Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 911
Heihå.
Driver å sniffer på headcam og har kommet fram til følgende kravspecs:
- Vanntett (må tåle at jeg holder det under vann på 2m et par min i forbindelse med kajak padling)
- tålelig god batteritid eller raskt og skifte batteri på.
- mest mulig kompakt
- GOD kvalitet på filmen, altså ikke noe form for
- lagring på minnekort/stor innebygd minnebrikke
+ vist det har bilde stabilisator så er det stort pluss
+ vist det har en måte å stille inn synsvinkelen (når det er på hodet)på er det stort pluss

Har til nå funnet fram 2 stk som delvis tilfredsstiller kravene:
http://www.vholdr.com/contourhd/techspecs
http://www.tachyoninc.com/specs.html

Noen som har erfaringer med headcams og kan anbefale?
Sist endret av Psych|Com; 12. mai 2009 kl. 14:33.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk selv et ekstremsport kamera som betaling for en jobb i forrige uke, har ikke mye erfaring med akkurat headcams, men dette kameraet kan brukes til mye forskjellig, jeg er ihvertfall storfornøyd. Har rukket å prøve det under vann, festet til hodet og festet til skateboardet, det er ingenting å si på kvaliteten av filmen og batteriene kan lett byttes. www.goprocamera.com, for mer info. Legg merke til at det finnes 2 forskjellige modeller, med og uten fisheye.
Sitat av MaryQuanza Vis innlegg
Fikk selv et ekstremsport kamera som betaling for en jobb i forrige uke, har ikke mye erfaring med akkurat headcams, men dette kameraet kan brukes til mye forskjellig, jeg er ihvertfall storfornøyd. Har rukket å prøve det under vann, festet til hodet og festet til skateboardet, det er ingenting å si på kvaliteten av filmen og batteriene kan lett byttes. www.goprocamera.com, for mer info. Legg merke til at det finnes 2 forskjellige modeller, med og uten fisheye.
Vis hele sitatet...
Vidvinkel tar vel bort ganske mye av ristinga ? Er også ute etter Hjelmkamera til downhill sykling i år, og lurer på om gopro er et å satse på.
Har du vidvinkelkameraet ? isåfall, blir det kult ? Tar den bort litt av ristinga ?
Vidvinkelen tar bor bort en del av ristingen ja, og er nok best til den typen filming du vil bruke det til. Her er link til en som har brukt kameraet til å feste på hjelmen: http://www.urgeintense.no?Id=nlJGqPAnBDw han kjører bmx, men det blir jo noe av det samme som downhill, klikk deg inn på www.urgeintense.no og sjekk ut fler filmer hvor nettopp dette kameraet er blitt brukt. Man kan kjøpe med fester til kameraet som du setter på hjelmen (eller hvor du måtte ønske) og lett ta det av og på.

Har vidvinkelkameraet selv, og det blir faktisk helt sykt kule vinkler av det, selv om jeg kjører skateboard og slike kameraer sjelden blir brukt der. Som sagt har jeg ikke mye erfaring med slike kameraer, men jeg anbefaler det lett videre, er veldig fornøyd med det så langt!
Den konkurransen funker vel "1881-scamen" på?
TOR, Privoxy og auto-reload på filmen din?
Sist endret av drittunge; 19. mai 2009 kl. 22:43.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
ikke så teit det dær goprocammet. eneste abre er jo oppløsningen slik jeg ser det. men siden det (ifølge produsenten) bare er 1 hd cam og det ikke er vanntett enda så...
Sitat av drittunge Vis innlegg
Den konkurransen funker vel "1881-scamen" på?
TOR, Privoxy og auto-reload på filmen din?
Vis hele sitatet...
Det skjønte jeg ikke så mye av, men ja, er noe av det samme som 1881-konkurransen. Cocacola får rett og slett andre til å lage reklamen deres.. Menmen, så lenge jeg faktisk har fått betalt for å laste opp filmsnutter er jeg fornøyd:P