Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4312
Eller noe lignende som løser mitt problem?

Hei!

Jeg har lett rundt på nettet etter info men finner nesten ingenting.
Nå er det slik at min C: disk har vært hoveddisken, og lille naive meg har ikke en gang visst om at jeg hadde en D: disk.
C: disken 74, 5 GB er nå helt full.
D: disken er på 204 GB og helt tom.

Jeg har funnet ut at jeg kan flytte bilder og slikt fra C: til D:, men problemet mitt er at dette er ikke noe jeg har mye av, det er omtrent 15 GB til sammen. Resten er programfiler, og for ordensskyld så ønsker jeg å ha alt av dette på C: disken.

Jeg har prøvd å utvide C: disken, men det er umulig av en eller annen grun, så, jeg lurer på hvordan jeg kan få det gjort?
Her ender jeg opp med 190 GB jeg ikke får brukt, og mange spill jeg vil installere.. litt tåpelig.. :-)

Takk for all hjelp!

Edit: Kjører foresten Windows 7 Home Premium 64 bit
Sist endret av SaraMarie; 15. juli 2014 kl. 16:22.
Først må du krype partisjon D, så kan du utvide partisjon C:
Så sant det faktisk er en disk, med to partisjoner og ikke to disker,
Trådstarter
4 0
Takk for raskt svar.
Ok, hvordan kryper jeg partisjon D?
Trådstarter
4 0
Litt av problemet nå er at jeg ikke kan laste ned programmer fordi C-partisjonen er full, og jeg får ikke til å laste ned på D.

Jeg har redusert D-disken, men det gjør ingen forskjell, det går fremdeles ikke ann å slette den, eller å overføre ledig plass til C-disken.. :-/
Not a real gamer
retovio's Avatar
etter at du har redusert D disken har du et svart felt i diskbehandling?
Trådstarter
4 0
Ikke et svart felt, men jeg har et "ledig plass" felt på 197 GB, når jeg da prøver å
A. Slette disk D:, og
B. Utvide disk C;
går ikke det, det er slik gjennomsiktig, altså det går ikke ann å trykke på knappen. Den er inaktiv.

Liten oppdatering:

Jeg har funnet ut at grunnen til at det ikke går an å røre C-partisjonen, er fordi den ledige plassen er ved siden av D-partisjonen.

Prøvde meg på EaseUS, og fikk flyttet den ledige plassen fra høyre til venstre ovenfor D-partisjonen, men for at endringene skulle tre i kraft måtte jeg reboote datamaskinen, og jeg er litt redd for at det sletter filene mine... :-/

Noen som har noen tips her?

Update: EaseUS funket kanon! Ingenting på dataen ble slettet, og alt er ordnet! -)
Sist endret av SaraMarie; 15. juli 2014 kl. 19:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.