Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3452
Hei, Jeg har en leie dekoder fra Viasat. Jeg la merke til en serial port bak på den og lurte på om det var mulig å koble den opp til pc'n eller hva annet den kan brukes til ?
Heihei.. Helt ærlig visste jeg ikke at den hadde slike koblinger.. selvom jeg nå har jobbet i viasat over et år.. Hmm, men den dekoderen.. hvilken er det du har? Thomson? Nokia? Pace? etc. De er det en vesentlig forskjell på. Om den har to kortplasser eller en, og om den har innebygget CAM (som krysser alle tunere/dekodere med to kortlesere sammen, f.eks at du har viasat og canal digital og to kortlesere, trenger man CAM) (Om ikke, er det innebygd, som i Triax tunerne) Men de koster deretter. Mange av tunerne er "video gardet", som beskytter tuneren mot andre inngrep som videokamera, pc'er og lignende.. Så gi meg litt informasjon om hvilken du har.. så skal jeg sjekke det opp for deg..

MVH Daniel
Thomson, grå, med en kortleser. tror det var thomson, kan sjekke det i morra, er ikke hjemme nuh. Jeg har også en serial port på Canal digital dekoderen og det er en philips.
Noen som har peiling på CD sine da? Har en Nokia9310s leiedekoder og den har "serial" og "paralell" port bak. Noen mulighet får å koble inn noe snadder der (pc f.ks.) Og er det noen som vet om jeg trenger cam til denne modellen får å få inn Vias..? Det står nemelig i instuksjonsboka (som er temmelig universal) at cam "kun er nødvendig på enkelte modeller"

Gizmo :-)
Ikke ta manualen så veldig seriøst, Nokia 9310 og 9311, og forsåvidt de fleste CD leiedekoderne er rimlig identisk med Strong 8000. Hvis du leter på Weethet.nl vil du finne at man kan oppdatere disse ved hjelp av seriell og parallell kabler. Strong 8000 var en meget populær tuner, som er en smule utdatert, men nå kan man opgradere den til multicam software, og jeg har sett patcher som gir den helt opp i 4000 kanal plasser.

Håper dette var til nytte
på min sagem dekoder(dritt dekoder) er det også serieport på. kan jeg bruke denne til noe intr.?
Kontroler på overnevnte side, og evt. noen av linkene du finner der. Jeg er ikke kjent med utseendet på din dekoder, men er det en CD leiedekoder, så er sjansene store for at den kan patches.
Ok Baxter, skal sjekke den adressen du ga meg.. Takk for tipset!!
Viss du er sterk i andre språk (italiensk, hollansk, spansk etc.etc) kan du også finne mange gode linker og patcher på:
Http://WWW.Websamba.com/rebel87/
Http://fer_ha.eresmas.com
Lucky me!! Har bodd i Spania i 9 år så det fikser jeg...
Da venter jeg en full oversettelse av siden i kveld
Gizmo er der en sjanse i tåka for at du kunne oversatt noen pekepinner av hva som står der.
Her er en god side, hvor man annet kan bli kvitt oppstart kontrollen. Den er på nederlandsk, men man trenger ikke være rakettforsker for å forstå den

http://home2.planetinternet.be/zegue..._download.html
Sist endret av Baxter; 4. februar 2004 kl. 16:43.
hm, ta bort mellomrommet i linken din da! =)
er er en god side, hvor man annet kan bli kvitt oppstart kontrollen
Vis hele sitatet...
hva er det ?
Når du skrur på en CD dekoder uten å ha et CD kort i tuneren nekter den å utføre noe som helst før du setter inn CD kortet. Noen av patchene på denne siden vil fjerne disse
så, hvis du blir kvitt oppstarts kontrollen, kan du da bruke via***ss kort i en CD dekoder ?

Eller kan du gjøre noe annet for å få det til ?
Man kan bruke viasat kort på canal digital tunere uten å patche de!!! Det som er viktig er at man har rett type viasat cam.
nei,dei fleste må må man ha org kort i..Cam'en har ikke noe å si,men det er riktig en ting med at man må ha rett type cam.Altså man må helst ha den sorte viasat cam'en til CD dekodere.

Jeg har også lagt med filer som kan brukes slik at man ikke trenger org CD kort i for å se viasat.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av Baxter
Gizmo er der en sjanse i tåka for at du kunne oversatt noen pekepinner av hva som står der.
Vis hele sitatet...
Ja det var det da!!! Hadde rotet meg litt vekk fra denne threaden
Må innrømme at jeg tror det blir litt for tekniskt å oversette det da det er nå 9 år siden jeg bodde nede i spania og at spansk ikke er mitt hovedmål. Jeg er fult ut Norsk!
Jeg kan prøve å få til noe av det men problemet er at jeg ikke har fått lasta ned noe. Det vil si det virket ikke + at jeg fant ikke riktig ut av hva jeg trengte av filer å laste ned. Følte det var litt rotete.
Jeg skal gå i gjennom det å se en gang til, så skal jeg heller hyle om jeg finner ut av noe.
Ok. nå har jeg lastet ned alt jeg trenger..Tror jeg.. Problemet nå er at jeg er litt skeptisk om dette funker.. Viss jeg føkker opp decoderen blir jeg sikkert jævla pop. hos c*** d*** når den kommer med en helt annen programm vare

Er det noen som har prøvd denne loaderen og dens firmware til strong og fått den til å virke med nokia???? Decoderene er jo nermest identiske men alikavell.... Mulig jeg prøver litt forsiktig. Må bare syke meg opp får sånne ting går som regel til hælvete når det gjelder meg!

To be continued!!
Jeg har endret firmwaren på min 9311 til rebel87's strong str8000 firmware, den fungerer helt supert, det eneste problemet jeg har er at jeg ikke helt har fått taket på programeringen av 6in1 funcardene enda. Jeg skal la deg få vite hvordan det går.
ble brått veldig usikker på om jeg har:

Nokia Mediamaster 9828 T

eller

Nokia Mediamaster 9761 C

men, om jeg har en av disse, skulle det vært mulig og koble den til pc'en..?
Hva kan jeg gjøre med en dekoder som er oppkoblet mot pc..?
For at Str8000 firmware skal kunne brukes på din dekoder, må den ha en LSI L64108 CPU.
Jeg er usikker på din box, men det virker definitivt med 9310 og 9311, og de fleste CD leietunerene. Prøv å søk på navnet i google, evt. åpne boxen og les hva som står på CPUen
Kan noen av dere som har klart dette komm inn på msn å guide meg gjennom operasjonen?

Som gizmo sier vil jeg ikke knote det til slik at den må sendes inn igjen

Min msn er :
http://mmedit9800.tripod.com/

Der er det firmware til Nokia Mediamaster 980x/9860/9902 og DreamBox 7000. Noen som vet om firmware til : Philips eller thompson tunere? den ene er til cd og den andre er til viacess...
1: Last ned: Loader2000.zip, firm 8000 multicam v4.zip, sxfun 5in1.zip.

2:Legg inn ny firmware på tuneren ihht guide på http://www.weethet.nl/english/sat_up...ngsrt8000.php.

3:Brenn kortet med en hvilken som helst brenner, evt. editer det med picbinedit.

4:Len deg godt tilbake i stolen og zap i veg


Angående Philips, og andre, se Http://www.zackyfiles.info/
Sist endret av Baxter; 8. mars 2004 kl. 13:03.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Finn og legg inn Freedom 3.0. Har ikke url "på meg" akkurat nå, men jeg tror den er postet her på forumet tidligere. SØK. Og husk at elektronikkleking stort sett alltid har dårlig WAF (Wife Acceptance Factor).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hadde et lte problem med min nokia 9310 hvor jeg ikke fikk startet opp decoderen min igjen. Displayet var svart å jeg fikk den ikke i "CHA" modus. Jeg prøvde med strong editor som har en såkalt revive function, men det virket heller ikke.
Såjeg fant dette på spansk som funket og tenkte jeg måtte oversette viss det var andre som fikk samme problem.

Slik går du frem:

Bruk Loader 2000
Velg port, printer, osv.
Hold inne tastene "ctrl + c" og uten å slippe dem trykk på decoderen, nå vil du se:

"code d'acces?"

Skriv FORT inn i vinduet "cafe" å du vil se:
boot_FORCE_ECP_1.6.a(DA3NED_VEN_V20.3)

BOOT_1.6.a>

Skriv nå "c" å send Firmwaren
Kan hende på noen at den henger seg i denne filen:
transfert flash_bfcf0000 men det gjør ingen ting.

Skru av decoderen og skru den på og trykk "Menu" og ">"
Nå skal dette komme opp i loaderen:

boot_LIBDAT_ECP_1.6.a(DA3NED_VEN_V20.3)
CHARGEMENT PRIORITAIRE
FLASH ADR=bfc00000 M29W800B
FLASH ADR=a1200000 M29W800B
FLASH ADR=a1300000 (90,90) non reconnue
debut de transfert parallele
attente negociation:

Send firmwaren en gang til og dette kommer opp:

clef arret
fin de transfert parallele
checksum_flash=0xa79a29c2
checksum_e2prom=0x0000412d
!!!!! COUPEZ PUIS REMETTEZ
!!!!! L'ALIMENTATION DU DECODEUR

Nå trykker du: "ctrl + c"
Dette vil da komme:

!!!!!! ABORT !!!!!!
RESET

a01ffd00 00000000 00000000 00000000 00000000 ................
etc, etc.
BOOT_1.6.a>

Tast nå "g" og den skal virke.