Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 823
Nå har det snart gått 2 år siden jeg skrev en tråd om det en data kan gjøre med ungdomstiden din. Jeg leste over den i dag og vil fortsatt si meg veldig enig i masse av det jeg skrev. Det ser ut som det ikke bare meg som fikk nytte av den, så det er bra.

Del 1 kan du lese her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=174372

Fra jeg skrev den, har mye rart skjedd. Jeg må si at det har blitt en mye bedre tid i livet mitt uten data, etter at jeg skrev den tråden. Det var godt å lese at jeg ikke var den eneste personen som hadde disse problemene og jeg mener fortsatt at temaet spille avhengihet, kommer ikke til å bli gammelt så lenge jeg er på jorden.

Jeg skal inrømme at jeg falt litt tilbake, når diablo 3 kom ut. Jeg hadde ikke forventet at det skulle komme ut, men blizzard hadde visst allerede laget spillet og det var online, når jeg fant det ut. Jeg tenkte at jeg hadde klart å vært så lenge uten dataspill, så skal det en del til for meg å havne i samme situasjon, tenkte jeg. Jammen tok jeg feil, det endte med å kjøpe inn bedre skjermkort og div. Heldigvis var det noe av det dårligste jeg har spilt, så ble ikke svært avhengig, men det er sykt lett å havne tilbake til gamle fakter hvis man har vært skikkelig spill avhengig. Så tror nok jeg holder meg unna spill for godt denne gangen, men dette gjelder så klart ikke alle.

Jeg skal ikke skrive om alle regnbuens farger om hva som har blitt bra i livet mitt etter dette, men har fått meg dame og en godt betalt jobb. Så nå ser det ut som lysere dager med å oppleve av hva verden har å by på.

Hvis du er spill avhengig, så må du innse det selv. Hvis det er vanskelig, prøv å ta inn til deg hva andre sier og mener om din spilling, som oftest har de veldig rett. Det kan også hjelpe å ta en liten pause, du dør ikke av det.

Motivasjon kan være damer, bedre karakter, bedre selvtillit, tryggere framtid osv. Du velger din egen framtid.

Jeg håper at en av trådene kommer noen til hjelp, og det er ikke noe skam å innse at man er spille avhengig.

Jeg fikk aldri svart Mith på denne, men håper du fortsatt tar imot svaret, hvis du ser dette.
Det er jo bare tull. De aller aller fleste av oss klarer fint å prioritere såpass at spill ikke blir ett problem, så selv om du tydeligvis ikke klarer det betyr det ikke at alle som spiller er i din situasjon. Personlig så er spill absolutt en del av virkeligheten og det gir meg mye glede. Jeg lever med andre ord helt greit med spill.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg bare gratulere deg, for da er du heldig. Nå vet ikke jeg om du var ungdom da du skrev dette, men det er veldig mange, spesielt under ungdomstiden og videregående, som sliter veldig med å sette fra seg pc'n. Jeg blandt en av dem og dessverre er jeg ikke alene om det.

Du skriver også at for deg personlig, så er spill absolutt en del av virkeligheten. Du må nesten utdype den for meg, hvis du leser dette. Dataspill for min del er en visuell verden og har ikke så veldig mye med det som er realistisk å gjøre.
Sist endret av FlyWithMe; 29. september 2012 kl. 08:50.
Godt å høre du greier å holde deg unna. En ting som ofte funker for meg når jeg er "avhengig" er å ta tiden på hvor lenge jeg spiller. Neste dag tvinger jeg meg selv til å jogge/trene like lenge som jeg spilte dagen før. Da skal du se øktene fort blir kortere.
Dette krever dog samme selvdisiplin som det ville tatt å slutte med gaming..