Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2846
Hei, folkens. Jeg har et lite problem. Jeg prøver å hjelpe fatter'n med e-posten hans. Først fikk jeg en feilmelding når han skulle sende/motta e-post. Men det var bare pga at han ikke hadde lagt til pop.online.no og smtp.online.no i feltene ved oppretting av e-posten. Så jeg gjorde det for han og slo på SSl samt satte riktig verdi på porten (tror jeg. 465)

MEN. nå får jeg denne feilmeldingen:

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Emne 'Test', Konto: 'POP3', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Port: 995, Sikker (SSL): Ja, Kontaktfeil: 10060, Feilkode: 0x800CCC0E

What do, men?
>inb4 Ring Telenor
Trådstarter
3 0
Takk for svar. Jeg har gjort det. Jeg har googlet feilmeldingen, jeg har ringt Telenor og jeg har sendt mail til Microsoft. JEg er ikke en av de som går RETT på freak for å få lette løsninger. Har gjort alt som står innenfor min (smale) kompetanse og bruker freak for å forhåpentligvis få input fra noen som har litt peiling. Fyren hos Telenor sa at dette "ligger utenfor vårt kompetanseområde"
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Test med uautentisert SMTP til port 25, sidan du sit på ein telenor-IP. Om det funker, så dobbeltsjekker du paramtersettet ditt etter feil, og prøver alternative porter hos telenor.
Trådstarter
3 0
Endret til uautentisert, får samme feilmelding (Tilkoblingen til serveren mislyktes. Emne 'Test', Konto: 'POP3', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10013, Feilkode: 0x800CCC0E) med unntak av at porten er endret til 25 som du ser og at SSL står på "nei".
Parametre skal være korrekt. pop.online.no og smtp.online.no, passord/brukernavn er korrekt og den er satt til POP3.

Tusen takk for svar, men lurer på om jeg må bite i det sure eplet og ringe Telenor-Eksperten. 25,-/minutt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har prøvd det eldgamle tricket med å fjerne kontoen heilt og legge den til på nytt? Eventuelt lasta ned thunderbird og testa med ein annan klient?
han har intenett fra telenor?

motta epost på pop.telenor funker jo uansett så lenge det er @online.no

men om han ikke sitter på telenor nett, så må annen smtp server legges inn


framkommer ikke i info fra deg om han har telenor internett eller en annen levrandør