Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1336
Har da nettopp blitt kastet ut av hjemmet, og bor for øyeblikket på en midlertidig bosted som NAV delvis dekker utgifter av.

Kontaktpersonen min hos NAV har søkt meg inn til kommunal bolig, men denne har dessverre ikke noe internett tilgang, og blir derfor nødt til å skaffe meg mobilt bredbånd.

Jeg surfer vanligvis på nettet 24/7, men er usikker på hva jeg bør velge.

- Jeg har en vanlig bærbar pc fra Sony.
- Hovedsakelig er jeg på nettsider som facebook, youtube og for tiden laster jeg ned en del filmer som jeg ser på pc'en for å få tiden til å gå (noen ganger ser jeg også filmer direkte på nettet).

Spørsmål:

- Hvilket mobilt bredbånd vil være best, rimeligst og billigst for mitt bruk?
- Er det bare Telenor som tilbyr Mobilt Bredbånd?

Takker for eventuelle tips
Sist endret av akineton; 16. mai 2013 kl. 15:16.
Telenor sitt MBB var ganske så overpriced før. Spørsmålet er: Har du tilgang til 4G? Hvis ikke har det ikke så mye å si hva du velger. Egentlig har det det. Telenor sitt er stabilt. Så lenge du har den nye trådløse ruteren. IceNet(mener jeg det heter) Passer også bra hvis du bor litt unna byer osv hvor Telenor har hovedfokus. Men som sagt. Telenor har forbedret seg veldig, og du får ganske mye inkludert data. Anbefaler ikke å laste ned filmer, da max datamengde i mnd hos telenor er 40GB. (399,- tror jeg) stream heller filmer. prøv www.noobroom.com er ikke så mye å velge mellom, men veldig bra kvalitet for å være streaming.

Håper det hjalp noe :P
Trådstarter
78 3
Sitat av keeg2k5 Vis innlegg
Telenor sitt MBB var ganske så overpriced før. Spørsmålet er: Har du tilgang til 4G?
Vis hele sitatet...
Jeg bor i et tettsted noen timer unna Bergen (med bil), så 4G nett har jeg ikke.
Men vi har da 3G nett.

Sitat av keeg2k5 Vis innlegg
Telenor sitt MBB var ganske så overpriced før. Spørsmålet er: Har du tilgang til 4G? Hvis ikke har det ikke så mye å si hva du velger. Egentlig har det det. Telenor sitt er stabilt. Så lenge du har den nye trådløse ruteren.
Vis hele sitatet...
Hva er "den nye trådløse ruteren"?
Mulig du kan forklare meg litt om hva det, eller innebærer?
Sist endret av akineton; 16. mai 2013 kl. 15:36.
Du kan jo sjekke ut ICE sitt nett:
http://www.ice.no/privat/startsiden.aspx
Skal du ha mobilbredbånd, så styr unna spilling online, ned lasting av filmer, og regn med at youtube tar utrolig lang tid.

Jeg måtte leve med mobiltbredbånd i 3,5år. Så disse tingene måtte jeg bare glemme.
Trådstarter
78 3
Sitat av Obster Vis innlegg
Du kan jo sjekke ut ICE sitt nett:
http://www.ice.no/privat/startsiden.aspx
Vis hele sitatet...
De hadde dessverre bare en maksgrense på 8GB, noe som er litt for lite for mitt forbruk..

Jeg kan også nevne at jeg alltid er pålogget på skype og spotify
Chess sitt? Veldig greie priser og 4G inkludert i prisen.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Chess sitt? Veldig greie priser og 4G inkludert i prisen.
Vis hele sitatet...
4G finnes bare i Oslo (gjorde iallefall), og han bor noen timer utenfor Bergen.
Sitat av Dæng Vis innlegg
4G finnes bare i Oslo (gjorde iallefall), og han bor noen timer utenfor Bergen.
Vis hele sitatet...
Er nok en stund siden det, Netcom har utbedret 4G Ganske mye den siste tiden
Sitat av Settoz Vis innlegg
Er nok en stund siden det, Netcom har utbedret 4G Ganske mye den siste tiden
Vis hele sitatet...
Nei. Kommer til å ta lang tid før OP får noe som ligner på 4G.

Jobbet i Telenor frem til April i år. Har fulgt med på den valsen en god stund!