Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1025
Det er sikkert noen her som har fått med seg at Jon Stewart (fra the Daily Show) skal arrangere en stor demonstrasjon i Washington til helga.
For de som ikke vet hva dette dreier seg om, så er det kort fortalt en demonstrasjon for moderasjon. Moderasjon i politiske debatter, som ofte er preget av ekstreme polariseringer og skittkasting, Bush er Hitler, Obama er Hitler, osv.
Litt mer info her:

http://nrkp3.no/banden/la-oss-ta-til...uften-folkens/

Det samme ser vi ofte her i landet også, og alle fornuftige argumenter og temaer drukner i viss-vass.
På samme dagen, lørdag, så blir det arrangert lignende demonstrasjoner over hele verden, også her i Oslo:

http://www.facebook.com/event.php?ei...vent_invites=0

Noen som blir med på Youngstorget? Det er mest morro og fjas, men også en god anledning til å få vist at du er lei usaklig politikk.

-Natteravn
vill ikke si politikken i norsk media i dag er så usaklig at det er verdt å demonstrere, men det er nå sånn jeg ser det. I statene derimot.....


edit: tror kanskje jeg trekker det tilbake når jeg tenker meg om... men engasjerer meg uansett ikke nokk til å demonstrere. ikke i denne saken ivertfal
Sist endret av NorwegianMonkey; 27. oktober 2010 kl. 17:05.
Selv om jeg ser hver episode av TDS og vil kalle meg selv rimelig politisk aktiv så har ikke jeg tenkt å gå i dette toget. Greit nok at man velger å holde dette i USA som en motreaksjon mot tea parties, men det er virkelig ikke så ille i Norge. Hvem er det man vil ha ned på landjorda? Hvem er det som er så fjerne i politikken at de kan betegnes som sinnssyke? Ikke engang FRP er så gjennomsyret av usaklige argumenter at det er verdt å demonstrer mot.
Får ikke FB-linken til å funke siden man må logge inn.
Sist endret av Mith; 27. oktober 2010 kl. 17:10.
Jeg vil faktisk gå så langt at vi har motsatt problem i Norsk politikk. Alle er enige om det meste, eneste som blir diskutert er metoder og evnene til politikerne. Ideologi er ikke lenger en diskusjon, det er ingen "ekstreme" synspunkter.

Diskusjonen går ofte sånn: parti 1: vi vil ha bedre skole. Parti 2: vi vil ha bedre skole. Parti 1: vi vil mer ha en bedre skole. også videre. Alle er enige om å ha en god skole, men det blir ingen prinsippiell og ideologisk debatt om hvordan skolen bør være.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av taeerom Vis innlegg
Jeg vil faktisk gå så langt at vi har motsatt problem i Norsk politikk. Alle er enige om det meste, eneste som blir diskutert er metoder og evnene til politikerne. Ideologi er ikke lenger en diskusjon, det er ingen "ekstreme" synspunkter.

Diskusjonen går ofte sånn: parti 1: vi vil ha bedre skole. Parti 2: vi vil ha bedre skole. Parti 1: vi vil mer ha en bedre skole. også videre. Alle er enige om å ha en god skole, men det blir ingen prinsippiell og ideologisk debatt om hvordan skolen bør være.
Vis hele sitatet...
Og ingen gjør noe med det uansett. Hvis noe skal tas tak i, bør vel nettopp det være det.