmiddel i det hele tatt.
Det brukes først og fremst som ett ufarlig krydder og selv om man kan få en "rus" av det betyr det ikke at det er egnet eller bør brukes som rusmiddel. Dere kaller vel ikke lim eller bensin rusmidler?
Muskat trengs ikke behandles med mer respekt enn gressløk og dere bør slutte å stappe alt mulig rart i munnen.
Sist endret av Mith; 1. september 2010 kl. 13:44.
Sitat av mosho Vis innlegg
Er ikke skeptisk til at det kan oppstå lignende bivirkninger, men at bivirkningene varer i 3-4måneder er det jeg er skeptisk til.
Vis hele sitatet...
Har du doktorgrad i noe eller er det bare stråmanns argumentasjon?
Sitat av Mith Vis innlegg
Det dere bør revurdere er å kalle muskat ett rusmiddel i det hele tatt.
Det brukes først og fremst som ett ufarlig krydder og selv om man kan få en "rus" av det betyr det ikke at det er egnet eller bør brukes som rusmiddel. Dere kaller vel ikke lim eller bensin rusmidler?
Muskat trengs ikke behandles med mer respekt enn gressløk og dere bør slutte å stappe alt mulig rart i munnen.
Vis hele sitatet...
Greit det mr. smartypants man kan jo gå over til å benytte utrykket "Psykoaktivt stoff".

Selvøfølgelig må vi behandle muskat med mer respekt enn gressløk, det er jo potensielt dødelig i "lave" doser!
Nei, det er ikke dødelig i lave doser. Jeg bruker ofte lave doser muskat i mat og har aldri opplevd noe slag ubehag med det. Det er dødelig hvis du presser nedpå 15 gram om dagen over tid, men det er ingen som orker smaken av 15 gram muskat hvis de ikke tror de blir fjerne av det og da vet de jo hva de går til.
Så nei, muskat trenger man ikke ha mer respekt for enn gressløk, men man kan føle med de idiotene som spiser flere nøtter i slengen, men noen lærer jo aldri.
Sitat av fetter Vis innlegg
Greit det mr. smartypants man kan jo gå over til å benytte utrykket "Psykoaktivt stoff".

Selvøfølgelig må vi behandle muskat med mer respekt enn gressløk, det er jo potensielt dødelig i "lave" doser!
Vis hele sitatet...
enig at de skal behandles med respekt, men kun et dødsfall på verdensbasis er bekreftet med muskatt som årsak, og det var en 8 år gammel gutt.

muskatt er noe dritt, så ingen vits i å bruke det uansett.
Sist endret av sneakyjones; 1. september 2010 kl. 15:10. Grunn: legger til kommentar
Kjenner jeg faktisk blir litt irritert nå.

Har mistet telling over hvor mange idioter jeg har måtte forklare hvor potent muskat faktisk er. Hvis man følger visse forhåndsregler så skjer ikke dette. Forhåndsregler betyr i dette tilfellet 'research'.

Når du får en slik effekt, så betyr det at du har prestert å ignorere omtrent ALLE forsiktighetsreglene når man bruker muskat. ALDRI doser mer enn du vet du takler. Og hvor mye du takler vet du ikke før du prøver, så da prøver man selvsagt med så lite som mulig. (7-10g). Man venter også MINST 1, helst 2-3 uker før man hiver nedpå mer. Selv om det ikke funket første gangen.

Når dere skriver at dere fikk så voldsomme bivirkninger så sier jeg; Synd dere ikke fikk permanente skader, så hadde dere ikke kunne gjøre noe like dumt igjen. Når man er korka nok til å hive nedpå noe man ikke fullt ut forstår, fortjener man faen meg all dritten det resulterer i.

Når det gjelder førstepost: Med mindre du er SVÆRT allergisk mot muskat, eller en svært liten person så sier jeg BULLSHIT til den historien. 10g kan UMULIG ha forårsaket det der, med mindre du har underliggende psykoser!


JA - Jeg har mye erfaring på området.
Sist endret av Lille Nikotin; 1. september 2010 kl. 15:20.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Når dere skriver at dere fikk så voldsomme bivirkninger så sier jeg; Synd dere ikke fikk permanente skader, så hadde dere ikke kunne gjøre noe like dumt igjen. Når man er korka nok til å hive nedpå noe man ikke fullt ut forstår, fortjener man faen meg all dritten det resulterer i.

Når det gjelder førstepost: Med mindre du er SVÆRT allergisk mot muskat, eller en svært liten person så sier jeg BULLSHIT til den historien. 10g kan UMULIG ha forårsaket det der, med mindre du har underliggende psykoser.
Vis hele sitatet...
Du ser på folk med litt andre briller enn det som er virkeligheten. Folk er eksperimenterende, og folk driver med ting i øyeblikket, gjerne helt uten forhåndsregler. Ja, det beste er å tilegne seg masse kunnskap og handle klokt - betyr ikke at du skal ønske permanente skader på folk som gjør feil.

Jeg synes det var utrolig bra når det kommer opp tråder som snakker om skadevirkninger ved misbruk. Det er i seg selv en advarselplakat mot å bruke rusmidler på feil måte, og faktisk å bruke i det hele tatt.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, det er ikke dødelig i lave doser. Jeg bruker ofte lave doser muskat i mat og har aldri opplevd noe slag ubehag med det. Det er dødelig hvis du presser nedpå 15 gram om dagen over tid, men det er ingen som orker smaken av 15 gram muskat hvis de ikke tror de blir fjerne av det og da vet de jo hva de går til.
Så nei, muskat trenger man ikke ha mer respekt for enn gressløk, men man kan føle med de idiotene som spiser flere nøtter i slengen, men noen lærer jo aldri.
Vis hele sitatet...
altså, Muskat som blir brukt i mat sammenheng er så vidt jeg vet, prossesert på en eller annen måte. Husker jeg leste at muskat som blir solgt i butikken er blitt vasket, og tørket, dermed mistet det psykoaktive stoffet. Viss du prøver å ruse deg på muskat man kjøper i butikken, så ble man bare kvalm å kunne få skikkelig dårlige dager i vente
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, det er ikke dødelig i lave doser. Jeg bruker ofte lave doser muskat i mat og har aldri opplevd noe slag ubehag med det. Det er dødelig hvis du presser nedpå 15 gram om dagen over tid, men det er ingen som orker smaken av 15 gram muskat hvis de ikke tror de blir fjerne av det og da vet de jo hva de går til.
Så nei, muskat trenger man ikke ha mer respekt for enn gressløk, men man kan føle med de idiotene som spiser flere nøtter i slengen, men noen lærer jo aldri.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev "lave" i gåseøyne av en grunn. Poenget mitt er at det er et rusmiddel, det er dødelig i doser som er inntakbare, og derfor anser jeg det som noe man skal ha respekt for. Psykoaktive stoffer skal man i mine øyne ha respekt for uansett, dødelig eller ei, og er du ikke enig i det kommer vi ingen vei, det gidder jeg ikke diskutere. (jeg ser jo at poenget ditt uansett var på rakke ned på de som måtte få lyst til å prøve muskat, men det blir for dumt å gjøre det på den måten..)
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Kjenner jeg faktisk blir litt irritert nå.

Har mistet telling over hvor mange idioter jeg har måtte forklare hvor potent muskat faktisk er. Hvis man følger visse forhåndsregler så skjer ikke dette. Forhåndsregler betyr i dette tilfellet 'research'.

Når du får en slik effekt, så betyr det at du har prestert å ignorere omtrent ALLE forsiktighetsreglene når man bruker muskat. ALDRI doser mer enn du vet du takler. Og hvor mye du takler vet du ikke før du prøver, så da prøver man selvsagt med så lite som mulig. (7-10g). Man venter også MINST 1, helst 2-3 uker før man hiver nedpå mer. Selv om det ikke funket første gangen.

Når dere skriver at dere fikk så voldsomme bivirkninger så sier jeg; Synd dere ikke fikk permanente skader, så hadde dere ikke kunne gjøre noe like dumt igjen. Når man er korka nok til å hive nedpå noe man ikke fullt ut forstår, fortjener man faen meg all dritten det resulterer i.

Når det gjelder førstepost: Med mindre du er SVÆRT allergisk mot muskat, eller en svært liten person så sier jeg BULLSHIT til den historien. 10g kan UMULIG ha forårsaket det der, med mindre du har underliggende psykoser!


JA - Jeg har mye erfaring på området.
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare tale for meg selv, men jeg var 13 år gammel på den tiden (tror jeg). Unge mennesker gjør gjerne dumme ting, uten å tenke over eventuelle konsekvenser. Faktisk gjorde vi en god del forarbeid med å lese oss opp på dette krydderet, til tross for vår iboende naivitet. Grunnen til at det i mitt tilfelle gikk galt, tror jeg skyldes at vi satt og ventet på rusen, og da den aldri kom, synes vi det var en god idé å slenge innpå litt til, og ennå litt mer - og da gikk det som det måtte gå. Nå i ettertid forstår jeg selvsagt hvor dumt gjort det var. At du sitter her og skal holde skjennepreken om hvor dumme vi er og hvordan du ønsker oss hjerneskadd som straff for våre feilgrep gjør at jeg ikke helt kan ta deg seriøst. Greit at du har mye erfaring med rusmidler, men det berettiger ikke direkte personangrep. Synes i likhet med Matthiesen at det er godt at folk kommer med egne erfaringer/innspill (i dette tilfellet negative), slik at det kan virke avskrekkende på noen, slik at de holder seg unna. På den annen side, er det nok også mulig å få gode opplevelser på muskat, ved riktig bruk. Ser jo at det finnes enkelte positivt ladede rusrapporter på f.eks. Erowid.
Ser en del er skeptiske til OP her. Skal ikke ta noens side eller kalle noen for noen verdens ting, men har til dags dato enda til gode å finne ÉN nøtt på 10g. Har kjøpt bortimot en 10-20 nøtter, veid samtlige for oversikt over akkumulert vekt, og de fleste har på det meste lugget oppunder 5g. Vet ikke hvilket merke du kjøper nøttene dine fra, hvor du kjøper dem etc, men de man kjøper hele i poser på to og to er som regel maks 5g.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har dessverre bare positive opplevelser, kanskje bare litt daff i noen dager senere, men får helle tåle :P
Whoh o_O Det hørtes heavy ut. Bruker muskat til mat og det skal jeg nok fortsette med etter å ha lest trådstarters innlegg.

Har lest mange steder at overdosering av muskat kan være dødelig, det er giftig i store doser.
Skjedde alt det pga en nøtt?

Spiste du den, eller lagde du te av den?
Sist endret av Snuskongen; 11. januar 2011 kl. 22:21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Offtopic: Hvor mye muskatt kan du bruke før det blir skadelig?
Trenger ikke å oppnå noen form for rus, muskattnøtt har også andre funksjoner.