Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2109
Heisann, Freaks!
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men regner at dette går fint

Lurte bare på om noen hadde noe glutenfritt øl å anbefale, utenom Rignes Lite.

Har en kompis som er allergisk, og det viste seg å være dårlig med info om dette på nettet. I forhold til norsk øl i alle fall (eller kanskje jeg bare suger til å google?).

Takk på forhånd!

EDIT: Snakker ikke kun om norsk-brygga øl, men øl som de selger i butikken eller polet i Norge
Sist endret av losji; 12. desember 2015 kl. 22:00.
Sitat av losji Vis innlegg
Heisann, Freaks!
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men regner at dette går fint

Lurte bare på om noen hadde noe glutenfritt øl å anbefale, utenom Rignes Lite.

Har en kompis som er allergisk, og det viste seg å være dårlig med info om dette på nettet. I forhold til norsk øl i alle fall (eller kanskje jeg bare suger til å google?).

Takk på forhånd!

EDIT: Snakker ikke kun om norsk-brygga øl, men øl som de selger i butikken eller polet i Norge
Vis hele sitatet...
Urquell og Corona er vel brygga på mais. Tror de skal være glutenfrie!

Edit: urquell er ikke glutenfritt. http://gluteninbeer.blogspot.no/2014...quell.html?m=1
Sist endret av Mush Room; 12. desember 2015 kl. 22:20.
Daura
Har for det meste kjøpt det i utlandet, og der selges det litt sterkere enn i Norge. Syns ikke den er like vassen som mye glutenfritt øl kan være, har god brus og grei smak. Best i utlandet, men definitivt også god i Norge! Du kan spørre på butikkene om de kan bestille den, det har jeg gjort

Produseres forresten i Spania tror jeg, der jeg har kjøpt det mest.
Estrella som produserer.

EDIT: Polet tar nok også inn den sterke versjonen
Sist endret av Crushed; 12. desember 2015 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Budweiser - Budvar(tsjekkisk Budweiser...), denne er dog ikke glutenfri, men inneholder mindre gluten enn annet øl.

fant også dette :
https://henning58.wordpress.com/2013...glutenfrie-ol/
Hvis han vil ha noe mørkere enn Ringnes og Corona, ta deg en tur på polet. Mikeller bl.a. har kommet med en ny glutenfri øl, men bare spør på polet så hjelper de deg, de har som regel flere typer.
Sol er glutenfri, litt usikker på Corona.
Sist endret av Fatass Skinny; 13. desember 2015 kl. 12:31.
Corona er glutenfritt har jobbet i butikk, og kan garantere dette. Brygger også øl, og corona brygges av mais, så her er det bare å slå seg løs!
Sol er også glutenfritt, og masse ting på vinmonopolet. Tenker du mest drikke-seg-drita øl, eller øl som skal smake godt?
corona skal være glutenfritt, og man får jo også det samme på polet, men koster deretter! man får også midler som skal fjerne gluten ifra hjemmebrygg, skal visstnok funke bra, og da har også folk sendt inn tester til labs, men ville nok ikke tatt det for en god fisk, i dunno..
SHRMZ
losji's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!