Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 889
Hei!

Jeg opplever regelmessig at hastigheten på det trådløste nettverket strupes ned til 1mbps. Det kan virke som at jo lengre nettet "er på", jo mer strupes hastigheten.

Kobler jeg meg av det trådløste nettverket, og deretter på, ligger hastigheten stabilt opp mot 78mbps. Etter noen timer opplever jeg en stabil hastighet på 26mbps. Etterhvert er jeg nede på enten 6mpbs, eller 1mbps.

Router er av type Netgear wndr3700v2. Trådløst nettverkskort er av type D-link dwa-140.

Både router og det trådløse kortet står på samme plass(har prøvd å flytte på det trådløse kortet, men det gir ingen forbedring).

Det er kun meg koblet opp mot router. Har forøvrig ikke fysisk tilgang til den.

Hjelp?
Jalla nettverkskort
her er problemet ditt: D-link dwa-140

Dette er etter mine erfaringer et VELDIG ustabilt kort, anbefaler at du annskaffer noe annet, eks Intel Pro kort
Har et NETGEAR Wireless-N 300 Mbps USB Adapter på tur i posten nå. Får satse på at det gjør susen?

Sånt rent teknisk sett, er det bare at DWA'n rett og slett suger?
Sånt rent teknisk sett ja D-link og en del andre merker som fyller opp hyllene på elkjøp er stort sett bare møkk

DWA serien har vert spesielt utsatt for dårlige produkter