Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 898
Ser på ny telefon og har alltid tenkt det at når man kjøper en telefon som er bundet til et abonnement så er jo prisen alltid dyrere enn hva en ubundet mobil koster. Men når jeg tenker over det, så betaler jeg minst like mye i året som den ekstra summen tilsvarer.

Eneste ulempen er de store fradragene hver måned på 500kr. Er det noe jeg har oversett, eller er det faktisk helt kurant å kjøpe en bundet mobil?
Pleier såvidt bare å lønne seg på totalpris å kjøpe fra www.tele2.no

F.eks om du skal ha Samsung Galaxy S4, koster den nå 4,550,- på prisjakt.no

Kjøper du den på tele 2 og velger f.eks small abo, blir totalprisen på 5667,- og da har du fått med 200 ringemin,
hver mnd. Og dette koster deg 339 pr mnd, pluss 1599 i engangssum.

Kjøper du den på prisjakt.no og tegner 99 abo hos onecall med 150 ringe min, så blir det 7 kr i mnd dyrere løsning, og 50 min/sms/mms/mb mindre pr mnd
men du har da måttet betale det kontant alt sammen.
Sist endret av frontman; 3. juli 2013 kl. 22:27.
Ofte er det mye billigere å kjøpe bundet, husk at totalprisen er med månedsavgiften og abo..
Netcom har veldig gode priser, kjøpte akkurat en Galaxy Note 10.1 til 3200 (1500 + 150 i 12mnd), noe som er en del under markedspris.
Akkurat det jeg ser. Til vanlig betaler jeg 200kr mnd. for abo tilsvarer 2400kr i året. Mtp. dette så vil det bli billigere for meg å kjøpe en bundet telefon enn hva det koster å kjøpe en ubundet + mitt abo i et år.
Kjøper alltid mobil med 12 måneders binding. Så går bindingen ut og jeg bytter telefon.
Har tenkt og kjøpe uten abo