Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2726
Hvordan tror dere en fristat i norge ville fungert?
Et sted hvor naturen og furnuftens regler regjerer fremfor staten og politiets.
Hvor man kan forsvinne fra verden og levd livet...
Ville det blitt fredelig eller ville "gjenger" tatt over?

Kanskje bare tomt tankespinn etter en svett diskusjon med noen venner, men hadde det vært mulig å gjennomføre?
Jeg tror det hadde vært mange narkomane der i hvert fall.
Or3c's Avatar
Trådstarter
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg tror det hadde vært mange narkomane der i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Eventuelle regler eller holdninger som ville stengt ute sterkere stoffer enn mariuana, sopp osv.

Kunne fungert?
Dette hadde jo åpenbart ikke fungert. Et fristed for voldtekt, drap og tortur? Spar meg. Vil du gjøre narkotikabruk lovlig, foreslår jeg politikkens vei.
På lik linje som Christiania i København mener du? For meg virker det hvertfall som det fungerer veldig bra, flott liten stoner-stat!

Sitat av Legende Vis innlegg
Dette hadde jo åpenbart ikke fungert. Et fristed for voldtekt, drap og tortur? Spar meg. Vil du gjøre narkotikabruk lovlig, foreslår jeg politikkens vei.
Vis hele sitatet...
Da kommer han hvertfall ingen vei, du har kanskje ikke fått med deg politikernes holdninger til hasjsprøyter som gjør at du dør av heroin-overdose......
Or3c's Avatar
Trådstarter
Fornuftens regler tillater ikke akkurat voldtekt, drap og tortur?
Heller et fokus på at mennesker er selvstendige og tross alt eier sin egen kropp.
Er personlig sterkt imot all narkotika, utenom mariuana og andre "svake stoffer"
Vi har det. Det heter Nord - Norge.
Inntil nylig var det rimelig fritt fram på Svalbard også.
Sitat av Or3c Vis innlegg
Hvordan tror dere en fristat i norge ville fungert?
Et sted hvor naturen og furnuftens regler regjerer fremfor staten og politiets.
Hvor man kan forsvinne fra verden og levd livet...
Ville det blitt fredelig eller ville "gjenger" tatt over?

Kanskje bare tomt tankespinn etter en svett diskusjon med noen venner, men hadde det vært mulig å gjennomføre?
Vis hele sitatet...


Siden 1973:

http://gfx.nrk.no/-jHDujBwTlC1TKs_3S3sZQHgKz3FJsL9tVf7i8QMGf0A.jpg

Så du er litt sent ute
Sitat av Or3c Vis innlegg
Eventuelle regler eller holdninger som ville stengt ute sterkere stoffer enn mariuana, sopp osv.

Kunne fungert?
Vis hele sitatet...
Da måtte du jo ha etablert en stat med politistyrke som forhindret slikt. Fristaten Christiania hadde en stund problemer med tungt narkotikamisbruk, og det har vært innblanding av dansk politi. Fristaten Christiania har jo i så måte en politimakt.

En annen greie er jo at grensen mellom svake og sterke stoffer er ganske flytende. Jeg har ingen problemer med amfetamin, og bruker det spirituelt. Jeg ville jo derfor ikke vært fri i et slikt samfunn du foreslår. Jeg ville blitt undertrykt.
Or3c's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stratops Vis innlegg
En annen greie er jo at grensen mellom svake og sterke stoffer er ganske flytende. Jeg har ingen problemer med amfetamin, og bruker det spirituelt. Jeg ville jo derfor ikke vært fri i et slikt samfunn du foreslår. Jeg ville blitt undertrykt.
Vis hele sitatet...
Forstår problemstillingen, det viktigste er tross alt å skille mellom bruk og missbruk, noe som er enda vanskeligere å skille mellom
Sosial utestenging er etter min mening et bedre alternativ som straff enn bøter og fengsel :P
Sist endret av Or3c; 24. oktober 2011 kl. 17:38.