Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 853
Hei,

Har en bærbar Fujitsu Siemens PC. Den rebooter helt av seg selv.
Kommer til Windows skjermen, hvor den "loader" Windows, også starter den seg på nytt....

Noen som vet hva dette kan komme av, og how to fix?
Lukter blåskjerm lang vei.

Prøv å starte i sikkerhetsmodus (f8 før windows booter) og se hva som skjer der.
Samme skjer uansett... Sikkerhetsmodus hjalp ikke noe.
Det kommer opp en blåskjerm RETT Før den booter, som jeg ikke rekker lese.. men hva gjør jeg? Skulle tatt backup.
Hvis du kommer inn i Sikkerhetsmodus. (Et tips til kan være og velge Sikkermodus UTEN nettverk in case of virus), og gå inn i Kontroll panel(Control Panel) -> System -> Avansert -> velg Avansert under Oppstart og Gjennoppretning (Startup and Recovery) -> Hak av Automatisk omstart under System Feil(System Failure).

Så restarter du på vanlig måte og skriver ned hva som står i errormeldingen, hvis du får blåskjerm.

Edit pga posten over: Prøv med og sette inn cden du installerte Windows med og velg Recovery Console, Velg riktig Windows installasjon og logg deg inn med korrekt passord og brukernavn. skriv fixmbr og følg anvisningnene og deretter fixboot og følg anvisningnene.

Når begge de to er ferdige med og arbeide, restart. Sjekk om det funker.
Sist endret av MagicalTrevor; 4. september 2007 kl. 13:21.
Takk får gode råd, men jeg kommer ikke inn i noen form for sikkerhetsmodus.
Trykk F8 under oppstart, da skal du få opp menyen for Sikkerhetsmodus og diverse.
Her skal det være et valg som heter "Deaktiver omstart ved systemfeil". Velg det og deretter "Start Windows på vanlig måte". Nå skal du klare og se hva det står på blåskjermen.

Står det noen slikt som UNMOUNTABLE_DEVICE kan det være sektorfeil på disken din. Da kan det hjelpe å sette inn ei Windows XP plate og boote fra den. Derettet venter du til alle driverene er lastet inn og trykker E. Dette skal starte Recovery Mode, her skriver du:
chkdsk x: /P /R (Hvor x er stasjonsbokstaven på Windows partisjonen din)
Han sa nettopp at han ikke klarte å boote en gang... altså vanskelig å komme inn i sikkerhetsmodus. Prøv å starte opp pcen med en linux livecd, og sjekk disken... da har du ihvertfall sjekket en feilkilde... Et annet tips er å sjekke om alle vifter etc funker... Hvis du har en litt varm cpu kan kanskje det også være årsaken til rebootingen
Sa ikke at han skulle inn i Sikkerhetsmodus, men å trykke F8 med en gang Windows starter å boote.

Har sett feilen før, Windows starter å boote med loading bar. Like før bildet hvor påloggingen starter kommer det blåskjerm.
Sist endret av blueh; 4. september 2007 kl. 14:28.
Følg mitt tips så burde det nok funke. Da sparer du deg for og skaffe en Linux Live cd, og du må ikke inn i Safemode.

Les editen: http://www.freakforum.nu/forum/showp...48&postcount=4
Sitat av blueh
Sa ikke at han skulle inn i Sikkerhetsmodus, men å trykke F8 med en gang Windows starter å boote.

Har sett feilen før, Windows starter å boote med loading bar. Like før bildet hvor påloggingen starter kommer det blåskjerm.
Vis hele sitatet...
Det er helt korrekt. Slik er den. Hvordan løste du dette?

Sitat av MagicalTrevor
Følg mitt tips så burde det nok funke. Da sparer du deg for og skaffe en Linux Live cd, og du må ikke inn i Safemode.

Les editen: http://www.freakforum.nu/forum/showp...48&postcount=4
Vis hele sitatet...
Når jeg setter i Recovery CDn går den rett til recovery-programmet. Jeg trenger å tra backup først.
HAHA jeg lukter fritidsproblemer i lang vei. Sikkert en kamerat av deg som har fucka opp oppstart eller system filer. Google etter sånne "reboot guider" for å ta en spøk på andre. Noen kan fucke opp hele maskina og noen er mer uskyldige.

Ja det kan jo også være virus, skal ikke se bort fra det. Men du får ha lykke til i det minste hehe
ole, du skal ikke sette i recovery cden.

Du skal sette i installasjons cden.