Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  177 14778
Hei!
Noen som vet om noen sanger / artister som spiller litt bra punk rock?

For meg er bra punk rock:

Box car racer
Noen av låtene til blink
Et par av de gamle låtene til green day
The offspring
Et par låter av millencolin ( f.eks no cigar)
Bowling for soup - punk rock 101
Guttermouth - I'm destroying the world

Noen som vet om noe som minner om disse? =)
Zebrahead med Falling apart og Playmate of the Year?
Hmm.. noen gamle gamle gamle turbonegrolåter er god punkrock, men mesteparten er deathpunk.
NoFx (De er helt RÅÅÅÅ), The Ataris (helt OK), Anti-Flag (Du kommer til å digge dem), The Distillers (Kvinnelig vokalist. Også et helt rått band), Rancid (Noe av det beste jeg har hørt), Pennywise (Helt OK), Me First & Gimmi Gimmes (Helt OK) og Goldfinger (RÅTT)

Vedder på at du kommer til å like hvertfall 3 av banda Håper det holder
Går ikke an å ignorere røttene... The clash, Sex pistols, ramones og Iggy and the Stooges.
Ok, Iggy er i grenseland, men det er ikke til å unngå å nevne han... Enjoy!!
jeje

rise against, lagwagon, AFI, bad religion, bouncing souls, charta 77, millencolin, skumdum, coca carola, asta kask, descendents, dillinger four, good riddance, jawbreaker, no use for a name.


Og hvis du liker fin musikk kan du prøve deg på propagandhi, refused, boy sets fire, dillinger escape plan og against me!.
Arctic Monkeys er et band som har tatt meg med storm! Spesielt When the sun goes down
GG Allin 20 tegn jajajaja
mariush's Avatar
Trådstarter
Glemte å nevne bad religion, guttermouth, andt flag, nofx og afi da :P

Tusen takk for alle svarene, skal sjekk ut
Dead Kennedys er jo typisk punk rock. Mye av det dem har er rimelig kult.
Vet ikke så mye om det men, sum 41, simple plan, blink 182 er vel punk rock!
mariush's Avatar
Trådstarter
Takk takk =)

Climit: de vet jeg om, sum 41 har jo et par greie låter, men simple plan syns jeg kanskje blir litt popp aktig =P
Skal du ha ekte punk så hør på punk platene fra 70-tallet. Det er saker det!
Sitat av mariush
Takk takk =)

Climit: de vet jeg om, sum 41 har jo et par greie låter, men simple plan syns jeg kanskje blir litt popp aktig =P
Vis hele sitatet...
Jepp, mulig det! Det er vel skatepunk elns!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
"Panic! At The Disco" er fet emo/punk
Siden to av de bandene jeg skrev alerede hadde blitt nevnt får jeg vel bare anbefale Misfits.
Motörhead er vel litt mere metal men de apelerte/apelerer ihvertfall til både "punkere" og "metalere".
Sist endret av Bomber; 14. april 2006 kl. 19:32.
Det har allerede vært nevnt! Les posten!
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=60625

Der feks ^^ Mange bra tips til alt mulig av punk rock å metall
The Used
The Transplants
Against Me!
Sist endret av LazySunday; 14. april 2006 kl. 19:55.
TELEVISION - MARQUEE MOON
for faan.. er _skam_ at den ikke er nevnt enda.
nye cden til anti flag AFI punk?
lawrence arms - the dancing machine er et must! ellers så yellowcard, bouncing souls, taking back sunday, consumed eller lag wagon! + i tillegg alt det som er nevnt!
Personbil: Helt enig med deg... Jeg synes heller ikke at AFI er punk... Blir litt mer Pop/Rock
Sist endret av Jo.K; 14. april 2006 kl. 20:40.
mariush's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for alle svarene!

Masse fet musikk, takk takk!

Forresten; vet noen om noen låter som minner offspring - original prankster ? Syns den er digg låt, selvom det kanskje ikke kvalifiserer til punk..
Rancid og Social Distortion er verdt å sjekke ut.
My Chemical Romance - "Three Cheers for Sweet Revenge" er en ubeskrivelig bra skive..
My Chemical Romance - "Three Cheers for Sweet Revenge" er en ubeskrivelig bra skive..
Vis hele sitatet...
Nydelig! En utrolig herlig cd.
Mye bra norsk punk på urørt: Beinkør, Bitches & Bastards, Feilfødt, Tarmer (genialt band fra bergen som ligger på urørt under mange forskjellige navn som: Tarmer, TarmAr, Møllar Timmy, smekkis jekkisene)

Sjekk ut www.sotapes.com for mye bra info og mp3'er med norsk punk!
Og utrolig nok hadde ingen nevnt Ramones ?!?! Det er jo fag eksemplaret på punk.
The Damned er vel ikke nevnt ?
Sitat av St.Vitus
Og utrolig nok hadde ingen nevnt Ramones ?!?! Det er jo fag eksemplaret på punk.
The Damned er vel ikke nevnt ?
Vis hele sitatet...
Ramones er nevnt allerede.

Eg vil anbefala deg litt det same som ein her tidlegare gjorde.. Sjå litt på tidlegare store punk-band. Gamal musikk er ofta meir gjevande enn du trur!

Noen ikke fullt så kjente, men like artige:
+Alien Sex Fiend
+Bad Brains
+Rancid
relient k, litt soft punk, men noen catchy tunes, feks forward motion^^
Folk må huske at det er forskjell på punk og punk-rock da. Punk er mer det old-school sakene, men punk-rock er nyere saker som Blink, Sum, etc. etc. Jeg har ingenting å anbefalle da jeg ikke liker denne typen musikk, men tenkte jeg skulle opplyse litt.
Silver (Norge)
The Distillers
MxPx
Flogging Molly.. Irsk folkemusikk punk

Helt rått
Ingen so lika Thrice her da? dei e dritbra.
spesielt the artist in the ambulance å sånn.
the used, story of the year, bayside også e drita bra.
takk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Drar opp denna gammle tråden igjen jeg

Er det noen som vet om noen soft punk band... begynner å gå litt lei av Goldfinger!

Anyone?
backyard babies(helt for jævlig at døm ikke er nevnt før)
my chemical romance(som Rhox nevnte)
OK skal høre på:P Noen fler som har noen forslag?
Bad Religion - The empire strikes first albumet lissom og Rancid - indestructable er to sinnsykt bra punk album. det meste til NoFx er genialt
▼ ... over en måned senere ... ▼
The Used
Blink 182
Yellowcard
My Chemical Romance
AFI
Less than Jake
The Transplants
Sum 41
LostProphets
THree days Grace
Sugarcult
Millencollin! det er drit kult!
bør sjekke ut Analbabes. http://www.hexdump.net/analbabes/
noen av gutta der spiller nå i Bonk
Jeg sier bare The Ramones... og Misfits.
Rise Against er ganske Punk-Rock, tror jeg
Vil ikke påstå at disse bandene minner svært mye om verken Blink, Guttermouth eller Offspring. Men vil allikevel anbefale deg å ta en kikk på dem.

Anti Nowhere League

The Business

The 4skins

UK subs

Haggis

The Exploited

The Queers

Screaching Weasel
Anbefaler alle her som hører på punk, og ta en liten snik titt på et band fra Drammen som heter Homer. Desverre er bandet oppløst, pga. døds ulykke.

Hjemme side: http://www.homer.no
Urørt: http://www11.nrk.no/urort/user/?id=38044
Homer er drit bra, en av mine punkband favoritter hvertfall
GG Allin, Toy Dolls, Ramones, the Clash, the Sex Pistols er dritbra
Sitat av sibbeee
Arctic Monkeys er et band som har tatt meg med storm! Spesielt When the sun goes down
Vis hele sitatet...

Samme her. Syns trommespillet det feteste med Artic monkeys da. Men ja, det er ett band som er verdt penga. eller nedlastingstiden.. husker ikke helt
Green Day er bra punk rock