Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 928
Hei folkens!
Jeg har et lite problem med et USB-nettverkskort jeg skal bruke på min stasjonære maskin (Da det er problematisk og litt dyrt å legge kabler i veggen, slik som husverten ville hatt det).

Greia er at denne USB-donglen er en 32bit-only USB-dongle ser det ut som, og jeg har x64.

Finnes det en måte å cheate dette systemet, slik at denne kjører i 32bit Windows fra første øyeblikk?

USB-nettverkskortet: http://www.microsoft.com/windows/com...ters&os=64-bit
Tror eneste måten blir å re-installere med windows 32-bit...
Sliter selv med å få en del gamle programmer til å fungere med 64-bit windows 7, men de funker fett i 32-bit.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Hmmm, nekter å reinstallere Windows isåfall, da jeg har 8GB RAM på PC'en, og betaler heller de 1500 kronene for å trekke kabel gjennom huset. Skal tross alt ha mest mulig utav RAM'en min
Kjøp heller et trådløst nettverkskort som støtter 64 bit windows 7? Sannsynligvis billigere enn kabel, finnes en haug på eBay og dealextreme.com

Eller bare kjør internet gjennom strømnettet!

NETGEAR Powerline AV500 Starter Kit
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Greia er at jeg har gått uten nett på den stasjonære i to uker, og vil gjerne begynne å bruke min nye gamingmaskin til over 10.000 fortest mulig
Skal etterhvert kjøpe enten nettverkskort eller trekke kabel, men trenger maskina på nett asap pga. skolearbeid, og ikke minst, gaming
Prøv drivere for vista? Stort sett går det da helt greit å bruke 32bit drivere på 64 OS.
Gå på leftdal eller noe lignende å kjøp en nettverks dongel til 300 kr. Funker helt fint.
Eller kjøp en WIFI range extender på komplett.no

Den kobler seg fint til nettverket uten problem. og du kan enten ha kabel fra den til pc'en eller koble til med trådløst.
Funker på mange hundre meter. St.Olavs hospital ligger 1300 meter i luftavstand fra meg og jeg får inn 13% av deres gjestenett.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av meitemark Vis innlegg
Prøv drivere for vista? Stort sett går det da helt greit å bruke 32bit drivere på 64 OS.
Vis hele sitatet...
Nettsiden deres har bare drivere for Vista og XP, så ja, jeg har prøvd 32bit-drivere for Vista. Ser ut som jeg bare kjøper en slik foreløpig, og håper på at den fungerer bra nok, og de har den på Elkjøp rett bort i veien her.

Noen som har erfaring med denne?
hva med og kjøre kabel over EOP homeplug på dataen?
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Prøv drivere for vista? Stort sett går det da helt greit å bruke 32bit drivere på 64 OS.
Vis hele sitatet...
meitemark, da.
Det stemmer at vistadrivere oftest også fungerer på Windows 7, men det går ikke an å bruke 32bit drivere på 64bit OS.
Ref: http://windows.microsoft.com/en-US/w...ked-questions# (siste spørsmålet)