Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 5239
tenkte å ta en piercing midt i underleppa,
så det jeg lurer på er om hvis man tar ut denne etter en stund, kommer det til å være et stygt hull der da?

tenkte på et 1.2mm smykke
Hullet vil gro igjen etter kort tid etter du har tatt ut smykket, mest sansynelig!
KAnskje du vil få ett arr...
Men for guds skyld ikke la en frisør eller venner gjøre det, gå til en profisjonell shappe.
Sist endret av Spelly; 15. desember 2007 kl. 21:51.
Et 1,2mm hull vil gro igjen på de aller fleste. Men en liten hvit arrprikk får du sannsynligvis. Og som Spelley sier, gå til en profesjonell når du skal ta labret'en.

2mm og over vil i noen tilfeller etterlate små hull, men jeg tipper munnen har bedre sjans for å tette hullet helt enn andre steder.
Null stress. Jeg mista piercingen min i øyenbrynet ( ved et uhell ) 2dager etterpå var hullet helt grodd igjen. Og jeg hadde hatt den i flere måneder så det går fint så
Sist endret av Antrax-Vtec; 15. desember 2007 kl. 22:03.
har hatt piercing i leppa før, men fjerna den for ca 1år siden..har en kugl der nå som kjennes ut som en liten rundt ting vet ikke om dette er normalt jeg da, menmen..
Jeg hadde det selv i over 1 år, tok det ut, grodde fint på en dag, men vises fortsatt at jeg har noe der. Er bare 2 uker siden jeg tok ut. Men merk deg, det er VELDIG forskjellig fra person til person om dette gror fort, om du får arr etc.
om du får arr eller at hullet ikke gjengror er forskjellig fra person til person.
Sjangsen til å få ett lite arr der hullet tideligere var tror jeg er relativstor, å at du vil ha ett åpent hull tror jeg er meget små, med tanke på at det er ved munnregionen.
uansett som jeg sa tideiligere, så er dette forskjellig fra persontil person.

Men kan råde deg til å snakke med din lokale piercing shappe, tror piercerene der kan svare deg bedre en oss på akuratt det.
Har en kompis som tok ut sin for litt under ett år siden, jeg kan ikke se noe nå.

(Vet du ikke spurte om det, men synes det er litt narkis med piercing i underleppa oO)
▼ ... over et år senere ... ▼
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
slenger meg på her, istedet for å lage en ny tråd

jeg har lenge lurt på om jeg skal skaffe meg piercing i leppa(1-2 år)
jeg har bare hatt mer og mer lyst på dette etter jeg fikk lyst på det.

noen som vet om hvordan man skal rense osv de 2-4 ukene etter den er tatt?
og hvor lenge man evt må vente med å røyke og drikke?

og lurer litt på fremgangsmåten osv til dette

noen som kan være så behjelplige med å gi meg en dummiesguide om hvordan de som setter piercinger gjør det?(:

vet google er min beste venn, men føler han føler seg litt brukt av meg i det siste..
Det beste er å bruke en kopp varmt, destillert vann med 1/4 teskje havsalt i. Vannet bør være så varmt du orker. Dynk piercingen i minst 5 min, minst et par ganger om dagen. Saltet er med på å drive urenheter ut av piercingen. Les mer på BMEzine
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
skal du bare legge den oppi i 5-10 min?
skjønte ikke stort av engelsken innpå der:P
har du noen norske sider?
En i klassen har hull. hun har ikke brukt noe i det på over et år...
Nei, du skal dyppe leppa nedi og holde den der i minst 5 min. Piercing = selve hullet. I piercingen kan du ha smykker.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
sån ja:P
*10titegntil*
Corosodyl på innsiden og klorhexidin på utsiden bør vel også fungere?
Sist endret av Az0g; 19. februar 2009 kl. 21:52.
Altså dagene etter du har tatt piercing, ikke ta på smykket uten at du har vasket hendene. Generell hygiene for smykket er så vaske det ett par ganger for dagen, først med mild såpe, etter du har gjort det, ta litt bomull o.l og dypp det i natriumklorid (Eller varmt vann med salt) og vask piercingen. Jeg tror ikke du har behov for å holde piercingen (hullet) nedi vann over lengre tid, med mindre du har fått infeksjon i såret.
Sist endret av Spelly; 19. februar 2009 kl. 21:56.
Vel, i de fleste tilfeller vil folk kunne hele et hvilketsomhelst sår uten spesiell behandling, men ved å holde piercingen under varmt saltvann i lengre tid gror piercingen fortere. Ved infeksjon bør du kontakte lege og få utskrevet antibiotika, ikke stol på at saltvann gjør jobben.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
ok, takk for alle råd

men ingen som har noen sider der jeg kan lese og bestille fra?(A)
på norsk?(A)
Og er du som meg (overBITT) så ikke ta, det vil bare ende med smerte da.=p
Sitat av Az0g Vis innlegg
Corosodyl på innsiden og klorhexidin på utsiden bør vel også fungere?
Vis hele sitatet...
Klorhexidin er for sterkt og frarådes! Snakker av erfaring.
Jepp, klorhexidin irriterer såret, og vil bare gjøre at det tar lengre tid å hele piercingen. To-tre saltvannsbad om dagen er det profesjonelle piercere verden over anbefaler.
Mitt arr vises svært godt, men det er ikke tatt proffesjonelt da. En kompis som gjorde det på mitt ønske.. Han er flink å pierce idag, men det var hans første :P
Klorhexidin er ikke bra, som flere her sier.
Jeg brukte det, og hadde infeksjon i 1-3 mnd.

Sitat av sengetøy
slenger meg på her, istedet for å lage en ny tråd

jeg har lenge lurt på om jeg skal skaffe meg piercing i leppa(1-2 år)
jeg har bare hatt mer og mer lyst på dette etter jeg fikk lyst på det.

noen som vet om hvordan man skal rense osv de 2-4 ukene etter den er tatt?
og hvor lenge man evt må vente med å røyke og drikke?

og lurer litt på fremgangsmåten osv til dette

noen som kan være så behjelplige med å gi meg en dummiesguide om hvordan de som setter piercinger gjør det?(:

vet google er min beste venn, men føler han føler seg litt brukt av meg i det siste..
Vis hele sitatet...
Jeg ville tatt turen innom nærmeste piercing/tattoo sjappe.
Du trenger ikke å vente med røyking og drikking, hvor har du hørt det ?

Jeg ser du vil ha sider der de vise hvordan man setter piercing, for å si det sånn, hvis du først skal ha piercing så vil jeg anbefale deg og punge ut de hundrelappene det koster deg hos en proffesjonell.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
skal det bare tiden viser seg god:P

jeg vet ikke, tenkte bare at det var samme som hvis du hadde det i tunga(hørt av ei venninne at man egentlig ikke skal røyke da).

skal ikke sette selv, bare inntresert hvordan de gjør det, punger ut i en sjappe skal jeg først ha det
Har selv tatt piercing i underleppa. Fikk beskjed av pierceren at jeg ikke skulle drikke, snuse, røyke eller ha oralsex på 2 uker. Grunnen til at de advarer mot dette er at det er lett å få nikotinsjokk og man blir fortere full (det jeg fikk beskjed om ihvertfall) fordi det går rett i blodet pga det åpne såret. Personlig ga jeg faen og både drakk og snuste første dagen, var ikke noe problem for meg ihvertfall.
bruk naturlige ting når du skal rense såret, ikke pyrisept og slik, bruk destillert vann ta også litt salt i det, varm det, så vil såret grofortere. Uansett fraråder sterkt, som nevnt tidelgiere å ta piercing selv. Det koster ikke så mye å gå på ett studio å få det gjort! de har også peil på hva de driver med!
din røver
Zeco's Avatar
Når du skal ta labret, burde du ta det hos noen profesjonelle. Har en del venner som har prøvd selv, uten særlig bra resultat.
Sjekk at de som tar det på deg renser utstyret godt før de går til aksjon.

1.33mm gror igjen etter ikke så lang tid, men det kan bli en liten 'kvise' lignende sak der hvor piercingen har vært, en liten stund fremover.
Jo, for enkelte koster det mye. Er en fattig jævel, og velger å ta mine egne piercinger. Bruker selvfølgelig ordentlige nåler (venflon), samt latexhansker, antibaktrielle våtservietter og de gule våtserivettene som farger no jævlig av, kommer ikke på hva de heter i farta. Steriliserer også omgivelsene på best mulig måte.

Skal ikke påstå at det er like bra som de får til på piercingstudioene og i begynnelsen var vel ikke resultatet like bra heller (haha) og skal innrømme at det begynner å bli en stund siden sist, men har mistet den ene av lowbretsa og det begynner å irritere meg noe forferdelig at det ikke er symmetrisk så er vel ikke sålenge til neste gang.

Hvis noen der ute vurderer hjemmepiercing, anbefaler jeg dere å gjøre mye research på forhånd. Dette er en bra start.
Sist endret av sOHaM; 21. mars 2009 kl. 00:36. Grunn: ekkel ordeling.
Sliter med å slutte med snus, og har vurdert en slags ring/ kloss piercet i overleppa som en metode å slutte på..
Min første og eneste piercing var i underleppa. Hadde den noen måneder før jeg gikk lei. Men har den dag idag et hvitt arr. Ikke lett og se, men man ser det face to face. Men er jo lite da. Så jo du rissikerer et lite arr.
Hadde en ring i leppa et halv år ca. Ble fort mye styr med rensing og plagsomt når du skal spise o.l
Nå har jeg kun en liten hvit prikk som du ser på nærthold.
Plagsomt når man skal spise? Det har hvertfall ikke jeg merket noe til, bare i begynnelsen. Men det er noe som går fort over.
Det er jo bare en vanesak.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
jeg er fullt klar over at det ikke er noe sjakktrekk og ta det selv.

etter mitt skjønn så skal man først ha piercing noen steder på kroppen, så må man være villig til å betale litt for dette

men det er min mening da


ikke meningen å stjele tråden til trådstarter på noen som helst måte så det er sagt:P


men jeg lurte bare på om inngår smykket i prisen for piercingen, eller må dette kjøpes utenom? sett litt rundt på priser, og det var en jeg likte litt, men han var så sykt dyr:P
Sitat av sengetøv Vis innlegg
jeg er fullt klar over at det ikke er noe sjakktrekk og ta det selv.

etter mitt skjønn så skal man først ha piercing noen steder på kroppen, så må man være villig til å betale litt for dette

men det er min mening da


ikke meningen å stjele tråden til trådstarter på noen som helst måte så det er sagt:P


men jeg lurte bare på om inngår smykket i prisen for piercingen, eller må dette kjøpes utenom? sett litt rundt på priser, og det var en jeg likte litt, men han var så sykt dyr:P
Vis hele sitatet...




På de aller, aller fleste piercingsjapper så inngår det en standardpiercing, om du skal ha i leppa er det gjerne en labrett som du får, en helt vanlig metallicfarget en, men er du heldig får du kanskje smilt deg til en annen type kule på kjøpet.
Vurderer og ta piercing i leppa men har sinnsykt lyst på en svart "ring" er det mulig eller ? :P
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Vurderer og ta piercing i leppa men har sinnsykt lyst på en svart "ring" er det mulig eller ? :P
Vis hele sitatet...


Det skulle gå helt fint det, ett lite tips kan være å da ta piercinga nærmere leppa enn det en ville gjort om enn bare skule hatt labrett, snakker av erfaring der, hadde ett flott søkk i leppa en måned etterpå, men det var jo på en måte litt stilig.
Piercingpiraten er en flott nettbutikk der du kan kjøpe piercingsmykker, kanyler, renseutstyr, tang osv. Stort sett alt du trenger.
Jeg har hatt piercing i leppa men har ingen synlige merker etter det. eneste er at jeg kan "kjenne" hvor piercingen satt i, om jeg klemmer hardt med fingrene eller kjenner etter med tunga.
Hva er forskjell mellom labrett og ring?
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Hva er forskjell mellom labrett og ring?
Vis hele sitatet...
Labret er en slik, med flate på innsiden.
http://www.mspiercing.com/ProductImages/1/l/black-labret-861.jpg
tusen takk! herlig!
Det anbefales foresten å bruke labret i starten i leppa afaik, så det ikke gror skeivt.
Dette er noe de jeg tok det hos fortalte meg, jeg vil tro andre kan si noe helt annet.
Sist endret av Volch0k; 28. mars 2009 kl. 01:43.
Ah! Jeg burde kanskje snakke med dem som tar og piercer meg om det? Men takk for tipset da! Er litt redd for a labret kommer til å se fjernt ut :P
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Labret er en slik, med flate på innsiden.
http://www.mspiercing.com/ProductImages/1/l/black-labret-861.jpg
Vis hele sitatet...
Det er er en utbredt misoppfatning, ikke minst videreført av smykkeindustrien selv. En labret er en piercing under underleppa, uavhengig om du bruker ring eller en slik nagle som på bildet. Labret-stud er mer riktig å skrive, men siden disse er utviklet spesielt for labret-piercingen blir de ofte bare kalt labret.