Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1112
Jeg har et domene på host1.no, og en minecraft server som står hjemme hos meg. Jeg har lyst til å kontrollere MC serveren min via phpmyadmin. Noen som kan si meg hvordan jeg gjør dette?
Trur du må ha en Privitae virtuell server da. Hjelper ikke med vanlig webhotell...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du har misforstått ett eller annet kraftig. Man bruker ikke MySQL eller phpMyAdmin til Minecraft. Man bruker pMA til å administrere MySQL-databaser, Minecraft har ikke noe med noen av dem å gjøre.
Trådstarter
87 9
Javel? Jeg har sett flere videoer på youtube der de kontrollerer mc server fra phpmyadmin. Problemet er at de gjør det lokalt... EKSEMPEL

Jeg har også en hel masse mysql filer i hMod mappa mi(Server mappa). Jeg har prøvd dette lokalt og nå vil jeg gjøre det remote hviss du skjønner?
Det er ikke McMyAdmin de har brukt da?
Sitat av robhol Vis innlegg
Du har misforstått ett eller annet kraftig. Man bruker ikke MySQL eller phpMyAdmin til Minecraft. Man bruker pMA til å administrere MySQL-databaser, Minecraft har ikke noe med noen av dem å gjøre.
Vis hele sitatet...
Du har misforstått et eller annet kraftig. Man kan bruke SQL database til å lagre konfigurasjon for minecraftserveren, istedetfor flatfiler. Da kan man bruke phpMyAdmin til å endre innstillingene for serveren, istedetfor å redigere tekstfiler
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Host1.no bruker cpanel.
Og i dokumentasjonen til cpanel kan du lese om hvordan du oppretter mysql databaser, det er ikke så stor forskjell på hvordan man gjør det eksternt og den videoen du pasta.
Trådstarter
87 9
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Host1.no bruker cpanel.
Og i dokumentasjonen til cpanel kan du lese om hvordan du oppretter mysql databaser, det er ikke så stor forskjell på hvordan man gjør det eksternt og den videoen du pasta.
Vis hele sitatet...
Takk for et nyttig svar!