Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2045
goddag! har lyst å ta 30.000kr fra kontoen og gjør de til fysisk kontant. jeg har sparebanken møre, men kan jeg gjøre det på hvilken som helst bank? jeg ikke har tilgang til den banken fordi flytta nettopp.

takk på forhånd!
ja, koster selvsagt ett gebyr men du kan ta ut i andre banker.
Fungerte i alle fall for noen år siden.
Bare å ta ut i minibank/minibanker det?
Nei bare banker i samme "firma"
Du kan ta ut 9900kr i minibank pr uke
Du kan også ta ut 10k på kiwi meny osv som har kontanttjenester i butikk.
Har tidligere klart ta ut atm,butikk,butikk iløpet av 5min engang og da endt med 29900. Etter det kan du gå på REMA kjøpe en redbull og spørre om ta ut en hundrelapp så er du i mål.
Sitat av Fashen Vis innlegg
Nei bare banker i samme "firma"
Du kan ta ut 9900kr i minibank pr uke
Du kan også ta ut 10k på kiwi meny osv som har kontanttjenester i butikk.
Har tidligere klart ta ut atm,butikk,butikk iløpet av 5min engang og da endt med 29900. Etter det kan du gå på REMA kjøpe en redbull og spørre om ta ut en hundrelapp så er du i mål.
Vis hele sitatet...
Funker flesk dette
takk for svar! men finnes det noe gratis måte å gjøre det på? uten gebyr eller å måtte kjøpe noe
Sitat av ingenmannsland Vis innlegg
takk for svar! men finnes det noe gratis måte å gjøre det på? uten gebyr eller å måtte kjøpe noe
Vis hele sitatet...
Ja, du kan ta ut 5,000-10,000kr,- per dagligvarebutikk som støtter dette, altså de fleste. Trenger ikke kjøpe noe.
Sist endret av vurezo; 25. oktober 2023 kl. 20:18.
Sitat av vurezo Vis innlegg
Ja, du kan ta ut 5,000-10,000kr,- per dagligvarebutikk som støtter dette, altså de fleste. Trenger ikke kjøpe noe.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke gratis der heller?
Sitat av ingenmannsland Vis innlegg
goddag! har lyst å ta 30.000kr fra kontoen og gjør de til fysisk kontant. jeg har sparebanken møre, men kan jeg gjøre det på hvilken som helst bank? jeg ikke har tilgang til den banken fordi flytta nettopp.

takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Tror ikke du kommer deg unna gebyrer. Du vil derimot møte på minibanker som har maks uttak på 2000, sånn du må betale gebyr 5 ganger for å ta ut 10.000. Ja, dem er faktisk så jævlige at du må betale gebyr for å ta ut dine egne penger. Bank i butikk har også gebyrer i de fleste bankene.
Har dere seriøst banker som tar gebyr for kontantuttak? På tide å bytte bank folkens. Kan ta ut det jeg vil gebyrfritt, innenfor ei grense da
Ja, jeg får bare ta og bytte bank så jeg kan ta ut noe jeg verken har sett eller tatt på på 5+ år.. Har banken din gebyrfrie sjekker og?
Det er mange år siden jeg så en bank med ekspedisjon. Banklokalet på senteret mitt er bare for å søke om lån, de har ikke penger.
Jeg har siden i går forsøkt å ta ut 20k, fikk tatt ut først 10 på Kiwi, neste forsøk på mini bank, avvist, i dag tidlig Kiwi igjen, Avvist.

I følge DNB skulle ikke dette være ett problem, hvorfor i alledager er det ett problem og få ut mine penger, galskap!
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Jeg har siden i går forsøkt å ta ut 20k, fikk tatt ut først 10 på Kiwi, neste forsøk på mini bank, avvist, i dag tidlig Kiwi igjen, Avvist.

I følge DNB skulle ikke dette være ett problem, hvorfor i alledager er det ett problem og få ut mine penger, galskap!
Vis hele sitatet...
Det er ofte begrensninger på uttak, feks pr uke/dag. Du må kanskje vente et par dager, eller en uke. Ring banken din og spør.

Dette kan være en beskyttelse mot svindel/ran, at du blir tvunget til å ta ut penger feks. Da hindres kjeltringene i å tømme kontoen sin. Jeg vet ikke, bare en hypotese.

Det er gtrit nok at det er dine penger, men folk flest bruker ikke mye kontanter lenger, så store beløp er mistenkelig.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det er ofte begrensninger på uttak, feks pr uke/dag. Du må kanskje vente et par dager, eller en uke. Ring banken din og spør.

Dette kan være en beskyttelse mot svindel/ran, at du blir tvunget til å ta ut penger feks. Da hindres kjeltringene i å tømme kontoen sin. Jeg vet ikke, bare en hypotese.

Det er gtrit nok at det er dine penger, men folk flest bruker ikke mye kontanter lenger, så store beløp er mistenkelig.
Vis hele sitatet...
Fortsatt mine penger og jeg forstår begrensningen, men jeg bruker ikke bleie fordi jeg kan få rennaræv.
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Fortsatt mine penger og jeg forstår begrensningen, men jeg bruker ikke bleie fordi jeg kan få rennaræv.
Vis hele sitatet...
Jeg kan selv heve og senke denne grensen i min nettbank. Det er for din egen sikkerhet at det er en grense der. Dette med tanke på stjålet kort, misbruk osv.
Sitat av Fashen Vis innlegg
Nei bare banker i samme "firma"
Vis hele sitatet...
Litt offtopic, men kun godt ment for å lære bort noe jeg kan.

Er ordet du leter etter konsern?
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Litt offtopic, men kun godt ment for å lære bort noe jeg kan.

Er ordet du leter etter konsern?
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker "konglomerat" LOL
Kiwi og meny samarbeider om DNB, så mulig der ve
Nordea tar 10,- per uttak i minibank som ikke er deres egen
Det kan faktisk bli et probelm hvis du har en del penger på konto og ønsker å ta de ut. Hvitvaskingsloven gjør at bankene er tilbakeholdne med å betale ut større beløp, se f.eks på denne saken her:https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/...en-vest-nekter

Også er det jo faktisk ikke sånn at banken har en boks med navnet ditt og alle kontantene dine liggende oppi Hvis alle skulle tatt ut pengene sine går banken i dass for den har ikke nok kontanter til det.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Litt offtopic, men kun godt ment for å lære bort noe jeg kan.

Er ordet du leter etter konsern?
Vis hele sitatet...
Helt riktig.
Hadde det i bakhodet men det ble helt borte så da ble det "firma" for at det skulle bli noenlunde forståelig