Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1168
Heisann, er på utkikk etter en ny skjerm til dataen min, men finner det ganske vanskelig å bestemme seg.

Tanken er en 24''-27'', som skal brukes til bilderedigering, videoredigering, film og gaming. Vet ikke om jeg trenger 120hz ettersom at de spillene jeg trenger det, klarer jeg ikke å kjøre 120 fps uansett. Men har det noe å si alikevel? 2ms er såklart et must. En fot som man kan justere høyde på er ønskelig.

Håper noen kan gi meg tips til en skjerm her Budsjett er på ca. 3K, men kan bøye meg.

BenQ 24" 3D LED XL2420T er uaktuel
Vis Xl2420T er aktuell så tror jeg du heller burde ta en titt på BenQ 24 Xl2411T som tar i bruk en 144hz refresh rate (xl2420t tar i bruk 120hz) , 1ms response time (xl2420t har en respons på 2ms), 0 input lag og en justerbar fot.
Det finnes klart bedre skjermer som gjør oppgaver som bilderedigering og videoredigerin mye bedre enn disse (TN), her presiserer jeg til IPS-skjermer.
Sist endret av FreakAzzPwnerz; 19. april 2013 kl. 23:25.
XL2420T så jeg på som UAKTUELL, men likte litt bedre XL2411T.

Noen tips til IPS skjerm? Ligger de fortsatt med dårlig ms og hz?
La ikke merke til den "U'en" foran aktuell, hehe. For å ikke overstige ditt budsjett så tror jeg dette er den mest prisgunstige skjermen som gir deg mest valuta for pengene pr dags dato når dert gjelder IPS-skjermer http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774682#extra
Ja, responsen er på 6ms og refresh raten er på 60-75hz. Du må nesten vurdere selv hva som er viktigst for deg og hva du føler. Prioriterer du spilling ovenfor videoredigering så ville jeg klart gått for en 120hz+ monitor om du har kraftig nok maskinvare som faktisk vil vise flere enn 60 bilder i sekundet på de fleste spillene du kjører
Sist endret av FreakAzzPwnerz; 20. april 2013 kl. 00:50.
Se etter en IPS skjerm selv bestilte jeg meg 2stk AOC 23" IPS skjermer, komplett har tilbud på de nå