Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 954
Hei
Jeg har et mobilt bredbånd abbonement fra Chess som går på 3g nettet,jeg har begrenset bruk på 100 gigabyte per måned.
Jeg har min pc koblet til dette.

Er det mulig å dele internett fra iphonen sin til pc?
Jeg har ubegrenset bruk av internett på mobil abbonementet mitt.

Vil jeg da kunne ha 3g hastighet og da uten noe begrensninger?

Takker for svar
Les det som står med liten skrift i kontrakten din, vanligvis er det begrenset hastighet etter 5gb. Og da blir det typen 25kb/s, som er smertelig langsomt.
Sist endret av FlipMcFlop; 16. januar 2014 kl. 01:30.
Ja, det kan du. Se etter portable hotspot eller noe i den duren.

På mobil abb. pleier hastigheten å bli satt ned etter x antall MB brukt, så det bør du kanskje sjekke opp i.



ninjaassasin
Sist endret av rolls; 16. januar 2014 kl. 01:30.
mobilhastigheten e jo alt for treig fra før skaff skikkelig nett(evt. si opp mob.abb. om det e snakk om å spare penger) så har du raskt nett +wifi til tlf..
Brukte mobilen som ruter på en macbook air i en måneds tid, det var grusomt! Hastigheten min ble strupet fra 3G til latterlige 128kbps etter å ha brukt 1GB, noe som tok meg to kvelder. Selv det å laste inn nettsiden til VG tok opptil 20 sekunder. Såkalt mobilt bredbånd kan ikke sammenlignes med ekte bredbånd. Nå sitter jeg med 25Mbps inn/ut, fiber for alle pengene.
iPhone har dette integrert fra før av. Gå til innstillinger -> delt Internett. Skru på og sett passord, deretter kan du logge deg på iPhone som om det var et vanlig wifi via pc.

Selv kjører jeg på med 4g. Er ofte over 20 mbps, til tider oppe i nesten 30 mbps. Er ikke lenge til vi bytter ut vanlig kablet nett!
Sist endret av Patrick; 16. januar 2014 kl. 08:37.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Hadde også "Fri bruk" med Telenor. Brukte det for å få bedre internett på rommet mitt som hadde dårlig dekning fra ruteren. Var begrenset til 6 GB og måtte betale når jeg gikk over.